{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
942 visninger | Oprettet:

Chico dominere min kæreste konstant!! {{forumTopicSubject}}

Chico er ca 9 måneder og har har et meget specielt forhold til min kæreste. Det startede med at hvis jeg gik i seng først, gik Chico med, (han følger altid med hvor jeg går) Og når min kæreste så skulle i seng knurrede og bed han ud efter ham.. så nu er Chico kommet ud af soveværelset! Vi har sat et gitter for døren og så ligger han ude i gangen og kan stadig se os. Det går rigtig fint. Men nu har jeg to gange i træk set Chico gå ind i soveværelset og op i sengen og så tisser han på min kærestes pude! Selvfølgelig en forglemmelse at døren var åben der ind. Men alligevel, hva sker der for vores lille hund. Han knurre når min kæreste vil stoppe ham i noget han ikke må eller hvis han vil løfte ham op. Når jeg gør det siger han ingen ting.. Vi ville så prøve med at det ikke er mig der går til hundetræning med ham men at min kæreste skulle gøre det, men han gider slet ikke høre efter, han har mere travlt med at snuse efter de andre hunde.. Det er som om han slet ingen resspekt har for min kæreste.. Er meget bekymrende da jeg er gravid og der er en lille på vej.. Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre???

PÅ FORHÅND TAK...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chico dominere min kæreste konstant!!
  • #2   9. maj 2010 Hej Betina.
    Du skal altså få Henning til at vise det er ham der bestemmer. Chico skal og må altså ikke knore af ham.


  • #3   9. maj 2010 Jamen han prøver virkelig også, men hver gang han irettesætter den eller skælder den ud så bliver Chico gal og bider ud efter ham.. Synes det er svært at finde ud af hvordan den finder ud af at det er henning der bestemmer når de kommer op og toppes hver gang?

  • #4   18. maj 2010 Hej Betina.

    Din kæreste skal være meget mere "maskulin" overfor hunden, med maskulin mener jeg at han skal bruge sin dybe stemme og gøre sig "stor" når han irettesætter hunden. Det vil også være en god ide at han fordre og giver godbider, gerne samtidig hygge træner et eller andet, gå på bagben osv (men aldrig når hunden tigger om det). Grunden til at han skal disse ting er for at din hund skal forbinde ham med noget godt og han viser samtidig at han bestemmer.

    Han skal ikke pylre den eller vige tilbage når hunden knurrer/bider, han skal med det samme "tage fat i ham" vise hele tandsættet holde øjenkontakt og knurre ham ned i hoved, din kæreste skal så først slippe når din hund slikker sig om munden, han skal derefter ignorerer hunden da den så nu gerne vil behage ham som alfa. Han skal også huske at han kun skal snakke med ham når han vælger det og ikke hunden, det vil sige søger din hund kontakt skal han vende ryggen til den og være tavs, han kan så selv vælge om han gerne vil lege med hunden 5 min efter, alt dette er for at vise at han bestemmer og ikke lader din hund bestemme mere.


    Prøv det af og se om det ikke vil hjælpe smiley


Kommentér på:
Chico dominere min kæreste konstant!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce