{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.818 visninger | Oprettet:

What to do? "Aggresiv" rottweiler :( {{forumTopicSubject}}

Håber der er nogle der kan hjælpe os da vi ikke ved hvad vi skal gøre. Better prepare yourself, it's going to be a long ride!

Vi bor i Thy på et nedlagt langbrug hvor vi har fem heste, fem katte og tre hunde, hvoraf den ene er en Rottweiler han på to år. Alle er hanhunde og mellem 2-4 år gamle.

Vi købte rottweileren Kenzo af et ungt par i Holstebro her i sommers, vi fik afvide af hunden havde æret et sted efter avler inden de fik den, dvs at vi var dens 4 hjem. Nu har vi så fundet ud af at vi nok nærmere er det 5. eller 6. hjem han har haft.

Der er mange problemer med ham. Han kan ikke lide heste, han angriber dem, det samme med katte, han jagter dem for at æde dem, det har resulteret i at kattene har ovenetagen om dagen og om natten er lukket inde i et rum ovenpå, de bliver snakket med nok 15 min om dagen, før gik de fri rundt i hele huset og osse udenfor, vi tør ikke lade dem gå ude da vi så slet ikke kan styre Kenzo.

Han kan ikke kaldes til, han kender ikke sit navn, hvilket nok er pga dem vi købte ham af omdøbte ham til Kenzo fra Leo, da de ikke mente Leo var et navn til en Rottweiler. Men okay, han lystrer hverken på Leo eller Kenzo. Han skal have en sele på for at kunne holde ham nogenlunde, stadig bliver man trukket rundt bag ham.

Han er ret aggresiv overfor alle hunde til at starte med, men efter mange ture i hundeskoven er han begyndt at være bange for hundene, jeg tror han har fået respekt for dem faktisk, så han laver ikke så meget balade NÅR han går fri. Når vi går i byen er han ret ivrig og hvis der kommer en anden hund går helved løs.

Hvis alle tre hunde får et kødben på samme tid, nakker Kenzo en af de andres, en dag ville jeg tage den fra ham, så dum som jeg er. Det betød så at jeg fik to fine Kenzo tandmærker i min finger, som gjorde F****** ondt! Men jeg er af den holdning at jeg skal kunne tage alt fra hunden uden den gør så meget som at kigge på mig!

Hans seneste opfindelse er så den værste, da den udvikler sig.

Vi arbejder om morgenen som Udkastnings avisbud. Dvs at min kæreste står op hver nat klokken 2 og køre hjemmefra, mandag, onsdag, torsdag og fredag kører jeg ikke, så der sover jeg videre og hundene bliver oppe i soveværelset hos mig. Tirsdag, lørdag og søndag kører jeg osse, så der kommer hundene ned i køkkenet.

Men så her til morgen/nat da vi skulle op rejser min kæreste Michael sig og går nedenunder med de to andre hunde og lukker dem ud, han prøver at kalde på Kenzo men han bliver i soveværelset, Kenzo kigger på Michael men bliver i soveværelset stadig. Michael går op for at hente ham, ved at tage i hans kæde, men inden han når at komme hen til Kenzo der nu sidder ved siden af mig (jeg ligger stadig i sengen), begynder Kenzo at knurre meget højt, og virke angribbende. Michael snakker glad og sødt til Kenzo og prøver at tage ud efter hans kæde lige så stille og roligt. Men Kenzo bider efter ham. Han bliver ved med at sidde ved min side og knurre til Michael er gået ned af trappen. Så jeg rejser mig op og siger til Kenzo "Kom så", meget glad som altid, og så fræser han afsted foran mig med halen helt vild osv som han plejer, og så kommer han med mig ned.

Han har gjort det før, men der bed han ikke ud, der lagde han bare og knurrede af MIG.

Gjorde/gør han det for at beskytte mig overfor Michael? Jeg syns ikke det kan passe at han vil beskytte mig, når sidst han gjorde noget var det mig han knurrende af.

