{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.158 visninger | Oprettet:

Ro på hund = hold den fast! {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Idag til hvalpetræning havde vi vikar - egentlig rigtig positiv oplevelse, dog blev jeg lidt "slået ud", da vi kom til det punkt, hvor vi skal sidde med hunden roligt og ae på brystet. Hun mente, at hvis hunden ikke umiddelbart satte sig og var rolig, skulle vi tage fat om den og placere den i vores skød og simpelthen holde fast til den slappede af. Jeg blev meget paf og sad længe og spekulerede istedet for at konfrontere hende med min undren.

For mig at se, er det et overgreb på hunden, og jeg kan ikke forestille mig, at det ikke ødelægger tilliden mellem hund og fører?
Det er da ikke en gængs måde at gøre det på, er det?
Jeg vil snakke med hende næste gang jeg er på træningspladsen, og kunne rigtig odt tænke mig at høre, hvad I har at sige, gerne gode argumenter, jeg kan bruge smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ro på hund = hold den fast!
  • #2   14. jun 2011 Kira R: når du skriver, at hun bestemt ikke virker mindre hengiven af den grund, kan du så ikke uddybe lidt? altså i situationen?

• #3   14. jun 2011 Jeg gør det også med mine af og til specielt Nanna, da hun ikke har noget "loft" for hvornår man skal geare ned igen.
    Har altid brugt det og aldrig haft dårlig erfaring med det =)

• #7   14. jun 2011 Tak for jeres svar smiley

Kira: Jeg tænkte netop på, om hun i stituationen sender dig flere dæmpende signaler som slikken i dit hoved - og dermed ville jeg konkludere, at hun føler nødevendighed for at dæmpe dig pga den dominerende adfærd, som det jo er at holde fast omkring hunden.

• #10   14. jun 2011 Vibe - når en hund slikker én i hovedet er det ikke et dæmpende signal, men en kærlig gestus smiley Når de slikker i mundvigen er det et dæmpende signal..

Kira - det er bestemt ikke kun mopsen der elsker at kysse :O))) Mine forældres franske ELSKER at slikke tæer (det går så altid udover mig, fordi jeg hader sokker.. hehe) og min far bliver især over-kysset.. Mine egne franske var så slemme til det, at det var irriterende... Jeg blev ik kun vasket i hovedet, men på hele kroppen, hvis de ku komme til det smiley Og vores miniature bull terrier elsker især at slikke ører på os smiley

• #12   14. jun 2011 Jeg kan godt finde på, at holde fast om Lulu og nusse hende til hun falder til ro.

Hun tager jo sine daglige bullerflip, som der så sandelig også skal være plads til, men når hun gør det et sted, hvor der er skarpe kanter.
    Så foretrækker jeg at få hende til at falde til ro igen, før end hun har slået sig gul og blå (tro mig, hun stopper ikke fordi hun ramler ind i ting - hun har ofte haft små blodsprængninger i panden og rifter rundt omkring, fordi hum simpelthen bruger borde, døre, stole og jeg ved ikke hvad, til at ramle ind i for derefter skifte retning.)

Tåbelige dyr...

• #13   14. jun 2011 Lige præcis - der er intet stille over deres kærlighed :O)) De er ret anmasende i deres iver for at få lov at slikke lidt på én :O)

I weekenden var jeg og Hazel på besøg hos mine bedsteforældre, som har en fransk bulldog tæve på år... De to hunde har kravlet rundt på hinanden for at kysse/slikke hinanden i hovedet, på brystet og i ørerne ;O)

• #15   14. jun 2011 Når Hazel for et af sine flip, hvor hun hopper rundt OVEN PÅ mig og samtidig napper i mig med sine fortænder (det gør sindsygt ondt, da hun er rigtig god til at få fat i den tynde hud... Møgdyr smiley ), så ligger jeg hende om på ryggen og nuser hendes mave.... Så falder hun helt til ro :O)

Nogle gange får hun vidst kun flippene for at blive nusset - for hun kaster sir om på ryggen med benene i vejret, og venter på at blive nusset ;O)

Danielle - hehe, bullere er fantastiske :O))) Tidligere idag legede Hazel med sin tennisbold - jeg triller den så hen ad gulvet, hvorefter tumpen styrter efter den på det glatte gulv, og banker lige ind i skabene i køkkenet ;O))

Så gentager lige efter dig *Tåbelige dyr...* smiley

• #17   14. jun 2011 Kira - mopsen minder en del om den franske bulldog, ik?? I så fald så ja, så er bull terrier'ne "bare" en mops på ecstasy ;O))) Og mini'en er så samtidig heller ikke voldsomt meget større smiley

• #19   14. jun 2011 Tjah, Lulu har i dette øjeblik sneget sig op i sofaen (trods forbud) for at sætte sig meget tungt på mig med sit hoved på min skulder...

Anmasende? ABSOLUT! *G*

• #20   14. jun 2011 Jep, sådan er bullerne også :O)) Man ska måske bare lige vende sig til, at der er flere kilo og mange flere kræfter bag når de tonser rundt i deres vilde flip ;O)
    Også har de tendens til stress - så det ska man gribe an med det samme smiley

Når vi har Hazel med ud til familien, så tror de hun er et damp-barn som aldrig slapper af... Men det er heldigvis kun når der sker noget nyt og spændende :O) Herhjemme er hun en utrolig kærlig hund, der nyder at ligge helt tæt i sofane og putte smiley Og hun sover også gerne i ske, eller under dynen klods op ad én :O)

Så hvis du vil have en hund med lidt mere udfordring i end mopsen, men stadig med deres sjove og kærlige sind, så er mini bullen et meget godt bud :O)

• #21   14. jun 2011 Nuuurh, hende Lulle er da slet ikke til at stå for :O))) Ærgeligt at I bor så langt væk - ville gerne møde hende smiley

Kommentér på:
Ro på hund = hold den fast!

Annonce