{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
890 visninger | Oprettet:

Er begyndt at gø meget {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg har en chihuahua på 25 uger, han er super fantastisk smiley Vi havde i begyndelsen kun problemer med at han gøede i forbindelse med fremmede mennesker, cykler, biler etc. Alt sammen værre jo tættere på hjem vi var. Men nu gør han kun i haven (vi er altid med selvom der er indhegnet) og hans gøen af mennesker på gaden er blevet bedre. I huset har der ikke været problemer. I starten sov han altid i sin kurv på gulvet på mit værelse om natten, men jeg "kom til" at overgive mig og lade ham sove i min seng. Nu kan han ikke længere sove på gulvet, hvis nogen går gennem gangen, gør han helt vildt, og gemmer sig under sengen.
Når vi er i stuen er han begyndt at sidde og gø selvom der ingenting er, og andre gange fordi han hører nogle gå rundt ude på vejen. En bildør der smækker etc. Det er ved at blive godt anstrengende, at han altid gør, og nu er jeg ved at få nok - ud til vores køkken har vi plader for, fordi kattene spiser derude, men er jeg i køkkenet, sidder han og gør for at få min opmærksomhed, eller kan sidde i stuen hvor vi ikke kan se ham, og gø, så vi kommer og ser hvad der er - bare for at få opmærksomhed.

Har i nogle ideer til hvad jeg kan gøre for at træne ham væk fra alle disse problemer?

/Maja

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er begyndt at gø meget
  • #1   10. feb 2012 Jeg mangler lige at sige, at han er typen, der altid skal have den sidste bemærkning, og hans gøeri er blevet så slemt, at han kan ligge på sit tæppe i stuen, og kigge i jorden og ligge og bjæffe for sig selv.

• #2   10. feb 2012 Jeg går forresten til hundetræning, og sidst kom en kvinde ind med en nervøs hund, inden hendes egen træning gik i gang, og Nemo, min hund flippede helt ud på hende.
    Næste skridt er selvfølgelig at spørge trænerne til råds, men hører her først.
    Det skal siges vi træner meget at hunden skal vælge andet fra og os til, ved øjenkontakt, dette belønnes med klikker og godbidder - hvis det er brugbar viden smiley

• #3   10. feb 2012 Mit eget bedste bud til opførelsen er at han er meget usikker, han er en hund, som hver gang man nærmer sig ham lægger sig på ryggen. Jeg har svært ved at se om han overgiver sig eller bare vil nusses på maven. Men der er i hvertfald ingen årsag til hans usikkerhed og overgivelse, idet vi aldrig har gjort ham fortræd.

• #4   11. feb 2012 så vidt jeg ved er en chi en alarmerende race- hvilket man jo faktisk burde vide eller være forberedt på da man købte den smiley

• #5   11. feb 2012 Som Lene skriver ligger det til racen at være alarmerende, men dog kan det trænes til det minimale....

Hvis min hund knurrer/gør i utide at nogle underlige lyde i opgangen, tager jeg hånden ned til ham (fordi det virker bedst hos os) og rør ham på maven og får øjenkontakt med ham - Så bruger jeg kommandoen "tak" for at vise at hun har han advaret og jeg har hørt det... Derefter roser jeg stort og giver en godbid! Du kan også prøve at distrahere ham fra at gø med en godbid og evt. lave noget kontakt smiley

Ved turene har du så prøvet at sætte ham, og så blokere vejen til den anden hund ved at stille dig foran ham? Brug "kontakt" kommandoen og få ham til at fokusere på en lækker godbid - hvis han bliver distraheret, tager du godbidden foran næsen på ham og gentager "kontakt" kommandoen og roser når hunden er passeret forbi....

Mht. at han gør når du ikke er i rummet med ham, må det være alene-hjemme træning all over again.. Du skal begynde at lukke dørene efter dig når du f.eks. skal hente en ting på badeværelset - noget som tager meget lidt tid. Derved lærer han at du kommer tilbage og at døren ikke gør sådan at du ikke kommer tilbage! Tricket er at få åbnet døren ind til ham igen INDEN han er begyndt at pive/gø, derfra sætter du tiden op når man føler man har gjort det en million gange smiley Nogle giver hunden godbidder og roser - jeg ville dog mere ignorere ham, men det er jo hvad der fungerer for forskellige hundeejere og træningsmetoder smiley

• #6   11. feb 2012 En chi er , hvad man gør den til. Mine chi tæver har gøet4 gange i de 1,5 år jeg har haft dem.

• #7   11. feb 2012 En hund er ikke kun hvad man gør den til
    Selvfølgelig kan man træne mange ting, men nogle ting er ren instinkt og genetik

• #8   11. feb 2012 Andrea .
    Ligesom med alle andre så er hunde jo forskelige - så syntes bare du skal være glad for at din hund ikke gør !
    Men nu ligger det altså til racen at alarmerer , det er det den er skabt til..
    Da jeg valgte en mops, kunne det jo godt ske jeg var heldig at få en der ikke var særlig alarmerende, men tog bestemt højde for at det ligger MEGET til racen.. og ja jeg har fået en meget racetypisk - han gør ved ting han hører. Folk ude i opgangen, skraldemanden osv osv.. man kan ikke træne det væk, MEN man kan træne den sådan at den alarmerer kort og at den så stopper ....

• #9   11. feb 2012 Maria D
    Mange tak for din respons, han har dog ingen problemer med hunde, elsker alle hunde, det er ejerne han ikke kan lide smiley I starten løb han efter alle cykler og mennesker på gaden, hvilket han næsten ikke gør mere nu. Hvor det kun er slemt i området omkring hvor vi bor. Men jeg kan prøve at stille mig i vejen og lave kontakt, dette virker god ikke i haven da han bare løber efter ting i mens han løber smiley men har selv overvejet metoden smiley
    Og det med han er alene, der er altid nogen i huset, da min far arbejder hjemme, det sker måske 2 gange om måneden at han er helt alene hjemme. Når jeg er i køkkenet, kan han se mig stadig hvis han har lyst. Jeg kan også gå ind på mit værelse uden ham, hvilket han ikke siger noget til. Men jeg kan godt prøve at træne det lidt mere. smiley

• #10   11. feb 2012 Til jer andre:

Jeg ved udemærket godt at det ligger til racen at gø og alarmere meget, men det der kommer bag på mig, er der ikke har været noget i 3-4 mdr, og pludselig er det kommer omkring alting.

• #11   11. feb 2012 Tja igen selfølgelig kan det ligge til racen at gø, men jeg ved af erfaring at en chi ikke nødvendigvis , er mere gøende end andre. Jeg har da også bidt mærke i , at mine har lagt op til det flere gange , men har lært dem at , det er ok de er obs og løber til døren. Dog er jeg floklederen og derfor har mine hunde ikke længere det behov for , at gø når det ringer på.

Syntes tit mange kan have tendens til , at skære alle hunde i en race , over en kam;=O)

• #12   11. feb 2012 Det lå skam heller ikke til mine chihuahuaer fra starten at de ikke skulle gø, men med masser af træning lærte de det.

• #13   11. feb 2012 Min gjorde det jo netop ikke i begyndelsen, men er kommet indenfor de sidste 14 dage smiley
    Han gør underligt nok generelt ikke af de ting vi andre kan høre, men ting vi andre ikke opdager før han gør

Kommentér på:
Er begyndt at gø meget

Annonce