{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.646 visninger | Oprettet:

Positiv tilvænning til hundebur {{forumTopicSubject}}

Jeg har en 12 uger gammel hvalp, som nu efter 14 dage hos os, skal være alene hjemme i morgen i længere tid for første gang. Hun har før været alene i hhv. meget kort tid og optil 3-4 timer uden problemer.
I morgen skal hun så være alene fra kl. 7 til 16 da jeg har skoledag, og kæresten er i udlandet. En veninde kommer forbi 3 gange for at lufte hende, men ellers skal hun være i sit nye hundebur.
Da jeg først har fået buret idag, får min hund ikke særlig lang tid til at vænne sig til buret og sådan ligger landet nu engang.
Hun har fået sin dyne og tygge/ lege ting lagt ind i buret, men hun virker noget modvillig overfor at skulle derind og putte. Også selv om lågen forbliver åben, og selvom buret er i vores stue.

Jeg har trænnet kommandoen "sit" med hende, og roser hende derved. Når jeg så giver kommandoen "ind i buret" og lokker med noget godt, så får hun først en godbid inde i buret. Så langt så godt - den har hun forstået.
Men hvis jeg lukker lågen så begynder en tude koncert uden lige, hvor længe kan jeg påregne at hun er så ulykkelig efter at jeg er gået?

Kan jeg lette det for hende på nogen måde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Positiv tilvænning til hundebur
  • #1   18. sep 2011 Hvorfor skal hun være inde i buret?

  • #2   18. sep 2011 Ja giv hende noget at tygge i derinde, sådan lærte vi Zippo det han elsker sir bur nu. Og går derind med det samme man siger, "ind i kassen" =)

  • #3   18. sep 2011 At træne med et bur, tager lige så lang tid som at 'almindelig' alene-hjemme-træning.

    Min var først rigtig alene hjemme i bur 3-4 uger efter at have fået det.
    Det er klaret at vovsen blir ked af det, for det er noget uvant.

    Nu kan jeg godt se at det er svært at træne det når du først har fået det idag. Ærgeligt at det ikke var bedre planlagt smiley


  • #4   18. sep 2011 uha - for din egen og hundens skyld ville jeg finde et alternativ til buret indtil hun har vænnet sig ordentligt og positivt til det. det er ALT for tidligt at du begynder at lukke det, hun skal først forbinde det med noget positivt med åben låge. og det tager tid

    du risikerer at hun får permanente traumer over buret og hun aldrig lærer at blive glad for det. og det ville bare være SÅ træls. har du ikke en gang eller andet rum hvor hun ikke kan ødelægge så meget hvor hun kan være?


  • #5   18. sep 2011 Hvorfor skal den i bur når den hidtil godt har kunne være alene uden problemer?

    Jeg ville aldrig lade en hund være i bur så længe første gang. Heller ikke selv om der kommer en og ser til den. Kan din veninde ikke bare komme midt på dagen og så blive en ime eller 2? Så skal den ikke være alene længere tid end den allerede har vist at den kan.


Kommentér på:
Positiv tilvænning til hundebur

Annonce