Træne indkald {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg gået og snuset lidt rundt herinde i forummet i noget tid, og har læst mange forskellige meninger om hvordan man bedst træner indkald. Eller rettere sagt, hvordan man ihvertfald ikke skal. For jeg synes næsten altid folk fortæller hvordan man ikke skal gøre det, men aldrig hvordan man skal gøre det istedet.
Jeg bruger den metode hvor der enten er en træner der holder Enzo, hvor jeg så løber ud og kalder på plads, ellers beder jeg ham bare blive siddende og så gør det samme - uden line. Dog somregel kun i indhegnede områder eog til træning. Men det er der åbenbart stor enighed om at sådan gør man altså ikke. Men hvordan dælen gør man så?
Er der nogle vise HG'ere der vil dele deres hundevisdom med sådan en uvidende person som mig? :o)
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 78 Svar: 7.994
http://www.hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=506144
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.494
I starten indendørs/i haven så fredelige fremmede steder og siden hen hvor der var andet der trak.
Buddy har jeg ikke haft fra hvalp, så hvordan han er trænet fra start af, ved jeg ikke
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 270
Ude kalder vi på hunden, når den ikke er distraheret og belønner med godbidder og ros.
Vi giver altid en godbid hvis han kommer hen til os, bare for at sende signalet 'det er fedt at komme hen til mor/far'.
Aldrig nogensinde kald din hund til dig, og så giv skideballe!
Aldrig kun kalde på hunden, når man skal gå/hjem/stoppe legen. Kald på hunden flere gange på en gåtur og beløn med godbid+ros.
Aldrig brug hundens navn hårdt som del af skæld ud - hundens navn er kun til en ting, og det er 'kom her og få en godbid'.
Vores har fået den vane at komme hen og gå pænt og kigge op - falder der ikke en godbid af, så puffer han til hånden med snuden - meget sødt, men han er også meget madglad...
Senere kan man aftale at gå tur med en anden hund, og så øve indkald samtidig.
Det er sådan vi gør - håber du kan bruge lidt af det
nov 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 54
jan 2010
Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 525
Undskyld jeg lige bryder ind...
Træne indkald