{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle sofabord 350 kr.
  • Ophængning af spisebords lampe 300 kr.
  • Gardin og lamper i beton vægge 2.000 kr.
  • loftlampe 714 kr.
  • Rengøring 800 kr.
  • Opsætning til en loftlampe 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal træne indkald!
  • #1   23. mar 2009 Alle steder vil jeg sige smiley
    Det er nemmest på en åben mark tror jeg, men det er også godt i skov, da man kan gemme sig og kalde..

• #2   23. mar 2009 Ja, det er selvfølgelig rigtigt.. Men nu tænker jeg på, hvordan man træner hunden til at komme selvom den ser en fremmed hund eksempelvis??

• #3   23. mar 2009 Det er bedst at du træner det forskellige steder. Ellers kan hunden godt tro at den kun skal lystre på den bestemte mark eller lign.....

Du må sørge for at gøre dig mere spændende end den hund der evt går i baggrunden... hop op og ned, sig sjove lyde, leg med en spændende ting.... ROS og beløn din hund når den vælger dig frem for den anden hund...

• #4   23. mar 2009 Som Camilla siger, skal du være mere interassant end hunden.
    Løb modsatte vej af hunden, så vil den følge efter dig, klap i hænderne, sjove lyde, ned på knæ, GODBIDDER, og ros når den kommer.

• #5   23. mar 2009 Uh, en sporline (spørger jeg lige dumt) - hvad er det? smiley

• #6   23. mar 2009 Jeg ville nok starte paa laveste belastning - altsaa sörge for at hunden ikke kan fejle og saa i hundens tempo "arbejde mig op af forstyrrelsesstigen" :o)

• #7   23. mar 2009 Det jeg gjorde ved træning ved indkald var, at starte på områder hvor jeg vidste, der ikke var noget der distraherede. Så gjorde jeg det langsomt sværere og sværere for hunden.

• Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 456
    #8   23. mar 2009 Som de andre skriver skal du byde på noget der er mere titrækende end den fremmede hund. En god ide som en veninde bruger, da hun har haft meget store problemer med indkald. Hun har sat et bestemt ord på en meget lækker godbid, som hunden kun får når der kommer andre hunde.
    Start der hjemme , vælg den godbid og et kort ord som du vil bruge og kun bruge ved indkald. Sig ordet mens du giver godbidden, gentag 20 - 30 gange.
    Prøv så at sige ordet når hunden er i et andet rum, kommer den straks så kæmpe ros og godbidden.
    Så gentager du det uden for hjemmet, uden forstyrelser. Når du mener den er sikker udenfor, så bed en du kender komme "forbi" med hund.
    Hvis hunden vender om og kommer ind til dig, ja så er det bare at huske at have netop de godbidder med i lommen.
    Et godt tip er at vælge noget tørret, lever hapser, fisk, så kan de bare ligge fast i lommen uden at svine. Evt. i en pose. som hunden også hører.

Kommentér på:
Skal træne indkald!

Annonce