Det var så det smiley Det blev halvlangt. Jeg vil meget gerne have nogle ideer til hvad vi kan gøre ved det, da han bliver aflivet hvis han bliver ved, det er simpelthen for farligt!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  What to do? "Aggresiv" rottweiler :(
  • #3   3. jan 2009 Jeg synes at historien bærer præg af at hunden er utryg. Fordi det manifesterer sig som farligt adfærd (ikke aggressivt) tror jeg at en adfærdsbehandler er vejen frem. Der er simpelthen for mange ting at tage fat i til at jeg ville føle mig tryg ved at give råd over nettet.

Jeg kender flere der har "brugt" Lillen med gode resultater
    (link fjernet)

Ellers er der Etologisk institut
    (link fjernet)

Her er der to lister over andre adfærdsbehandlere i DK
    (link fjernet)
    (link fjernet)

• #4   3. jan 2009 Ja jeg ved godt hvad jeg ville gøre - men nu har jeg så også 2 små børn....

Men man får tit en over snuden når man siger aflivning herinde- så den lader jeg ligge ...
    Jeg er bare glad for i bor i Thy, så jeg ikke møder jer på en gåtur for jeg ville være rædselsslagen overfor jeres hund ...

• #5   3. jan 2009 Synes i skal skynde jer at få professionel hjælp til den hund, inden nogen kommer alvorligt til skade. Og indtil i får hjælp ville jeg nok forsøge at undgå direkte konfrontationer ved at tænke alternativt. F. eks. i situationen med benet, enten sende hunden væk fra benet inden man tager det eller alternativt bytte med noget andet, han gerne vil have osv.

Tror jeg måske ville prøve en kemisk kasteration for at se om det ville dæmpe ham lidt, sideløbende med at der bliver arbejdet med ham.
    Synes også, han lyder som en utryg hund, men samtidig også temmelig dominant.

Og ligesom Theo synes jeg også i skal holde ham væk fra hundeskoven.

• #6   3. jan 2009 Enig med Søs, og nej, denne hund har intet at gøre i en hundeskov.

• #7   3. jan 2009 Hunden virker tydeligvis både usikker og dominant. Kan kun støtte op om de andre rådgivere om at få ham hurtigst muligt ( - og jer) til en professionel. Men det her problem vil med høj sandsynlighed blive rigtigt meget værre, såfremt I ikke får sat de nødvendige grænser for ham.

En anden ting er.......har I virkelig haft en hundeaggressiv, han-rottweiler, som ikke kommer ved kald, løs i en hundeskov?

• #8   3. jan 2009 Hej, Jeres hund lyder som en hund jeg engang har haft..
    Jeg kæmpede for min hund i 6 år, og desværre blev det kun værre, trods mange forskellige tiltag.
    Hvis ikke jeres hund i løbet af rimelig kort tid, reagere posetivt på adfærsbehandlere´s råd, så overvej at give den fred.
    Jeg lukkede alt for længe øjnene, og forsvarede min hund. der jo indimellem også var en god hund.
    I løbet af de år bed han, min mand flere gange (aldrig mig), overfaldt et par hunde, slog 4 katte ihjel, og skræmte alle, så ingen uden jeg kunne passe ham.
    Det endte desværre tragisk, med at han slog en stor hvalp ihjel ( vores egen), og flænsede den i stykker. Da måtte jeg overgive mig, og indse at han aldrig forbedrede sig. Han blev aflivet, og idag ved jeg at, så langt går jeg aldrig mere.
    Godt I søger råd, inden det måske går galt for alvor.

• #9   3. jan 2009 Det lyder til at der er mange faktorer, der spiller ind her. Foderaggression, jagtinstinkt, utryghed og måske også noget dominans.

Jeg må indrømme, at ud fra hvad du skriver her, så ville jeg vælge at få ham aflivet hvis han havde været min hund.

Ellers som de andre siger, stop med at tage ham i hundeskoven og få en professionel adfærdsbehandler på ham. Det her er alt for alvorligt til at nogen herinde kan hjælpe dig uden først at have set hunden.

• #12   3. jan 2009 Er enig med Theo.
    Så ved man, at man har gjort, hvad man kunne. smiley

• #13   3. jan 2009 Sikke en opgave I har pålagt jer!

