{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.519 visninger | Oprettet:

Følger efter konstant! {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg skriver lige for at høre om nogle her inde har et godt bud på hvad der er skyld i følgende situation og hvordan det evt. kan løses.
En bekendt har en hund på 5 måneder som konstant følger hende rundt i huset, hun kan ikke gå 2 meter uden den går efter, hvilket forståeligt nok kan være ganske belastende. Men hvorfor mon, og hvordan får man stoppet det.
(Til hundetræning har hun lige modsat problem, nemlig at hun IKKE kan få hans opmærksomhed.)
Hun har prøvet at ignorere, men det reagere han ikke på, holder sig bare så tæt på som muligt.
Er der nogen der kan give en hjælp med?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Følger efter konstant!
  • #2   15. jun 2006 Boston Terrier

  • #3   15. jun 2006 *GG* havde samme problem med Battie, specielt når vi var alene hjemme kunne jeg ikke engang få fred på toilettet....Spurgte en klog, der svarede; hunden tænker at den er sat på denne jord for at passe på dig - og det er det den gør når den følger i r.... hele tiden... Det veksler og aftager, men det er helt normalt og endelig ikke skælde hunden - selvom det er skidebelastende! Men den gør kun som dens hjerne siger; vogt hende og beskyt!

  • #5   15. jun 2006 Men man må da kunne afdæmpe det lidt. Tænkte selv på nogle klassiske lederskabsøvelser ville hjælpe, f.eks. for at få hunden til at forstå at det ikke er den der skal passe på hende, men faktisk omvendt... Fair nok den gør og lige markere hvis der kommer nogen, men det andet er da meget voldsomt synes jeg. Hunden kan jo heller ikke finde fred hvis den føler og tror den konstant skal rende rundt og være på vagt på om der sker hende noget... Tænker jeg.

  • #6   15. jun 2006 Jeg tror hunden er meget selvstændig, i hvertfald når de er ude... Der er den faktisk den dominerende af hende og den. (Hvilket de også lige er begyndt at arbejde mere intenst med, altså at hun skal ha' det fulde lederskab)
    Men tak for svare alligevel Hundeejer, lyder godt hvis du vil kikke ind igen i morgen... smiley
    Og selvf. også tak til de andre der svare... : )


  • #7   15. jun 2006 Hunden er 5 måneder gammel hvilket vil sige at den stadig er meget afhængig af sit menneske og meget ivrig efter at gøre tilpas. Det er en periode hvor den som udgangspunkt helst vil være i nærheden af 'familien' og helst i kendte omgivelser. Det vil aftage men det er en periode der kan have betydning for deres fremtidige forhold, så brug det til at rose hunden for at tage kontakt, lær den at sidde, dække og/eller andre simple øvelser. Lad den få lov til at bruge sin næse ved at gemme godbider i huset/lejligheden/græsset så den finder ud af den kan selv og så den får noget selvtillid.

    Det er en god ide at fastsætte lederskab i denne periode, men husk at det er en hvalp og udover at den hurtigt bliver mentalt træt så er den let at påvirke (på godt og ondt).

    At hun ikke kan få hundens opmærksom til træning skyldes nok alle de spændende dufte, lyde og andre hunde der er. Hver tålmodig, ros hunden når den gør det rigtige og accepter at den er ved at finde ud at verden er lidt spændende *S*

    Håber at det kan hjælpe din bekendt.


  • #8   15. jun 2006 Det er da meget Hvalpeagtigt, at vær bange for at blive forladt, jeg kan ikke gå på toilettet uden at have 3 hunde og et par katte med ; )))))))))))

  • #9   15. jun 2006 *G* Det er godt med et stort badeværelse så.

  • #10   15. jun 2006 sååååg...lyder som mine hunde....og børn*GG*....kalder dem kærligt Hæmoriderne*GG*

  • #11   15. jun 2006 Har et lille badeværl. meeen hvor der er hjerterum er der hus rum, ved i nok ; ))

  • #12   15. jun 2006 Anni A : Sommetider er det som at gå på toi midt på hoedbanegården..LOOOL

  • #13   16. jun 2006 Hehe ok, det er et kendt fænomen kan jeg se. Undrede mig bare da min egen kun i starten fulgte efter mig, og kun i en kort periode, nu ligger han somregel bare i kurven og glor, eller boltrer sig med noget legetøj... Med mindre det er køkkenet jeg går i selvf.! smiley
    Men dvs. det lyder til det er et fænomen der aftager lidt? Så der er håb for hende forude, for hun var godt nok træt af det sidst jeg snakkede med hende... smiley
    Men 1000 tak for alle svarene... smiley


  • #14   17. jun 2006 Hmm, ja ejeren snakkede selv om at hun nok havde været for passiv omkring den, så det kunne godt tyde på at den måske også havde kedet sig lidt... Det giver også mening i mit hoved når jeg ser og kender hunden, at den følger hende i for ikke at gå glip at nogen spændende, og i håb om at der skal ske noget! smiley
    Jeg vil forslå hende noget mere aktivering og stimulering så! smiley
    1000 tak for rådene!


Kommentér på:
Følger efter konstant!

Annonce