Hund er begyndt at vælte {{forumTopicSubject}}
Jeg håber, at der er nogen herinde, der evt. har set noget lignende det, jeg står med i øjeblikket.
Jeg har en Labrador/Golden Retriever blanding på 8 år, der fra den ene dag til den anden pludselig er begyndt at falde om. Første gang det skete, rejste hun sig fra sofaen og nåede ikke mere end et par skridt før hun væltede - hun lå der nok i ca. 2 sekunder, lidt omtumlet - og de efterfølgende gange hun prøvede at rejse sig op, var det som om at bagbenene bare blev ved med at forsvinde under hende.
Hun var samme dag ved dyrlægen, men der var intet at se på hende. Hun fik dog noget smertestillende med hjem - dette hjalp dog ikke.
Dagen efter tog vi til dyrlægen igen, hvor hun blandt andet blev røntgen fotograferet. Dette viste ekstrem dårlige hofter - hoftekuglen var firkantet og hofteskålen var næsten ikke-eksisterende i den ene side og næsten lige så slemt så det ud i den anden side. Derudover opdagede dyrlægen et forstørret hjerte.
Hun kom derfor på hjertemedicin, som da også havde en god effekt de første 4 dage. Dog væltede hun igen i dag på gåturen (der er blevet kortere og i en roligt tempo), og lå der i et par sekunder med lidt rysten og små ryk.
Hun var slet ikke sig selv, resten af turen hjem.
Dyrlægen mente, at det var hjertet der var skyld i, at hun væltede, da blodet ikke løber hurtigt nok igennem hjertet. Hendes tandkød er dog stadig pænt lyserødt.
Hun er begyndt at blive unaturlig forskrækket over lyde/ting, som ligger på vores tur. Derudover er hun også blevet noget mere aggressiv - hendes gøen, når det banker på døren, er ikke som den plejer at være. Hun lyder vred.
Hun spiser og drikker normalt.
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.010
At den så også har forstørret hjerte gør det absolut ikke bedre
Jeg ved det lyder hårdt, men måske er det den vej der er bedst at gå, for hundens skyld
okt 2006
Følger: 13 Følgere: 6 Hunde: 4 Emner: 11 Svar: 12
Mht hendes hofter, er dyrlægen inde over - dyrlægen har lovet at sige til, hvis hun føler det bedste er en aflivning. Netop så man netop ikke kører det for langt ud, og kun bliver ved for ens egen skyld og ikke hundens.
Ud af alt dette, virker hun sjovt nok slet ikke generet af sine hofter (jeg har en kat med dårlige hofter, hvor det var nødvendigt at behandle, så jeg synes godt jeg kan sige at hofterne her ikke er "problemet" - hvilket dyrlægen også var enig i)
okt 2006
jan 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 6 Emner: 139 Svar: 3.546
Hun viste sig at være smæk fyldt med diverse tumorer
Havde hende forbi neurolog da hun et par måneder inden begyndte at bevæge sig underligt (laaaang forklaring)
Hun fandt, at organerne i bughulen ikke kunne mærkes udefra sandsynligvis grundet tumorer, og et bud var at der var metastaser til hjerne også - hvilket sandsynligvis var grundet til underlig gang og pludselig vælten rundt...
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Det vil også typisk vise sig ved dårlig bagbenskontrol, fald og kolaps.
okt 2011
Følger: 10 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.091
Jeg kan ikke lade være med at tænke hjernen, når der sker en så pludselig, og så markant besværlighed ved at styre kroppen.
okt 2006
Beskeden derfra var dog ikke god
Hun tænker også, når hun bliver ved med at have disse anfald samt den aggressive adfærd, at vi snakker om dage/måske en uge før en aflivning skal på tale.
Man kunne få hendes hjerne undersøgt i Aarhus, men med de andre ting der følger med, ville dyrlægen ikke anbefale det.
Det er sandsynligvis noget i hjernen der påvirker hende.
okt 2011
Følger: 10 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.091
Det gør mig ondt.
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.779
men synes ikke det lyder godt med de hofter - øv
tror agressiviteten kan hænge sammen med smerter - så den tunge vej vil måske være det bedste selv om det lyder hårdt
Mange varme tanker herfra
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 218 Svar: 10.913
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.851
For mig ligger svaret ligefor, men det kan være svært at se som ejer af hunden.
De bedste tanker i en svær tid.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.520
det gør mig også ondt for jer, men mener I ikke hunden skal igennem en større udredning, så er jeg enige med de der mener at det bedste må være at give hunden fred ...
den ændrede adfærd kan tyde på både noget i hjernen, men også på smerter .. med den beskrivelse du giver er det nok begge dele...
Hund er begyndt at vælte