What to do? "Aggresiv" rottweiler :( {{forumTopicSubject}}
Håber der er nogle der kan hjælpe os da vi ikke ved hvad vi skal gøre. Better prepare yourself, it's going to be a long ride!
Vi bor i Thy på et nedlagt langbrug hvor vi har fem heste, fem katte og tre hunde, hvoraf den ene er en Rottweiler han på to år. Alle er hanhunde og mellem 2-4 år gamle.
Vi købte rottweileren Kenzo af et ungt par i Holstebro her i sommers, vi fik afvide af hunden havde æret et sted efter avler inden de fik den, dvs at vi var dens 4 hjem. Nu har vi så fundet ud af at vi nok nærmere er det 5. eller 6. hjem han har haft.
Der er mange problemer med ham. Han kan ikke lide heste, han angriber dem, det samme med katte, han jagter dem for at æde dem, det har resulteret i at kattene har ovenetagen om dagen og om natten er lukket inde i et rum ovenpå, de bliver snakket med nok 15 min om dagen, før gik de fri rundt i hele huset og osse udenfor, vi tør ikke lade dem gå ude da vi så slet ikke kan styre Kenzo.
Han kan ikke kaldes til, han kender ikke sit navn, hvilket nok er pga dem vi købte ham af omdøbte ham til Kenzo fra Leo, da de ikke mente Leo var et navn til en Rottweiler. Men okay, han lystrer hverken på Leo eller Kenzo. Han skal have en sele på for at kunne holde ham nogenlunde, stadig bliver man trukket rundt bag ham.
Han er ret aggresiv overfor alle hunde til at starte med, men efter mange ture i hundeskoven er han begyndt at være bange for hundene, jeg tror han har fået respekt for dem faktisk, så han laver ikke så meget balade NÅR han går fri. Når vi går i byen er han ret ivrig og hvis der kommer en anden hund går helved løs.
Hvis alle tre hunde får et kødben på samme tid, nakker Kenzo en af de andres, en dag ville jeg tage den fra ham, så dum som jeg er. Det betød så at jeg fik to fine Kenzo tandmærker i min finger, som gjorde F****** ondt! Men jeg er af den holdning at jeg skal kunne tage alt fra hunden uden den gør så meget som at kigge på mig!
Hans seneste opfindelse er så den værste, da den udvikler sig.
Vi arbejder om morgenen som Udkastnings avisbud. Dvs at min kæreste står op hver nat klokken 2 og køre hjemmefra, mandag, onsdag, torsdag og fredag kører jeg ikke, så der sover jeg videre og hundene bliver oppe i soveværelset hos mig. Tirsdag, lørdag og søndag kører jeg osse, så der kommer hundene ned i køkkenet.
Men så her til morgen/nat da vi skulle op rejser min kæreste Michael sig og går nedenunder med de to andre hunde og lukker dem ud, han prøver at kalde på Kenzo men han bliver i soveværelset, Kenzo kigger på Michael men bliver i soveværelset stadig. Michael går op for at hente ham, ved at tage i hans kæde, men inden han når at komme hen til Kenzo der nu sidder ved siden af mig (jeg ligger stadig i sengen), begynder Kenzo at knurre meget højt, og virke angribbende. Michael snakker glad og sødt til Kenzo og prøver at tage ud efter hans kæde lige så stille og roligt. Men Kenzo bider efter ham. Han bliver ved med at sidde ved min side og knurre til Michael er gået ned af trappen. Så jeg rejser mig op og siger til Kenzo "Kom så", meget glad som altid, og så fræser han afsted foran mig med halen helt vild osv som han plejer, og så kommer han med mig ned.
Han har gjort det før, men der bed han ikke ud, der lagde han bare og knurrede af MIG.
Gjorde/gør han det for at beskytte mig overfor Michael? Jeg syns ikke det kan passe at han vil beskytte mig, når sidst han gjorde noget var det mig han knurrende af.
Det var så det Det blev halvlangt. Jeg vil meget gerne have nogle ideer til hvad vi kan gøre ved det, da han bliver aflivet hvis han bliver ved, det er simpelthen for farligt!
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Jeg kender flere der har "brugt" Lillen med gode resultater
(link fjernet)
Ellers er der Etologisk institut
(link fjernet)
Her er der to lister over andre adfærdsbehandlere i DK
(link fjernet)
(link fjernet)
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Emner: 85 Svar: 1.807
Men man får tit en over snuden når man siger aflivning herinde- så den lader jeg ligge ...
