{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
856 visninger | Oprettet:

bange for fremmede {{forumTopicSubject}}


Vores chihuahua/dværgpincher på 7 mdr er først her idag ved at lære at fremmede mennesker ik er farlige. Ja der var ik noget i starten af sep. da vi fik hende, men det er først nu hun er begyndt at gø og knurre af dem og vil ikke over til dem og hun har også snappet ud 2 gange efter vores gæster. Vi er så begyndt idag med at vi har en skål godbider i gangen som gæsterne skal tage med ind og så langsomt lokke hende hen til dem når hun lyster og bare lade hende komme til dem stille og roligt. Vi prøvede det for første gang idag og det gik rigtig godt. der gik en ½ time eller 3 kvarter så var ham næsten acc. Er det den rigtige måde at træne hende på over for fremmede ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bange for fremmede
  • #1   26. jan 2012 Louise H: Det gælder for jer om at gøre oplevelsen af at der kommer og er gæster til en god oplevelse for hunden. Er hunden glad for guf så lad hunden få guffer imens der er gæster - og gerne fra gæsterne hvis hunden acceptere det.
    Når jeg siger fra gæsterne, så vil jeg i starten bede gæster om at ignorer hunden, altså ikke tage kontakt, snakke, pylre, række ud efter, sætte sig ned hos eller andet. Det skal være på hunden eget initiativ at den kommer hen og når den kommer hen skal der ikke "hapses" ud efter den - jeg mener med "hapses" at man ikke skal række ud efter (slet ikke hen over hovedet) prøve at tage fat eller holde hunden. Hvis hunden vil gå skal den have lov til det.
    Der ud over vil jeg fortsætte med det i gør. Måske lade gæsterne kaste en guf på gulvet når de kommer ind eller at I i starter giver guffer for at bekræfte hunden i at det er hyggeligt at der kommer gæster, for så får hunden guf.
    Stille og roligt vil jeg gå frem til at det er gæsterne som kaster godbidden ned på gulvet, dog stadig uden at tage kontakt til hunden. Med tiden med hunden begynde at søge gæsterne fordi det gode kommer fra dem.

    Men pas på ikke at gå for hurtigt frem, en hånd som kommer og vil ae imens hunden står og spiser af f.eks. hånd på en gæst kan være yderst truende, fordi hunden er splittet mellem at ville have guffen og samtidig gerne vil flygte fra hånden.

    Håber du kan bruge noget af det jeg har forklaret. Ellers må du endelig spørge


  • #2   26. jan 2012 jeg gjorde det at jeg bad ham om at sætte sig ned og kaste en godbid på gulvet og det virkede ik, så jeg sagde at han bare skulle ignorer hende og bevæge sig roligt. Og indimellem når hun var ved siden af havde han en godbid fremme. til sidst kom det hen af vejen at han kunne ae hende på brystkassen og ik andre steder. Hun var så langt fremme at hun var henne ved ham i sofaen for at snuse ham i ansigtet. Så det går roligt fremad og jo mere de samme mennesker kommer forbi, jo mere tryg bliver hun. Men det er kun nogle mennesker hun er sådan overfor.

  • #3   26. jan 2012 Louise H: Det lyder som en god måde at gøre det på og hvis der er nogle gæster hun ikke vil hilse på, så acceptere det og lad hende være. Gik hende evt. noget hjerne arbejde imens der er gæster. F.eks. en kong med leverpostej i eller en foder bold eller en tyggestang.
    Det gode ved at bruge godbidder og mad er at når en hund er stresset så vil den helst ikke tage eller have godbidder. Det kender man nogle gang fra træningsbanen. For når en hund synker, spiser osv. så starter det er proces i hjernen som er udløser beroligende emzymer og stoffer. Så man kan berolige sin hund ved at give den tyggestænger eller andet.
    Det er også derfor at hunde som er bange for at være alene hjemme at de begynder at "ødelægge ting". De bider og tygge i ting for at prøve at berolige sig selv.


  • #4   26. jan 2012 Vi har idag haft endnu en gæst og der bad jeg ham om at ignorere hunden og det hjalp for hun var mere interesseret i sit ben som hun lige havde fået.

  • #5   26. jan 2012 Super fedt.

  • #6   26. jan 2012 tålmodighed, godbidder og masser af ros gentagende gange, så skal det nok lykkes ligepludselig smiley Min far har selv en sheltie som han har vundet 1 præmier på i klasse 1 på hans hold et par gange.

Kommentér på:
bange for fremmede

Annonce