Rottweiler aggresiv? {{forumTopicSubject}}
Hej derude
jeg håber lidt i kan hjælpe mig med nogen spørgsmål
Jeg har den dejligste Rottweiler tæve på 2 1/2 år, købte hende da hun var 1/2 år hvor hun var overladt til sig selv i en hundegård uden opdragelse eller noget (det finder jeg først ud af efter købet) Rika havde oplevet rigtig meget svigt, men var en sød og kærlig hund så hun fortjenet en chance..
Rika er nu blevet den dejligste hund ever, hun er utrolig lydig og kærlig og elsker alt og alle..
da hun var mindre var hun ikke glad for at være alene men der er ingen problemer nu
jeg har så et lille problem, Når rika leger med andre hunhunde knurre hun meget og virker meget dominant. hun bider ikke men knurre acceptere ikke hvis andre hunde leger voldsomt så stopper hun det.
der er ikke så mange der gider lege med hende pga hendes voldsommen brummen og hun tager altid legetøjet og så får de det ikke fra hende..( mennesker kan sagtens tage det) udover det kan man tage med og alt fra hende og er ikke farlig på nogen måde.. men er det med leg normalt ? og hvorfor gør hun det?
håber i kan hjælpe
mvh Kristina
maj 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15
men hvad kan jeg selv gøre? pjejer at sige NEJ og så stopper hun.. men starter jo så igen
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.627
dog ville jeg måske nok også være lidt usikker når det kun er tæver...? og hvis du er sikker på det er knurren, og hun ikke er afslappet i sit kropssprog ville jeg nok sige som mette, ingen leg med tæver....
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.627
maj 2012
altså vil sige det er brummen men meget dyb.. men viser ikke tænder eller noget og halen logrer?
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 220
Nogle hunde har meget lyd på når de leger, og hvis man som ejer ved hvad de forskellige lyde (og lydniveauer) betyder er der intet galt med det. Læg mærke til hvor hun rejser børster. Ned af ryggen er en mekanisk reaktion der kun til dels kan styres, hvorimod hårene i nakken er fuldt ud kontrollerbar.
Jeg ville anbefale at læse Turid Ruugas: Barking - the sound of a language + dæmpende signaler- på talefod med hunden
men snak med Rotte´klubben, deres rådgivere er rigtig dygtige:)
maj 2012
og evt se om jeg kan finde den bog du taler om
Rottweiler aggresiv?