{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.348 visninger | Oprettet:

Tips til nye hundeejer 'små hunde' {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Jeg er så heldig at jeg blev hundeejer for en uge siden, til en 1½ år gammel blanding af chihuahua og pomeranian.. Han har SUPER meget energi, og bliver ikke træt efter en times gåtur flere gange om dagen, hvad gør i for at køre jeres små hunde trætte? og bare generelt har i nogle tips der er gode at have med sig? Ville være super dejligt at høre fra jer
Kærlig hilsen Natja smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tips til nye hundeejer 'små hunde'
  • #1   10. sep 2012 længere og flere ture forbedre blot hundens kondi og den kræver bare længere ture. Det handler om at trætte dem rent mentalt smiley Søgeøvelser er noget af det mesy effektive.

• #3   10. sep 2012 Må prøve nogle søgeøvelser som der bliver forslået, tak for svar! smiley

• #4   10. sep 2012 http://www.grosserguiden.dk/Aktiverings-guiden/aktiverings-guiden.html

min mops kan også virke utrættelig - men med mental træning / opgaver og lydighed er hun lige klar til at gå ind og putte sove.

og ja .- TIllykke med den lille nye smiley

• #5   10. sep 2012 Prøver at læse lidt senere, tak smiley
    Vi er allerede gået igang med søgeøvelser, hvilket han klarer overraskende godt. smiley

• #6   10. sep 2012 tricks trætter også, og man kan finde på uendeligt mange smiley og så knytter det samtidig et dejligt bånd mellem hund og ejer smiley Giv ham evt hans mad i græsset i haven, hvis du har en, eller i et tæppe så han skal bruge næsen og hovedet smiley held og lykke med ham

• #7   10. sep 2012 Jeg har en hvalp på 9 måneder, og han har SÅ meget energi. Jeg kommer i hundeskov så mange gange om ugen så muligt, så han får brugt en masse energi og leget igennem med de andre hunde. Det bedste han ved er bare hundeskoven :O)

Men ellers lange gåture, masser af leg og aktivering er rigtig godt.

• #8   10. sep 2012 jeg bruger klikker tricks, intiligens spil(hvor der ligger godbid under brik) og kong, til den aktive af mine, det kan han godt li, det eneste problem er at han godt kan komme til at blive lidt fed..

af andre gode råd.

reverse sneesing lider nogle små hunde af, det vær at google, hvis man ikke kender det, min ene får det fx når han drikker for hurtigt

at tjekke tænderne engang imellem, nogle små hunde har det med at lide af tandsten, fx skal min ene ha børstet tænder 2 gange om dagen, hvor den anden der tjekker jeg og børster engang imellem,

nogle skal bruge dækken om vinter andre ikke, Salto med længst pels der skal han bruge dækken fra sep-oktober, hvor Milo kan klare mere ca november,

det en god ide at få tjekket for patella, det koster ikke noget at få dyrlægen til at mærke på knæene, har det hvertfald ikke gjort hos min dyrlæge. har den patella er det vigtig at skåne dem for fx at hoppe, Milo har patella 1 og har haft det ca 3 år, men patella kan godt gå fra 1 til 3(den væreste)

nogle kan sagtens hoppe op og ned fra sofa, men det en god ide at give dem en pude så de har valgmuligheden mellem at hoppe eller kravle op.

ved ik om det nogle råd du kan bruge, held og lykke med ham:-)

• #10   10. sep 2012 jo, mange tak! der er en masse gode råd:)

• #11   10. sep 2012 hej smiley
    jeg går til rally med den sidste jeg har fået ...
    og det er vildt så hurtig hun har lært noget ...jeg har så sprunget hvalpe hold over ....da jeg er dårlig gånde og kan jo ikke løbe med de andre ...men ralle er jo både for sjov og vil man kan man jo gå til konkurrencer hves det er det man vil smiley

ved at her i esbjerg ..her de et hold der heder vist ( gadeholdet )
    og det er for hunde der aldrig har været på hvalpe hold ...mener de skal være over 6 månder for og komme på det hold ....det er ved Dch
    ellers bruger jeg aktivterter til dem alle .....i kan se flere vidio hvor tidlig de endlig kan begynde og klare og finde godbider ....
    samt giv dem mad på den måde .....så får du både en mæt og træt hund ....

• #13   13. sep 2012 En god ide er at lade ham bruge snuden, En håndfuld mad spredt ud på græsplænen, som han skal søge efter får at få, kan være en mulighed

Kommentér på:
Tips til nye hundeejer 'små hunde'

Annonce