{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.814 visninger | Oprettet:

Hund pludseligt begyndt at tisse indenfor? {{forumTopicSubject}}

Min DSG hund, Cody, på 4 år er pludseligt begyndt at tisse indenfor.

Han er ude på gåture 3-4 gange om dagen, og bliver ud over det også lukket ud i haven med jævne mellemrum, så han har i hvert fald RIG mulighed for at komme af med noget, og det gør han også. Han er ydermere næsten aldrig alene hjemme, da min søster pt. er uden arbejde og derfor er hjemme hele dagen, og når jeg/min mor kommer hjem fra skole/arbejde, så er vi der jo, skulle min søster nu noget.
Han kan dog sagtens være alene hjemme, og har som sagt været helt renlig fra han var 4½ måned, og så lige indtil nu.

Det sker som regel 5-10 minutter efter han har været ude at gå, og det er selvfølgelig ikke hver eneste gang han gør det.
Han får altid tisset en del på tur, og han har aldrig tisset indenfor, siden han blev renlig da han var 4½ måned gammel.

Nogen der har en idé til hvorfor han pludseligt er begyndt på dette? Det er nede i stuen, ude i gangen og endda også oppe på mit værelse!

Han er begyndt på det, efter min mors nye kæreste havde sin hund, Tjalfe, med hjem til os. Hverken Cody eller Tjalfe er kastreret. Tjalfe har IKKE markeret indenfor ved os, og har ikke været her andet end et par gange, og det er ikke fra første gang Tjalfe var her, han har gjort det (og Tjalfe har ikke været her for nylig). Tjalfe og Cody kommer godt ud af det med hinanden, både hjemme ved os, men også hjemme ved min mors kæreste.
Jeg har overvejet om det er pga. Tjalfe han er begyndt på det, men det forklarer slet slet ikke hvorfor han skulle gå op på mit værelse (1. sal) for at markere sig/tisse, for der har Tjalfe aldrig været, da han ikke kan finde ud af at gå på trapper.

Hvad kan man gøre for at få ham til at stoppe med det? Nogle siger skæld ud, andre siger man ikke må skælde ud, og andre siger noget helt tredje...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund pludseligt begyndt at tisse indenfor?
  • #1   8. feb 2016 Jeg tror bare han markere.

• #2   8. feb 2016 Strinter han, eller sætter han sig?
    Tisser han mindre, men oftere end tidligere?
    Kan han have reddet sig en urinvejs infektion?

• #3   8. feb 2016 Han letter ben, har aldrig set ham sætte sig for at tisse, da han har lettet ben siden han var 8 uger, så han strinter vel? smiley

• #4   8. feb 2016 Få ham tjekket for blærebetændelse.
    Hvis der intet er der, tror jeg bare, det er en markering.

• #5   8. feb 2016 Ville også lige få ham tjekket for blærebetændelse for en sikkerhedsskyld, især hvis det ikke er noget i har haft problemer med før smiley

Er det de samme steder han tisser/stritter? Jeg har selv haft mange problemer med strinteri med min egen, og det der hjalp her var at flytte rundt på hans mad, vand og sovesteder (flytter dem derhen hvor hunden strinter) de vil nemlig ikke tisse der hvor de spiser, drikker osv smiley Og ofte gør de det jo når man ikke kigger smiley

• #6   8. feb 2016 Og hvis det ikke er fordi han fejler noget, ser jeg intet forkert i at skille ud hvis du opdager i det han gør det.. smiley

• #7   8. feb 2016 Det er ikke bestemte steder, ikke at hvad jeg har observeret i hvert fald, det virker lidt "tilfældigt" hvor han gør det, og det er jo heller ikke noget han gør dagligt, overhovedet ikke, og det er ikke noget han gør flere gange når han gør det smiley

Opdagede ham i går, og der fik han godt nok skæld ud! Jeg gider simpelthen ikke have en hund som strinter hvor det passer ham, og det mærkelige var jo, at han netop havde været ude ganske kort tid før det, og der kom han i hvert fald af med det han skulle smiley
    Man kan også se på ham (når man opdager ham vel og mærke), at han godt "kan se" at nu har han gjort noget han ikke burde.
    I går kom han luntende ind i stuen, rendte under spisebordet, lettede ben op af den ene stol og gik ellers noget så veltilpas videre (lige indtil jeg nåede at råbe af ham vel og mærke, så var han pludselig ikke så stolt.. smiley )

• #10   8. feb 2016 Jeg ville aldrig bruge skæld ud, men finde grunden og ud fra det løse problemet, når en hund på 4 år pludselig er begyndt at tisse inden døre har det en grund spørgsmålet er så om det er fysisk eller psykisk, - men en grund er der, jeg ville starte hos dyrlægen efter det ville jeg som forsøg sidde tæt sammen med vovse de 5 -10 min. efter hver gåtur for at se om der f eks. er nye dufte i jeres nærområde der får ham til at reagere, efter det ville jeg forsøge at beskæftige ham de 10 min. efter gåture med en aktivitetsbold eller lign.

At strinte og lette ben imens er ikke en og samme ting, hvis hunden strinter kommer kun lidt urin ud, hvis den tisser en pøl ( også med løftet ben) tisser den rigtigt smiley

Kommentér på:
Hund pludseligt begyndt at tisse indenfor?

Annonce