{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
747 visninger | Oprettet:

jer som har flere hunde i træner med eller råd {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen .

jeg har jo haft to hunde i flere år men da jeg fik mine havde jeg min smukke xaro som var 6 år da jubi kom og hun var et år så det var forholdsvis nemt da xaro var knyttet til mig gennem mange år og jubi ikke var så lille og let påvirkelig udefra

men nu har jeg jo fået en hvalp og de knytter hurtigt nye bånd og lærer nye ting

jeg vil selvfølgelig gerne have at han kommer til og se mig som den han allerhelst vil være sammen med ikke jubi min tæve, og har hørt om folk som får problemer fordi hvalpen hellere vil de andre hunde i flokken end ejeren.

skal jeg begrænse deres tid sammen ??
og hvor meget individuel tid til ham feks daglig?

hvad gør i når i får hvalpe i huset når i har flere hunde?
går de sammen hele dagen og kun adskilt til træning eller hvad gør i ??

så hvalpen knytter bånd til jer??
skal lige siges jeg har have men ikke hundegård de kan være i

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  jer som har flere hunde i træner med eller råd
  • #1   25. okt 2011 Her følger jeg lige med.

Det er en problematik jeg virkelig bryder min hjerne med i forhold til den aftale vi har truffet om at få en hund mere på et senere tidspunkt.

Det du beskriver er den ene ting, der for alvor gør det valg svært.

• #2   25. okt 2011 Mine går sammen hele dagen - og hygger sig vældigt. Jeg går på hold med dem hver for sig - hvor det kun handler om os to sammen...

Derhjemme træner jeg med dem en af gangen, mens den anden træner "hold dig i ro" smiley

Der er ingen tvivl om, at min hvalp elsker min voksne tæve over alt på jorden. Men hun ved nu også godt hvem der har gufferne smiley

• #3   25. okt 2011 Selvfølgelig vil hunde jo helst være sammen med dres artsfæller (med mindre de er i psykisk ubalance), men derfor kan din hvalp sagtens komme til at synes at du er det bedste i verden- især hvis du får knyttet bånd med den ved at træne og gå tur sammen, uden den anden hund er med.
    Mine tre hunde er altid sammen og kun adskilt mens vi træner og på nogle af dagens gåture.Ingen problemer der

• #4   25. okt 2011 CH

ja lige præcis derfor er jeg lidt i tvivl om hvordan jeg kan gribe det an

da det jo var nemt med de to andre de var ikke så små og letpåvirkelige som hvalpe er !!!

vil gerne have de skal kunne sammen introducerede dem igår for hinanden men de skal klart foretrække it selvskab og ikke hinadens hvilket er sværre med hvalpe fordi de er så modtagelige for nyt

• #5   25. okt 2011 lea

ja det er rigtig nok men syntes det er meget hvis han skal rende rundt med hende i tiden vi ikke går ture endnu mens han er lille

kunne godt forestille mig at det så ville blive et tæt bånd de fik måske tættere end jeg er interesseret i

• #6   25. okt 2011 Myret B> Jeg ville ikke bekymre mig så voldsomt over det.

Min den store foretrækker mig frem for alt andet - det er der ingen tvivl om. Jeg overtrumfer alt, om det så er andre hunde, legetøj, mad, whatever...

Nr 2 er en hel anden hund. Men når hun og jeg arbejder, så arbejder vi og det er hun heller ikke i tvivl om. heller ikke selvom den voksne er i rummet og ser på / blander sig! Eller selvom der er andre hvalpe tilstede...

Udover træning og lidt gåture hver for sig - og så selvfølgelig nusning og soven i arm smiley Så har jeg ikke gjort noget særligt. De to har et super stærkt bånd, men mor her er nu engang den vigtigste i verden (det er jo hende der har gufferne hehe)

• #7   25. okt 2011 anna

det kan sagtens være at jeg bekymre mig mere end nødvendigt men jeg har nok bare set det ofte at nogle af de nykomne hvalpe foretrækker leg med de andre hunde i flokken end ejeren, og ville hele tiden være sammen med de andre hunde

• #8   25. okt 2011 Jeg er ihvertfald ikke i tvivl om, at arbejdet med at få den intense tilknytning, som jo i forvejen skal være lidt intenst i hundens første tid, bliver besværliggjort når der i hundens hverdag er nogen, den dybest set foretrækker at være sammen med frem for en selv.

Jeg tror, når først forholdet ER etableret, så er det det samme som har man kun den ene hund. Men arbejdet tror jeg er sværere.

Jeg tror, at når man har hundene helt som familiehunde ved siden af træningsdelen, så giver det lidt udfordringer.

• #9   25. okt 2011 Vi har en stor hun hund på 40 kg og en lille hund hund på 6 kg. smiley Jeg har lige fået mig en lille chihuahua han hjem (har snart haft ham 3 uger) og vi har dem sammen hele tiden! De skal jo helst blive glade og trykke ved hinande så den nye ikke bliver lukket ude fx. når de er alene hjemme. Så vores nye har ikke alene tid væk fra de andre, de andre må hele tiden være med. Og min nye er stadig meget knyttet til mig og meget interreseret i mig smiley
    - det var meget nemmere at lære ham at være alene hjemme end dengang vi kun havde en hund. For her havde han jo nogle at være sammen med. Og vi har slet ikke øvet at være alene hjemme vi kunne bare tage hjemme fra uden problemer for han havde de andre hunde han var glad for og puttede med når jeg ikke er hjemme smiley

• #10   25. okt 2011 Myret, de hvalpe du ser, der foretrækker leg med andre hunde i stedet for ejeren, er måske hvalpe, der ikke til daglig har en legekammerat derhjemme. Det er i hvert fald min erfaring, at hvalpe, der går fast med andre hunde, lettere koncentrerer sig om ejeren i stedet for de andre hunde, fordi de får opfyldt behovet for leg og kontrakt.

Nu er der selvfølgelig forskel på hunde, så jeg kan mest henvise til mine egne oplevelser.
    Jeg har 11 gange sat hvalpe sammen med voksne hunde, og de får lov at være sammen det meste af tiden. De fleste af hvalpene er født hos mig, og bliver derfor sammen med deres mor og er i det hele taget en naturlig del af flokken, allerede inden de er 8 uger.
    Jeg træner så ikke med mine hunde på det niveau, du formentlig gør, men jeg går dog til hvalpetræning med dem, og oplever dem som regel som meget mere fokuseret på mig og mindre på de andre hvalpe end mange af de andre hvalpe på holdet.
    Ud af de 11 hvalpe, jeg har købt/beholdt mens jeg har haft andre hunde, har kun en - min nuværende unghund, der er meget morsyg - virket som om, den var mere interesseret i sin mor eller de andre hunde end i mig. Og selv hun har meget fokus på mig, når hun er med alene.

• #11   25. okt 2011 Ja, der skulle selvfølgelig have stået kontakt og ikke kontrakt.

• #12   25. okt 2011 CH

ja det er det jeg kunne forestille mig ;o(

lene

tak for info

• #14   25. okt 2011 CH

det er også jeg har oplevet med mine to Xaro havde det intense bånd til mig og Jubi var stærkt tilknyttet til mennesker da jeg fik hende 14 mdr gammel så det var bare og knytte bånd til mig istedet hun havde ikke interresse i andre hunde de legede da sammen og hyggede mest når de var alene men når jeg kom var de der begge til og mor mor mor hvad skal vi nu lave ;O)

• #15   25. okt 2011 gabriella

ja det er det jeg har set også hos andre med voksne hunde og hvalpe.

ihvertfaldet det første år især til hunden har lært at mennesker er de bedste og være sammen med og ikke andre hunde

• #17   25. okt 2011 myret....Ja det du beskriver kan jeg genkende...For nogen år siden når jeg fik en ny hvalp, var den sammen med de voksne hunde hele tiden også når jeg var i vagt....
    Jeg kunne týdelig mærke efter et par uger, at det var de andre hunde som havde hvalpens fokus....
    Så fik jeg den ide, at tage hvalpen med på job.......Det var en mægtig god ide...Hvalpen og jeg var alene og den mistede ikke sit fokus....Det gjorde jeg så efter følgende med hver ny hvalp..
    Nu hvor jeg er gået på pension, og fik hvalp i sommer, der tager jeg hvalpen med for sig selv de første måneder på tur daglig, så den oplever, at jeg er bare så spændende at være sammen med....Vi har så også gået til træning ad 2 omgange...Nu må jeg tilstå, jeg er blevet lidt doven, og tager så hvalp og en voksen med på turen 2 gange dagligt, og ikke den samme voksne hver gang......
    Her i starten af foråret, fik vi jo 11 langhårede schæferhvalpe.....
    Hanhunden var med under hele forløbet, og det var det nemmeste kuld nogen sinde... Der har så også alle de tidlige kuld været en hanhund med ikke nødvendigvis far til kuldet.....Han har nemlig noget helt andet at give i prægningen af hvalpene end tæven har...
    8 af hvalpene var bestilt på forhånd, og deres familier kom alle på besøg inden fødslen....Og flere gange inden hvalpene skulle flytte .
    Kogt ned så vil jeg sige, at når jeg er ude med mine hunde eller hvalpe, så er mit fokus altid på dem...Jeg går aldrig og taler i mobil eller hvis jeg følges med andre så siger jeg undskyld, men jeg skal være med i hundenes færden....Dvs. At min hvalp som nu er 6 mdr. har sin opmærksomhed på den voksne hund, men hvis den voksne vil for langt væk, så bliver hvalpen tilbage indtil hun ser hvad jeg mener den skal gøre....Så hun har fortsat fokus på mig.

• #18   25. okt 2011 snow

det er nemlig lige det som jeg tror der kan ske , at han hellere vil hende om et stykke tid da hvalpe bånder hurtigt hvis jeg ikke er hurtig nok til at se og få dannet de bånd inden han bliver for gammel

• #20   25. okt 2011 Har 2 hunde jeg træner med nu og holder dem adskilt både om natten og når jeg er på arbejde. De er knyttet til hinanden men ikke sådan de ikke kan arbejde hver for sig. Den lille er også tit ude på egen hånd og gå ture osv. uden den gamle da han så selv må lære at klare alle indtrykkene osv.
    Så det er meget få timer de tilbringer sammen mine!

• #21   25. okt 2011 gitte

jeg kunne godt forestille mig det.

stine

ja det tror jeg også jeg vil gøre

Kommentér på:
jer som har flere hunde i træner med eller råd

Annonce