{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.168 visninger | Oprettet:

Negleklipnings-"træning" på små hvalpe {{forumTopicSubject}}

Hej alle HGs erfarne opdrættere og andet godtfolk smiley

Jeg har jo af og til et kuld hvalpe, og min filosofi er at jo bedre jeg kan forberede de her hvalpe til at tackle ting i deres nye tilværelse, jo bedre for både hvalpe og nye ejere. Derfor sørger jeg også for halsbånds-tilvænning og påbegyndt renlighedstræning, bilkørsel samt tilvænning til forskellige lyde, andre hunde osv. Jo færre nye ting hvalpen skal vænne sig til i det nye hjem, jo bedre og hurtigere og nemmere vil den falde til.

Men så er der det med negleklipning.... begynder som regel allerede fra uge 1 med let klipning af kløerne på hvalpene. Jeg har forsøgt mig med forskellige fremgangsmåder tidligere - på den ene side at gøre det mens hvalpen sover og er afslappet mens man nusser den på maven osv. På den anden side at holde godt fast på hvalpen og få det overstået. Men kan ikke rigtigt finde ud af hvad der virker bedst i det lange løb, der har været meget svingende resultater med hvor gode hvalpene er blevet til negleklipning i det nye hjem.

Så nu er det jeg vil høre jer: hvad har i af erfaringer? Hvad er den bedste metode til en god og positiv indlæring af negleklipning hos hvalpene fra starten af? Så det bliver så nemt som muligt for hvalp og ejere i det nye hjem.... Kom frisk med jeres guldkorn smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Negleklipnings-"træning" på små hvalpe
  • #1   24. apr 2012 Lena - det lyder rigtig skønt - brokkede de sig slet ikke over det?


  • #2   25. apr 2012 Hehe, det lyder til at jeg har valgt den forkerte race så smiley Mine er slet ikke så artige, selvom der selvfølgelig også er individuelle forskelle i kuldet. Kan nemt mærke hvilke af hvalpene der vil få størst problem med det smiley

  • #3   25. apr 2012 Har også haft besøg af en af hendes boxer-hvalpe sammen med en voksen tæve - det er godt nok en race på speed!!

  • #4   25. apr 2012 Det er jo forskelligt hvordan hvalpe takler det at få klippet negle, hvis du kan få en til at holde og nusse hvalpen imens du klipper neglene, så ikke du både skal holde og klippe, er det måske nemmere, syns ikke jeg har haft de store problemer.

  • #5   26. apr 2012 Evi - det kan jeg sagtens og det gør jeg også ind imellem. Spørgsmålet går mere på hvordan jeg kan gøre det til så god en oplevelse for dem som muligt, så de "går ud i livet" med de bedste forudsætninger. Så derfor søger jeg erfaringer fra nogen som har haft gode resultater med det de har gjort smiley


  • #6   29. apr 2012 så så ... synes lige i er efter mine små vuffer smiley

    jeg klipper hvalpene med en 3 i en, så længe det går fint.. og det foregår ved at jeg sidder med dem og klipper og det giver sjældent problemer. Nogle få protestere lidt, men så bliver der holdt fast og så slapper de af igen.
    Men når de bliver ældre, så klipper vi slet ikke, men sliber neglene og det virker meget bedre.


  • #7   29. apr 2012 En Dremel. På den måde kan du slibe tæt på blodkar og nerver og disse vil så trække sig tilbage når hunden går - hvilket betyder du kan slibe kortere næste gang, hvis neglene skulle være blevet for lange. Det kan man ikke gøre ved at klippe - der må hunden i narkose, klippes og brændes

  • #8   29. apr 2012 ''platugler''
    jeg har også indvesteret i en dremmel, det bedste jeg nogen sinde har gjort, klipper lige det yderste, og sliber resten.købt i harald Nyborg til 149.-


  • #9   29. apr 2012 køb endelig en med batteri.... vi bruge slet ikke saks mere - vi sliber det hele. Er der en del der skal slibes, så skal man huske ikke at tage det hele på en nejl, på en gang, for så bliver det varmt og det gør ondt på hunden - så skrift imellem neglene.

    Det er denne her vi har .. men der er vist en del forskellige modeller

    (link fjernet)


Kommentér på:
Negleklipnings-"træning" på små hvalpe

Annonce