{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.336 visninger | Oprettet:

Hund der trækker i snor? {{forumTopicSubject}}

Hejsa derude!
Jeg passer en terrier af en art som ikke er så stor. Den piver en del og er generelt ret larmende. Det gør mig ikke så meget, men problemet kommer når vi går tur. Den trækker helt a' heeelvedes til! smiley

Jeg føler mig så led når jeg går tur med den, for jeg skal hive så meget i den for at den venter på mig, for det ser jo nok ikke pænt ud for andre, der måske kender den her hund. Er der ingen mulighed for at lære hunden at gå pænt? det er en efterhånden lidt gammel hund, så jeg ved ikke om det er for sent at lære den?
Jeg ved ikke hvordan den går med ejer, men med mig trækker den, og det føler jeg er ret ubehageligt, specielt fordi vi jo går forbi en masse huse og det ser jo som sagt ikke særlig pænt ud smiley
Samtidig har jeg ikke ligefrem de fleste kræfter i verdenen, og det kræver faktisk meget at holde den der lille hund tilbage..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund der trækker i snor?
  • #1   7. apr 2017 har du prøvet at kalde istedet for at hive?

• #3   7. apr 2017 Det med at kalde har jeg prøvet. Jeg stopper op, kalder den på plads, og går igen. Jeg går måske to skridt, så er den allerede fiset hele vejen væk og trækker i mig igen.. smiley

Jeg vil prøve det med at stå stille eller gå den modsatte vej!

• #5   7. apr 2017 Tak!
    Når du skriver at snoren slappes, skal den så komme hen til mig eller bare flytte sig så meget at snoren bliver slap?

• #6   7. apr 2017 specielt fordi vi jo går forbi en masse huse og det ser jo som sagt ikke særlig pænt ud

Den sætning får altså nakkehårene til at rejse sig på mig - det lader som om du ikke er ret interesseret i hunden, men mere tænker på hvordan i ser ud.

Når det ikke er din hund, så bør du afholde dig fra at opdrage på den. Det er ejerens ansvar at opdrage den ikke dit.
    Hunden er nok sådan som ejeren gerne vil have den, for ellers så havde de opdraget den anderledes.

Jeg ville blive stik hamrende tosset, hvis den der passede min hund begyndte at opdrage på den.

Magter du ikke hunden fordi du ikke kan holde den og fordi du ikke synes at det ser pænt ud når du lufter den, så må du sige nej til at passe den.

• #8   7. apr 2017 Anni - det har slet ikke noget med det at gøre og jeg undskylder hvis det har set sådan ud! For det er ikke sådan det var meningen.
    Men det har noget at gøre med at det er et lille område hvor alle kender alle - og jeg ville da blive ked af hvis ejer fik en kommentar om hvor voldsomt det ser ud når jeg går med hunden.
    Jeg er heller ikke begyndt at opdrage på den, langt fra. Jeg vil snakke med ejer om hvad hun selv gør osv, for at få lidt råd. smiley Og hvis det bare er sådan den er, jamen så lader jeg den selvfølgelig være, og så må jeg bare leve med at den trækker i mig. smiley

• #9   7. apr 2017 Rolig Anni .... TS spørger jo bare om et godt råd ...

Og jeg vil sgu heller ikke synes det er sjovt at gå forbi en masse mennesker med en hund , der er ved at blive kvalt , fordi den trækker..... Det er ikke fordi man ikke er interesseret i hunden.

Og hvis ejer synes det er det sååå dejligt at have en hund der trækker , så hundens hoved er ved at ryge af .... så er ejeren dælme ??? ... og ikke TS

• #10   7. apr 2017 NITTIB - nemlig smiley Jeg synes ikke det er særlig fedt for hverken hund eller mig at den skal gå i så stram snor at den nærmest har svært ved at trække vejret. Stod det til den, så skulle jeg gerne løbe ved siden af. Hvilket jeg simpelthen ikke kan, da min krop slet ikke er i stand til at løbe rent fysisk. smiley

• #11   7. apr 2017 Jeg har lige fået grønt lys af ejer til at jeg meget gerne må prøve og se om jeg kan få den til at gå pænere. Så det må jeg lige se på! smiley
    Jeg takker for råd Isabelle, jeg vil prøve mig frem!

• #13   7. apr 2017 Nej. Fysisk så er det ret umuligt for mig. Jeg kan sikkert godt, hvis jeg tvinger min krop til det men så smadre jeg bare det hele tror jeg. Begge mine ankelled er stivgjorte pga tre operationer for gigt, så den bevægelse der skal laves i anklerne for at løbe, den kan jeg ikke lave. smiley Jeg kan "lunte" med den konsekvens at jeg knapt kan gå dagene efter smiley
    Jeg har et stivgjort ankelled uden skruer, og et med 2 skruer i.

