Ro på hund = hold den fast! {{forumTopicSubject}}
Hej folkens
Idag til hvalpetræning havde vi vikar - egentlig rigtig positiv oplevelse, dog blev jeg lidt "slået ud", da vi kom til det punkt, hvor vi skal sidde med hunden roligt og ae på brystet. Hun mente, at hvis hunden ikke umiddelbart satte sig og var rolig, skulle vi tage fat om den og placere den i vores skød og simpelthen holde fast til den slappede af. Jeg blev meget paf og sad længe og spekulerede istedet for at konfrontere hende med min undren.
For mig at se, er det et overgreb på hunden, og jeg kan ikke forestille mig, at det ikke ødelægger tilliden mellem hund og fører?
Det er da ikke en gængs måde at gøre det på, er det?
Jeg vil snakke med hende næste gang jeg er på træningspladsen, og kunne rigtig odt tænke mig at høre, hvad I har at sige, gerne gode argumenter, jeg kan bruge
jun 2004
Følger: 11 Følgere: 13 Hunde: 5 Emner: 48 Svar: 885
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.061
Har altid brugt det og aldrig haft dårlig erfaring med det =)
jun 2004
Følger: 11 Følgere: 13 Hunde: 5 Emner: 48 Svar: 885
Kira: Jeg tænkte netop på, om hun i stituationen sender dig flere dæmpende signaler som slikken i dit hoved - og dermed ville jeg konkludere, at hun føler nødevendighed for at dæmpe dig pga den dominerende adfærd, som det jo er at holde fast omkring hunden.
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.959
Kira - det er bestemt ikke kun mopsen der elsker at kysse :O))) Mine forældres franske ELSKER at slikke tæer (det går så altid udover mig, fordi jeg hader sokker.. hehe) og min far bliver især over-kysset.. Mine egne franske var så slemme til det, at det var irriterende... Jeg blev ik kun vasket i hovedet, men på hele kroppen, hvis de ku komme til det Og vores miniature bull terrier elsker især at slikke ører på os
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
Hun tager jo sine daglige bullerflip, som der så sandelig også skal være plads til, men når hun gør det et sted, hvor der er skarpe kanter.
Så foretrækker jeg at få hende til at falde til ro igen, før end hun har slået sig gul og blå (tro mig, hun stopper ikke fordi hun ramler ind i ting - hun har ofte haft små blodsprængninger i panden og rifter rundt omkring, fordi hum simpelthen bruger borde, døre, stole og jeg ved ikke hvad, til at ramle ind i for derefter skifte retning.)
Tåbelige dyr...
apr 2006
I weekenden var jeg og Hazel på besøg hos mine bedsteforældre, som har en fransk bulldog tæve på år... De to hunde har kravlet rundt på hinanden for at kysse/slikke hinanden i hovedet, på brystet og i ørerne ;O)
apr 2006
Nogle gange får hun vidst kun flippene for at blive nusset - for hun kaster sir om på ryggen med benene i vejret, og venter på at blive nusset ;O)
Danielle - hehe, bullere er fantastiske :O))) Tidligere idag legede Hazel med sin tennisbold - jeg triller den så hen ad gulvet, hvorefter tumpen styrter efter den på det glatte gulv, og banker lige ind i skabene i køkkenet ;O))
Så gentager lige efter dig *Tåbelige dyr...*
apr 2006
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
Anmasende? ABSOLUT! *G*
apr 2006
Også har de tendens til stress - så det ska man gribe an med det samme
Når vi har Hazel med ud til familien, så tror de hun er et damp-barn som aldrig slapper af... Men det er heldigvis kun når der sker noget nyt og spændende :O) Herhjemme er hun en utrolig kærlig hund, der nyder at ligge helt tæt i sofane og putte Og hun sover også gerne i ske, eller under dynen klods op ad én :O)
Så hvis du vil have en hund med lidt mere udfordring i end mopsen, men stadig med deres sjove og kærlige sind, så er mini bullen et meget godt bud :O)
apr 2006
Ro på hund = hold den fast!