Er begyndt at gø meget {{forumTopicSubject}}
Hej Alle
Jeg har en chihuahua på 25 uger, han er super fantastisk
Vi havde i begyndelsen kun problemer med at han gøede i forbindelse med fremmede mennesker, cykler, biler etc. Alt sammen værre jo tættere på hjem vi var. Men nu gør han kun i haven (vi er altid med selvom der er indhegnet) og hans gøen af mennesker på gaden er blevet bedre. I huset har der ikke været problemer. I starten sov han altid i sin kurv på gulvet på mit værelse om natten, men jeg "kom til" at overgive mig og lade ham sove i min seng. Nu kan han ikke længere sove på gulvet, hvis nogen går gennem gangen, gør han helt vildt, og gemmer sig under sengen.
Når vi er i stuen er han begyndt at sidde og gø selvom der ingenting er, og andre gange fordi han hører nogle gå rundt ude på vejen. En bildør der smækker etc. Det er ved at blive godt anstrengende, at han altid gør, og nu er jeg ved at få nok - ud til vores køkken har vi plader for, fordi kattene spiser derude, men er jeg i køkkenet, sidder han og gør for at få min opmærksomhed, eller kan sidde i stuen hvor vi ikke kan se ham, og gø, så vi kommer og ser hvad der er - bare for at få opmærksomhed.
Har i nogle ideer til hvad jeg kan gøre for at træne ham væk fra alle disse problemer?
/Maja
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 691
sep 2011
Næste skridt er selvfølgelig at spørge trænerne til råds, men hører her først.
Det skal siges vi træner meget at hunden skal vælge andet fra og os til, ved øjenkontakt, dette belønnes med klikker og godbidder - hvis det er brugbar viden
sep 2011
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.371
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.221
Hvis min hund knurrer/gør i utide at nogle underlige lyde i opgangen, tager jeg hånden ned til ham (fordi det virker bedst hos os) og rør ham på maven og får øjenkontakt med ham - Så bruger jeg kommandoen "tak" for at vise at hun har han advaret og jeg har hørt det... Derefter roser jeg stort og giver en godbid! Du kan også prøve at distrahere ham fra at gø med en godbid og evt. lave noget kontakt
Ved turene har du så prøvet at sætte ham, og så blokere vejen til den anden hund ved at stille dig foran ham? Brug "kontakt" kommandoen og få ham til at fokusere på en lækker godbid - hvis han bliver distraheret, tager du godbidden foran næsen på ham og gentager "kontakt" kommandoen og roser når hunden er passeret forbi....
Mht. at han gør når du ikke er i rummet med ham, må det være alene-hjemme træning all over again.. Du skal begynde at lukke dørene efter dig når du f.eks. skal hente en ting på badeværelset - noget som tager meget lidt tid. Derved lærer han at du kommer tilbage og at døren ikke gør sådan at du ikke kommer tilbage! Tricket er at få åbnet døren ind til ham igen INDEN han er begyndt at pive/gø, derfra sætter du tiden op når man føler man har gjort det en million gange
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 171
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.061
Selvfølgelig kan man træne mange ting, men nogle ting er ren instinkt og genetik
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.371
Ligesom med alle andre så er hunde jo forskelige - så syntes bare du skal være glad for at din hund ikke gør !
Men nu ligger det altså til racen at alarmerer , det er det den er skabt til..
Da jeg valgte en mops, kunne det jo godt ske jeg var heldig at få en der ikke var særlig alarmerende, men tog bestemt højde for at det ligger MEGET til racen.. og ja jeg har fået en meget racetypisk - han gør ved ting han hører. Folk ude i opgangen, skraldemanden osv osv.. man kan ikke træne det væk, MEN man kan træne den sådan at den alarmerer kort og at den så stopper ....
sep 2011
Mange tak for din respons, han har dog ingen problemer med hunde, elsker alle hunde, det er ejerne han ikke kan lide
Og det med han er alene, der er altid nogen i huset, da min far arbejder hjemme, det sker måske 2 gange om måneden at han er helt alene hjemme. Når jeg er i køkkenet, kan han se mig stadig hvis han har lyst. Jeg kan også gå ind på mit værelse uden ham, hvilket han ikke siger noget til. Men jeg kan godt prøve at træne det lidt mere.
sep 2011
Jeg ved udemærket godt at det ligger til racen at gø og alarmere meget, men det der kommer bag på mig, er der ikke har været noget i 3-4 mdr, og pludselig er det kommer omkring alting.
jan 2012
Syntes tit mange kan have tendens til , at skære alle hunde i en race , over en kam;=O)
jan 2012
sep 2011
Han gør underligt nok generelt ikke af de ting vi andre kan høre, men ting vi andre ikke opdager før han gør
Er begyndt at gø meget