• #15   7. apr 2017 Tak Lens - så når den går frem, samtidig med at snoren er løs, så skal den ha' godbid?

• #18   7. apr 2017 Jeg takker! Det hele er brugbart, og nu hvor ejer har givet grønt lys, glæder jeg mig SÅ meget til at komme igang med det.
    Jeg vil helt sikkert gøre det der med at starte indenfor, så i haven, og så på tur. Det giver mening.
    Det med at rive i linen det er ganske blot hvad jeg har lært, men jeg vil hellere have at hunden velvilligt går hos mig - og derfor tænkte jeg at spørge de kloge herinde! smiley

• #21   7. apr 2017 Hvad i alverden er en " gå pænt sele " ??? smiley

Nååå kiggede lige på nettet .... hvad skulle den hjælpe ... så trækker hunden vel bare i selen

• #22   7. apr 2017 nittib - de er sele udgaven af en halti

https://dyrelageret.dk/seler-92/gaa-paent-sele-til-hunde-der-traekker-i-snoren-p1430

• #23   7. apr 2017 En gå pænt sele er enten sådan et torturinstrument som strammer og gør ondt i armhulerne når hunden trækker
    eller
    en sele hvor du sætter snoren fast foran på brystet. Når hunden så trækker, bliver den vendt rundt.

• #24   7. apr 2017 Den sele er noget bras. Den sidder enormt dårligt og ved træk kommer den op i albuen på hunden...

• #26   7. apr 2017 Hvor længe har du den hund?

Det er jo træning, der tager virkelig lang tid og holder kun så længe den vedligeholdes af den, der går med den.

Var det mig, gad jeg ikke at sætte ind lige der med en ældre passe-hund. Hellere småtricks og hyggelig beskæftigelse, som ikke i forvejen starter med en fejlretning og nyindlæring.

• #27   7. apr 2017 Ok ... tak .... Ja man skal lære så længe man lever ...
    Nu har jeg haft hunde i over 50 År ... og har aldrig hørt om en " gå pænt sele før " ... hmmm --- smiley

• #28   7. apr 2017 Jeg bruger den sele der er til hunden, punktum. Jeg skal ikke have nogen gå pænt sele når det ikke er min hund. Og jeg vil meget hellere gå den rare vej - både for hund og mig.

Jeg har hunden i perioder. Ligenu har jeg den for eksempel en weekend. Hvis jeg finder bare den mindste smule succes, fortæller jeg til ejer hvad jeg gør, og så regner jeg da med at hun gør det samme - af hvad jeg kunne forstå, ville hun elske hvis sofus kunne gå pænt.

Jeg laver en masse småtricks med ham også.

• #30   7. apr 2017 Bevares smiley

Man skal i den situation blot være parat til at smide frustrationerne til side når man konstaterer, at det er nødvendigt at starte forfra hver gang smiley

• #32   7. apr 2017 Ch, det er jeg indforstået med.. men hvis det nu kunne hjælpe bare lidt, er jeg villig til at give et skud. smiley

Ida, jeg mente bare at jeg ikke vil give den en "gå pænt " sele. Og da det ikke er min hund, føler jeg ikke at jeg bare kan gå ud og købe en sele til den. smiley

• #33   7. apr 2017 Brug sammen med træningen en line med et stykke elastik i, så hverken du eller hunden får de voldsomme ryk. Det er nemlig noget møg.

• Mathias B
    Mathias B Tilmeldt:
    apr 2017

Følger: 8 Emner: 17 Svar: 30
    #35   7. apr 2017 Det er ikke noget man lære den på på en uge, det tager tålmodighed.
    Min lærte det ved at jeg havde godbider med på gåtur og gav den en godbid og roste den når den gik fint ved siden af mig, hvis den så begynder og trække stopper jeg op og går videre når linen er slap igen.
    og så gradvist gå ned i godbider.

• #36   7. apr 2017 Når den trækker vender du straks om, fortsæt med det indtil den lærer at tage kontakt til dig.

• #37   8. apr 2017 Snoren ned mellem forben, så er det slut med at trække;)

• #38   8. apr 2017 Det er så sandelig en sandhed med modifikationer, Bjørn A.

• #39   8. apr 2017 Jeg vil nu ikke anbefale at komme snoren mellem forbenene hvis hunden trækker.
    Det eneste der sker ved det er, at hunden bliver hudløs i/omkring armhulerne.

Kommentér på:
Hund der trækker i snor?

Annonce