Jeg er bare glad for i bor i Thy, så jeg ikke møder jer på en gåtur for jeg ville være rædselsslagen overfor jeres hund ...
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.010
Tror jeg måske ville prøve en kemisk kasteration for at se om det ville dæmpe ham lidt, sideløbende med at der bliver arbejdet med ham.
Synes også, han lyder som en utryg hund, men samtidig også temmelig dominant.
Og ligesom Theo synes jeg også i skal holde ham væk fra hundeskoven.
aug 2007
Følger: 1 Følgere: 26 Emner: 16 Svar: 280
maj 2008
Følger: 24 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.818
En anden ting er.......har I virkelig haft en hundeaggressiv, han-rottweiler, som ikke kommer ved kald, løs i en hundeskov?
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 127
Jeg kæmpede for min hund i 6 år, og desværre blev det kun værre, trods mange forskellige tiltag.
Hvis ikke jeres hund i løbet af rimelig kort tid, reagere posetivt på adfærsbehandlere´s råd, så overvej at give den fred.
Jeg lukkede alt for længe øjnene, og forsvarede min hund. der jo indimellem også var en god hund.
I løbet af de år bed han, min mand flere gange (aldrig mig), overfaldt et par hunde, slog 4 katte ihjel, og skræmte alle, så ingen uden jeg kunne passe ham.
Det endte desværre tragisk, med at han slog en stor hvalp ihjel ( vores egen), og flænsede den i stykker. Da måtte jeg overgive mig, og indse at han aldrig forbedrede sig. Han blev aflivet, og idag ved jeg at, så langt går jeg aldrig mere.
Godt I søger råd, inden det måske går galt for alvor.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Jeg må indrømme, at ud fra hvad du skriver her, så ville jeg vælge at få ham aflivet hvis han havde været min hund.
Ellers som de andre siger, stop med at tage ham i hundeskoven og få en professionel adfærdsbehandler på ham. Det her er alt for alvorligt til at nogen herinde kan hjælpe dig uden først at have set hunden.
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.010
Så ved man, at man har gjort, hvad man kunne.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Som så mange andre påpeger, tror jeg ikke hunden har godt af at komme videre..
Jeg kender nogle der tager rotter til sig, og arbejde med dem, til de kan fungere som familiehunde, men de gør sig vist ikke så meget i det efter de har fået børn.
Først og fremmest synes jeg meget grundigt I skal overveje at få en adfærdsbehandler ud, for jeg tror man skal være meget, meget dygtig til træning og behandling af hunde for at kunne hjælpe sådan et dyr!
Og så synes jeg I skal overveje om det er det I vil?
Jeg ville rent personligt ikke kunne magte hvis mine andre dyr blev jagtet og måtte gemmes væk som kattene, ej heller at have en hund der reagerer så voldsomt på at blive hevet ud af den varme seng.
Endvidere tror jeg at jeg rent personligt ville have svært ved at få ordentlig tillid til en hund der allerede har reageret så voldsomt?
Jeg går bestemt ind for at de bør så mange chancer som overhovedet muligt, men det er JER der skal have ham resten af livet. For jeg mener ikke der er mulighed for at give ham et nyt hjem - det er han alt for skadet til, og det kan givet fald betyde at der skal startes forfra?
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 144 Svar: 5.214
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 341
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
okt 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.911
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
men spørgsmålet er vel lige så meget om de kan nogensinde kan fungere sammen igen?
De kan jo aldrig sende hunden videre - selv hvis den kommer til at fungere, for det er alt for mange hjem.
Kan man nogensinde stole på en hund igen, når den har vist sig så voldsom som denne?
Jeg ville ikke kunne vise min hund den tillid igen efter sådan nogle episoder.
Og så mener jeg kun der er en ting at gøre..
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 12
Nej jeg har ikke tænkt mig at tage ved ham da jeg er 100% sikker på at han så angriber.
Vi beholder ham lidt endnu og ser om der sker noget fremskridt.
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 12
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 2 Svar: 24
Hun var også Rottweiler.
Der er nogle Rotter som er helt perfekte familiehunde, men der er nogen der ikke er.
Men vil så sige....det er ikke kun rotter der er sådan...har både oplevet Schæfer og Labber der sådan..
What to do? "Aggresiv" rottweiler :(