{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.336 visninger | Oprettet:

Bur-træning hjemme, hvorfor og hvordan {{forumTopicSubject}}

Ja, som sagt, ovenstående, er det overhovedet ikke unarturligt, at hunden har svært ved at trives alene i et hjem i starten, og nogle gange senere.
Og at bur somme tider er løsningen, hvis hunden er ødelæggende etc.

Så derfor, hvad, hvorfor og hvordan træner i jeres hund i at omgåes buret?
Og hvordan afvender I hunder fra buret?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bur-træning hjemme, hvorfor og hvordan
  • #1   1. jan 2009 Jeg er godt klar over at nogle hunde bliver utrygge ved at have for meget plads. Jeg er tilhænger af at man begrænser pladsen istedet.
    At bruge bur i alene hjemme træningen er en udemærket løsning - hvis man vel at mærke ved hvad man gør. Det tror jeg desværre ikke der er så mange der gør.

Desuden synes jeg overgangen fra bur til ikke bur er svær at gøre gradvis og glidende. Jeg har i hvert tilfælde svært ved at se overgangen nedbrudt i mindre skridt.

• #2   1. jan 2009 Anne T - jeg synes det lyder super fornuftigt. God idé at bruge buret til hvalpen!

Sådan som jeg ser burets muligheder i alene hjemme træningen, kan man bruge buret som hundens helle. Dvs. at hunden lærer hvor fantastisk dejligt og trygt det er at være i buret og så har muligheden for at bruge dette, når den er alene hjemme. Jeg mener ikke man skal lukke hunden inde i buret.

• #3   1. jan 2009 Jeg lukker kun mit når jeg kører og er til konkurrencer. Men nu skal jeg have endnu en hund i 2009/2010, så jeg tror jeg vil bruge det som du beskriver. Det er da en super måde at undgå ressourceforsvar i "flokken".

• #4   1. jan 2009 Jeg syntes det er helt fint og bruge bur i begrænset omfang som Anne beskriver men ikke hvis hunden er i bur om natten , kommer ud om morgenen for at blive luftet et kvarter så i bur igen 8-10 timer til man kommer hjem fra arbejde . Blive luftet, så i bur mens man er i byen .og så luftet inden sengetid og så i bur. Syntes for mange bruger buret som den lette løsning istedet for at træne hunden til og være ene.

• #5   11. jan 2009 Jeg vil meget gerne høre fra folk, der har erfaring med at træne bur, og hvordan de afvænner dem det igen.

• #6   15. jan 2009 anne T

Nu tænker jeg så på - hvor fan... har du alle de bure stående henne????
    de må da fylde enormt :-))

• #7   22. jan 2009 Cookie ville ikke være i bur i starten, men vi tilvænnede hende det stille og roligt, nu er hun der kun når vi er på job. Hun går faktisk derind for at være i fred. Det er hendes hule. Som jeg os har lagt et tæppe over.

Vi har desuden et stof bur som vi medbringer når vi skal nogen steder, ikke altid dog. Det bur havde vi stilt i stuen så hun bare kunne gå derind, det skal os til at hun kunne lide det andet.

Nogen synes måske det er synd, men for hunden er det en hule, tryghed, netop pga den ene åbning gør at den kune kan blive angrebet et sted fra, ikke fordi den bliver det, men på den måde kan man sammenligne det.

• #8   22. jan 2009 Stil buret foreks. i stuen og lad lågen stå åben. Giv godbider derinde og når hunden er tryg ved buret lukkes lågen. Afvænning . Når man er hjemme lukkes lågen og står kun åben når hunden er alene. Efter en tid fjernes buret og selvfølgelig ingen godbider i buret mere. Men vil stadig mene at buret bør være en midlertidig løsning mens hunden lære og være ene og ikke en permanent ting hvor hunden tilbringer det meste af sir liv i et lukket bur.

• #9   23. jan 2009 Jeg starter fra hvalpene er helt små med at køre med dem i bil, hvor de så er i bur....Det forbinder de så hurtigt med noget som er rart fordi vi køre hen hvor de kan komme ud og lege frit og træne.... Så er det nemt at introduce buret til at være med mor på arbejdet i bilen.... Så ligger hvalpen og sover nogen timer ad gangen og kommer ud og snakker med mine koll. og træner lidt for spist og drukket og tisset og sove lidt i gen i buret i bilen...
    Så er det ingen sag at få hvalpen til at sove i burfet im natten.... Der holder den sig også, så den hurtigt bliver renlig.....Det er for mig en uvurderlig hjælp hvis jeg har mere end 2 hunde----Jeg kan ikke sove med 3 sch. i sengen på samme tid....

• #11   25. jan 2009 Da jeg havde min ast som hvalp splittede den alt af, så da min kæreste og jeg senere fik en lab blanding vænnede vi ham til bur med det samme. Vi satte ham ind i buret som det første da han kom hjem hvor han så gik og snusede, og det tog ham ikke længe at finde ud af det var der han skulle gå hen når der var gæster og deres børn ville lege mere end han ville, så det kom helt naturligt. Det var "hans" eget sted og det vidste han efter den første dag. Det tog dog stadig lidt tid før han kunne være alene uden at gø smiley

Kommentér på:
Bur-træning hjemme, hvorfor og hvordan

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce