Hund begyndt at bide {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Jeg er kommet lidt i vildrede. Jeg har en skøn lille 2 års hund. For 1 Måned siden måtte jeg gå den tunge gang at få aflivet en af hans venner. Hun var blevet gammel, træt og senil. Efter det begyndte begge at ændre sig lidt. Men den lille er den der har ændret sig mest. Han kom med noget legetøj og ville lege. Da jeg ville tage det fra ham bed han mig. Han er blevet KLYNGENDE og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Jeg ved jo hunde sørger men at blive legetøjs aggressiv, det er ikke godt. Så kan jeg jo ikke stole på ham. Jeg kan ikke få ham til at aflevere mere. Han vil ikke have jeg går han bliver helt ulykkelig.
Men bide er ikke godt især når han ikke har gjort det før. Har haft hund hele mit liv og ALDRIG haft en der bed.
Jeg har brug for råd
sep 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 1.170
Ellers har jeg dog ikke nogen vise ord. Håbet dig og vaps finder hinanden igen
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
aug 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 65
Nu har jeg så seniordamen Bing en mopsepige og Nuser en 2 år gammel pekingeser/puddelblanding.
Siden Sesse gik væk er begge hunde blevet klister og jeg kan ikke gå eller sidde nogle steder uden de er der. De græder når jeg går, uanset om det er lang tid eller bare ud med skraldespanden.
Nuser kom med noget legetøj som jeg ville tage fra ham så vi kunne sove og nærmest uden noget bed han da jeg ville tage det. Har han aldrig gjjort før.
Jeg er så nu begyndt gentræning igen med at det er mig der bestemmer leg. Guf og alt det andet simpelthen forsøge at gøre det hele så struktureret som muligt. Med meget stramme regler indtil vi kommer igennem det her.
For Dyrlægen har kigget på ham og der er ingen smerter. Han er på playdate med hans bedste ven hver dag i ca 1time så han får hygge og leg nok
Det som den gamle pige ikke kan give ham for hun kan ikke lege hun er bare en misbrugt avlshund der mener leg er at sidde og kigge på sidelinjen
Men har brug for råd hvordan jeg får ham til at aflevere uden at blive sur og ville bide.
aug 2006
Bed han hul?
Hvad skete der lige efter?
aug 2014
Ja han bed hul og det var derfor jeg bad om råd. Lige bagefter var han vist lidt flov, Jeg fik et chok og skyndte mig ud og få plaster på og så ignorerede jeg ham Jeg ville ikke kæle og nusse når han var slem. Han ved jo godt at han ikke må bide.
Men så må jeg jo bare fjerne al legetøj så han ikke har noget andet end det jeg giver ham.
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 121 Svar: 6.957
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.767
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 513 Svar: 12.427
Det lyder, som om du kører Jan Fennell-principper?
Det tror jeg altså ikke er vejen frem, for en lille flok, der er i sorg og skal finde sig selv igen. Tænk istedet over, at du skal løse det med tid, omsorg og kærlighed. At du virkelig skal være der for dem, så deres hverdag bliver tryg og stabil igen.
Når du er sikker på, at der ikke er smerter inde over, så er det formentlig en reaktion på den ændrede flokstruktur, som du skal hjælpe dem/ham over. Og det kan godt være, at du skal have hjælp til det. Så kan jeg også varmt anbefale de adfærdsbehandlere, du finder på det link, Lens har lagt ind.
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 513 Svar: 12.427
Men fred nu være med det
aug 2014
okt 2012
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.615
Da Diana blev alene efter at have været vant til at være sammen med mindst 1 anden hund, ændrede hun så meget adfærd, at vi var ved at blive bekymret for hende. Hun blev trist, klæbende og var slet ikke sit vante jeg i over 6 mdr. Lige indtil den dag Sky kom ind i huset.
I dag kan hun ikke gå ud uden han skal med eller omvendt.
Hunde er faktisk meget tæt knyttede til de andre hunde i husstanden, især hvis de har været sammen i mange år.
aug 2006
Sorg er ikke en intellektuel ting, men en hel basal følelse.
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 121 Svar: 6.957
Hund begyndt at bide