HJÆLP!!!! Vores hund bliver aggresiv. {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg og min kæreste har Alfa, en Berner Sennen-han på knap 2 år. Vi har haft ham siden han var 8 måneder.. Den 16. September blev vi forældre til den dejligste pige. Alfa er på det seneste begyndt at opføre sig lidt mærkeligt, det startede faktisk allerede før vi fik vores datter, da vi for 3 mdr. siden fik nye underboer, som har en nu ca. 10 mdr. gammel han muskelhund. Alfa og deres hund kom op og toppes over en pind, men efter som de begge er hanhunde tænkte vi at det nok var det der gjorde det (rivalisering).. men her i weekenden var vi på besøg hos nogle kammerater der har 2 hunde (Amerikansk staffordshire terrier - ca. 6 mdr. og en 3 år gammel kastereret pekinggeser). Da vores veninde stod med en bold i hånden og ville lege med dem, begyndte Alfa at gø og pekinggeseren begyndte derpå også at gø, da den gjorde dette, gik alfa til angreb efter struben. De blev hurtigt skilt ad. Senere hen på aftenen kom der endnu en hanhund, en Rottweiler på 11 måneder og Alfa og ham kom oz op og toppes, lige så heftigt som tidligere (igen Alfa der startede.. Vi ved ik hvorfor han opfører sig sådan, har aldrig oplevet det før. Vi kunne godt bruge noget hjælp og håber at der er nogen der kan fortælle os, hvad vi kan gøre ved det hele. Vi har tænkt på om det kun er fordi han er en han og de andre hunde også var hanner, eller om det har noget med vores datter at gøre, at beskytterinstinktet går op i ham..
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Og SPECIELT ikke hvis der er legetøj indblandet:-(
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.778
aug 2008
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 144 Svar: 5.214
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
-og da slet ikke når der er legetøj indvolveret.
maj 2007
Nej, men jeg mener ikke at man lukker en flok kønsmodne hanhunde sammen.
Mine tæver kan FINT med andre hunde, hvis vi går ture sammen osv. De kan også sagtens lege med andre tæver som de kender.
Men jeg ville ALDRIG tage dem med et sted hen hvor der er andre tæver og så "pådutte" dem deres selskab:-)
maj 2007
jan 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 11
aug 2008
jul 2010
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 41 Svar: 618
jan 2007
Jeg ved ikke med bernersennen, men hos både rotten og amstaffen er det ret udbredt, så at slippe flere hanhunde sammen er at bede om problemer, og særligt når man så samtidig begynder at kaste med legetøj o.l.
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 1.421
Din hund er ved at være voksen, med hanner der ikke er vokset op sammen, kan være dømt til at gå galt, især i leg, med pinde,bolde eller ved givning af godbidder. tit lyder det ekstremt voldsomt, end det i virkeligheden er, nu var jeg ikke tilstede i din situation, men vil stærk råde dig til, at finde nogle enkelte hunde, som din vovse acceptere. Jeg ville holde mig fra langt væk fra kønsmodne hanner i løs tilstand, få nolge gode oplevelser i snor fremover, så slipper i for at sætte jeres hund i en dårlig situation.
Frederikke H
Nu er der jo en væsentlig forskel på en pomarian, og berner sennen, rotweiler og muskelhund, det er alle hunde der ligger i 40-50 kg klassen, samt at det kan ligge til racen at være egetkøns sur. At stå med 3 hunde på over 40 kilo og skulle skille dem ad i en slåskamp, det har man meget få sec til at få redet ud, ellers går det rigtig galt, med bide skader.
Alle hunde er forskellige, også i phsyken, acceptere man ikke de signaler i starten, så ender det altså med at man får en rigtig aggressiv hund.
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 52 Svar: 1.323
Vi prøvede næsten alt med Elton, det ramte også først rigtigt i knap to års alderen, men han kan bare ikke med andre hanhunde, ..nogle få undtaget.
