1.348 visninger
|
Oprettet:
Tips til nye hundeejer 'små hunde' {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Jeg er så heldig at jeg blev hundeejer for en uge siden, til en 1½ år gammel blanding af chihuahua og pomeranian.. Han har SUPER meget energi, og bliver ikke træt efter en times gåtur flere gange om dagen, hvad gør i for at køre jeres små hunde trætte? og bare generelt har i nogle tips der er gode at have med sig? Ville være super dejligt at høre fra jer
Kærlig hilsen Natja
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 142 Svar: 1.552
sep 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 22
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
min mops kan også virke utrættelig - men med mental træning / opgaver og lydighed er hun lige klar til at gå ind og putte sove.
og ja .- TIllykke med den lille nye
sep 2012
Vi er allerede gået igang med søgeøvelser, hvilket han klarer overraskende godt.
aug 2011
Følger: 21 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 828
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 296
Men ellers lange gåture, masser af leg og aktivering er rigtig godt.
jun 2009
Følger: 34 Følgere: 22 Hunde: 7 Svar: 543
af andre gode råd.
reverse sneesing lider nogle små hunde af, det vær at google, hvis man ikke kender det, min ene får det fx når han drikker for hurtigt
at tjekke tænderne engang imellem, nogle små hunde har det med at lide af tandsten, fx skal min ene ha børstet tænder 2 gange om dagen, hvor den anden der tjekker jeg og børster engang imellem,
nogle skal bruge dækken om vinter andre ikke, Salto med længst pels der skal han bruge dækken fra sep-oktober, hvor Milo kan klare mere ca november,
det en god ide at få tjekket for patella, det koster ikke noget at få dyrlægen til at mærke på knæene, har det hvertfald ikke gjort hos min dyrlæge. har den patella er det vigtig at skåne dem for fx at hoppe, Milo har patella 1 og har haft det ca 3 år, men patella kan godt gå fra 1 til 3(den væreste)
nogle kan sagtens hoppe op og ned fra sofa, men det en god ide at give dem en pude så de har valgmuligheden mellem at hoppe eller kravle op.
ved ik om det nogle råd du kan bruge, held og lykke med ham:-)
sep 2012
maj 2008
Følger: 39 Følgere: 40 Hunde: 6 Emner: 11 Svar: 696
jeg går til rally med den sidste jeg har fået ...
og det er vildt så hurtig hun har lært noget ...jeg har så sprunget hvalpe hold over ....da jeg er dårlig gånde og kan jo ikke løbe med de andre ...men ralle er jo både for sjov og vil man kan man jo gå til konkurrencer hves det er det man vil
ved at her i esbjerg ..her de et hold der heder vist ( gadeholdet )
og det er for hunde der aldrig har været på hvalpe hold ...mener de skal være over 6 månder for og komme på det hold ....det er ved Dch
ellers bruger jeg aktivterter til dem alle .....i kan se flere vidio hvor tidlig de endlig kan begynde og klare og finde godbider ....
samt giv dem mad på den måde .....så får du både en mæt og træt hund ....
aug 2012
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 99
Tips til nye hundeejer 'små hunde'