Som så mange andre påpeger, tror jeg ikke hunden har godt af at komme videre..
    Jeg kender nogle der tager rotter til sig, og arbejde med dem, til de kan fungere som familiehunde, men de gør sig vist ikke så meget i det efter de har fået børn.

Først og fremmest synes jeg meget grundigt I skal overveje at få en adfærdsbehandler ud, for jeg tror man skal være meget, meget dygtig til træning og behandling af hunde for at kunne hjælpe sådan et dyr!

Og så synes jeg I skal overveje om det er det I vil?
    Jeg ville rent personligt ikke kunne magte hvis mine andre dyr blev jagtet og måtte gemmes væk som kattene, ej heller at have en hund der reagerer så voldsomt på at blive hevet ud af den varme seng.

Endvidere tror jeg at jeg rent personligt ville have svært ved at få ordentlig tillid til en hund der allerede har reageret så voldsomt?

Jeg går bestemt ind for at de bør så mange chancer som overhovedet muligt, men det er JER der skal have ham resten af livet. For jeg mener ikke der er mulighed for at give ham et nyt hjem - det er han alt for skadet til, og det kan givet fald betyde at der skal startes forfra?

• #14   3. jan 2009 Aflivning: Synes ikke der er andet at sige. Hvis hunden har været i så mange hjem så vil det tage lang tid at rette op på sådan en hund og det jo ikke sikkert det vil virke. Jeg ville aflive synes den hund fortjener noget fred.

• #15   3. jan 2009 Jeg vil kontakte en adfærdsbehandler til ham så i kan få den rigtige hjælp til ham.Og så vil jeg prøve at kontakte en hundeskole til ham så kan komme ud i mellem andre hunde og mennesker.For det er en brugshund i har og der skal arbejdes meget med ham.Hvad med at gå noget spor med ham,det vil trætte ham meget at han skal bruge sin næse.

• #16   4. jan 2009 Jeg ville tage forbi dyrlægen og få ham aflivet...For sikke da et hundeliv...både for jer og for ham...

• #17   4. jan 2009 Enig med Snow.

• #21   6. jan 2009 synes som så mange andre I skal kontakte en adfærdsbehandler, var det hos mig en hund opførte sig sådan blev det aflivning jeg har tre små børn så der bliver ikke taget chancer, men synes da helt sikkert at I skal give ham en chance hvis i har mod på det

• #26   6. jan 2009 Søren,

men spørgsmålet er vel lige så meget om de kan nogensinde kan fungere sammen igen?

De kan jo aldrig sende hunden videre - selv hvis den kommer til at fungere, for det er alt for mange hjem.
    Kan man nogensinde stole på en hund igen, når den har vist sig så voldsom som denne?

Jeg ville ikke kunne vise min hund den tillid igen efter sådan nogle episoder.
    Og så mener jeg kun der er en ting at gøre..

• #30   7. jan 2009 Tak for alle ide'erne.

Nej jeg har ikke tænkt mig at tage ved ham da jeg er 100% sikker på at han så angriber.

Vi beholder ham lidt endnu og ser om der sker noget fremskridt.

• #32   7. jan 2009 Vi prøver lidt selv først. Men det ligger i baghovedet, så snart der sker noget igen, får vi en ud og får en vurdering.

• #34   7. jan 2009 Har lige selv været næsten det samme igennem, bare ikke SÅ voldsomt. Hun bed vores anden hund i halsen i en situation, og allerede da overvejede vi aflivning også fordi hun havde knurret af et af børnene. Hun blev påkørt, og ændrede sig i positiv retning.....men efter en uge bed hun vores anden hund igen. Og så blev hun aflivet. Vi havde haft kontakt til både dyrlæge og flere adfærdsbehandler, og alle kunne på INTET tidpunkt sige at hun vil bedre sig, så i samarbejde med dem, tog vi den tunge beslutning.
    Hun var også Rottweiler.

Der er nogle Rotter som er helt perfekte familiehunde, men der er nogen der ikke er.
    Men vil så sige....det er ikke kun rotter der er sådan...har både oplevet Schæfer og Labber der sådan..

Kommentér på:
What to do? "Aggresiv" rottweiler :(

Annonce