Hos Elton hænger det sammen med en lav stress tærskel, han kan ikke håndtere det og derfor må jeg sørge for han ikke kommer i en situation hvor han bliver nødt til det.
Det lyder lidt til, det samme gølder i jeres situation
jan 2007
Men alligevel kunne det da ikke falde mig ind at smide ham ind til en flok fremmede hanhunde, endda af racer der ofte har de problemer (og som bestemt ikke ville bakke ned fra et slagsmål HVIS en af de tilstedeværende hunde skulle lave noget) og så lige toppe den af med fælles leg med en enkelt bold.
Min hanhund er ganske omgængelig, og selvom han kan med de fleste andre, så ER han en voksen, intakt hanhund, og han finder sig altså ikke i hvad som helst fra en anden voksen hanhund.
Hvad i alverden skulle det hjælpe at insistere på at hunde bare SKAL mødes med andre (frederikke) -mine ser skam andre hunde... men de lades aldrig alene med andre voksne hanhunde, og jeg er temmeligt påpasselig med hvilke hanhunde reiki må være sammen med (om de er intakte, om de er blide/føjelige af natur eller ej osv).
Der er jo ingen grund til at sætte hunden i uheldige situationer -en enkelt skidt oplevelse kan tage meget meget lang tid at lappe på
feb 2010
Følger: 8 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 669
Og jeg ville absolut heller ikke lukke Chili ind til 3 taever og bare forvente at de var bedste venner..
Det er vores job som hundeejere ikke at udsaette vores hunde for unoedvendige stress momenter, isaer naar det gaelder andre hunde!!
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Jeg har haft 2 tæver med 5 mdr. aldersforskel og de kom op at toppes omkring legetøj og leg. Det blev så værre og værre, så vi måtte finde et nyt hjem til den ene.
Min pointe er at man skal indrømme allermest over for sig selv, at man har en hund der ikke kan med andre. Det bør absolut ikke forstærkes ved f.eks. TS eksempel. Det er simpelthen det dummeste man skal gøre. Man kan lære en han at kunne gå sammen med andre hanner uden agressivitet men udeluk alt leg, for så går det galt.
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 161
Jeg skal sku ikke smide Batman sammen med 3 andre hanhunde og legetøj når han er 2 år, og så håbe på det nok skal gå godt. Det er sku næsten det mest tåbelige jeg nogensinde har hørt.
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 162
Der findes også Berner Sennen hanhunde, som godt kan enes med og omgås andre hanhunde.
Men jeg har selv en hanhund, der ikke accepterer andre hanhunde.
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Kan ikke lade være med at grine af at I var ved at kløjs i det. Det er da herligt at en tråd kan udløse sådan en "reaktion". Det er jo til at grine af.
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.074
og hvor har du bare ret ;o)
sep 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 26 Svar: 376
feb 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 281
Min hund kan slet ikke med andre hanhunde, hvalpe, tæver og unghunde, ingen problem, men lige så snart der kommer for meget mand i dem, så kan han bare ikke enes med dem, det har vi så taget konsekvensen af og han er, for det første altid i snor og for det andet, må han slet ikke lege med andre hanner mere, jeg tør simpelthen ikke mere.
Jeg ville altså så heller ikke blive ved med at sætte ham sammen med andre hanner, når han to gange har bevist at han ikke kan, det er dit ansvar at han ikke kommer til at lege med andre hanhunde, når han har det sådan, du gør problemet værre hver gang han får en dårlig oplevelse, det var lige mit besyv.
Og så lige, ha ha barbieland
maj 2007
Men luk dem samme med en flok andre tæver som de ikke kender?? SÅ kan der nemt blive ballade:-(
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 144 Svar: 5.214
jan 2007
Generelt er fremmede hunde kombineret med legesager en skidt idé uanset hvad køn de har, så hvad det angår er jeg ret enig med Krumme og HL
HJÆLP!!!! Vores hund bliver aggresiv.