{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
723 visninger | Oprettet:

bange for fremmede {{forumTopicSubject}}

min lille hund på 1 år virker til at være blevet bange for fremmede især mænd. fornyligt da min kæreste havde en af sine kammerater på besøg som ville sige hej til min hund begyndte han at knurre og bed ud efter ham det er nu sket et par gange. han er ikke arggresiv men er rigtig bange for han har halen helt mellem benene og gemmer sig bag mig. jeg ved ikke hvorfor han er blevet bange for fremmede for han har altid "elsket" alle og alle har altid behandlet ham ordenligt. hvad kan man gøre ved problemet? hjææææælp


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bange for fremmede
  • #1   6. jun 2010 Udstyr disse mænd med verdens bedste guffere.
    Lad dem stå lidt på afstand - gerne på hug - og så skal de kikke væk mens de tilbyder hunden guf - hvis den stadigvæk ikke vil tage den skal den bare lægges på gulvet og han skal gå lidt væk.

    Det kræver en masse tålmodighed -


  • #2   6. jun 2010 Jeg har lidt det samme problem med min, dog er det her mest børn han reagere på, desværre med udfald som bekymre mig en del. Så lytter lige med hvis der skulle komme nogle gode råd.

  • #3   6. jun 2010 Maya Det med din hund og dens utryghed ved, kan du måske afhjælpe med en god portion tålmodighed og guffer.
    Hver gang i ser en barn eller du kan se den er utryg, fang dens opmærksomhed og giv guf.
    Aftal evt med nogle rolige børn at de nærmer den forsigtig og lad dem give den en guf.
    Sådan har jeg fået gjort min hund rimelig tryg, bare de ikke råber og skriger for meget


  • #4   6. jun 2010 Alicia A: Det prøver jeg også, problemet er at han stresser så meget at han ikke tager imod godbidder.

  • #5   7. jun 2010 Maya: så har du ikke afstand nok på. Du er nødt til at have så meget afstand på til børnene at han kan tage imod godbidder. Hvis det så er 200 m, så er det sådan det er.

    En klikker er fantastisk til at træne sådanne problemer


  • #6   7. jun 2010 Hvad med at en mand/barn (med masser af tid og tålmodighed) lægger sig helt ned på gulvet. Lægger nogle godbidder rundt omkring, i nærheden, længere væk og sån. Personen må selvfølgelig ikke røre på sig. Og så la tiden vise hvad der sker. Så har din hund tid til at komme hen og se hvad det er for en sjov en der roder rundt der.

    Aner ik om det vil hjælpe. Men tænkte at det er et forsøg værd. Hvis det virker kan man jo gå videre som de andre skriver.


  • #7   9. jun 2010 tak for alle svarene. det ville virkelig være rart hvis der var en eller flere der har prøvet samme problem og kunne fortælle hvad de gjorde for at løse det

  • #8   10. jun 2010 Lene D: Jeg prøver at komme på afstand desværre er det ikke nemt at kontrollere fremmede børn.

Kommentér på:
bange for fremmede

Annonce