821 visninger
|
Oprettet:
Bur træning {{forumTopicSubject}}
Hej Alle
Hvordan træner man sin hund fra hvalp af til og bruge bur inde til og sove i.
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 393
Jeg har smidt et par pølsebidder ind, også har hun trasket ind og ud. Jeg har et par gange lukket og åbnet igen, hvorefter hun styrter ud, men jeg har en gang prøvet, hvor hun bare lå derinde med sit tyggeben, imens buret var lukket.
For mig skal hun egentlig ikke sove derinde, hun sover, hvor det passer hende - det mere til, når vi skal transportere hende rundt.
Avler sagde, vi bare skulle smække hunden ind og køre også ignorere hendes jamren, men synes det mere fair for hunden, at hun i forvejen har en god oplevelse med buret
Det krakelerer nok som Thornings politik, når vi kører med hende første gang, men nu må vi se
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 272
Buret er i soveværelset som de har adgang til hele døgnet, og vi har lagt et tæppe over så det minder om en hule, og en gammel dyne inden i buret til lidt hygge.
På trods af at de må sove hos os i sengen, har hun uden hjælp og lokken, valgt at bruge buret som hendes soveplads. I løbet af dagen til en middagslur, kan vi også finde hende deri.
Og det var faktisk det eneste råd vi fik: stil buret op og lav det lidt hule agtig, så skal i bare se.
Det virkede for os
nov 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 38 Svar: 38
jeg har nemlig et meget lille soveværelse men har et "kontor" overfor soveværelset hvor jeg har plads
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 942
Det har hun gjort fra starten - da vi fik hende hjem stod det åbent i stuen og med det samme vidste hun bare, at det var hendes, og der tog hun sin første lur
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.350
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
okt 2011
Vega har bur fordi vi på forhånd vidste at vi ville skulle være en del sammen med andre hunde, da både kærestens forældre, min mor og min far (hver for sig) har hunde, som vi ville se ofte. Vi syntes, Vega skulle have sit eget sted, hvor hun kunne gå hen hvis det blev for meget, hvor der var mere afgrænset end i en kurv.
Derfor er buret hendes tryghed. Der er ingen tvang, hun går selv derind når hun vil sove.
Hun sover så ved siden af sengen og jeg vågner af den mindste lyd fra hende. Ellers ville jeg ikke turde have hende i lukket bur. Det er altid åbent.
nov 2008
mit billed er af min tidligere hund har pt ikke hund.
sagen er den at jeg har overtalt udlejer til at jeg må få hund her hvor jeg er nu og jeg skal have en større hund denne her gang. meningen med buret er at den skal lære det så jeg har mulighed for og bruge det når jeg ikke er hjemme hvis det er nødvendigt går pt hjemme men det bliver jeg ikke ved med. og så det for og undgå og stresse hunden hvis jeg pludselig bliver nød til og bruge det
har en lejlighed hvor alle rum ligger tæt på hinanden og alle omkring stuen. meningen med buret er at det skal blive et frivilligt sted hvor den er tryk og hvor den har ro desværre er mit soveværelse så lille at hunden ikke kan være der inde måtte endag købe mindre seng til mig selv da jeg flyttet her ind for at den kunne være der det ikke fordi hunden ikke må være hos mig. men den skal have et sted hvor den er tryk så jeg kan være heldig og undgå den er utryk og spiser lejligheden
nov 2008
har fundet en løsning så den lille ny kan få plads på et tæppe i mit soveværelse om natten glæder mig meget til og få hende hjem
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
okt 2011
Bur træning