{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.408 visninger | Oprettet:

holde hund i ro, hvordan? {{forumTopicSubject}}

hej Luna har forstykket noget ledbånd/muskel, vi var ved dyrelægen igår da hun løftede det ene bag ben lidt når hun stod samt piv hvis man løftede op i det og da vi ikke kunne se nogen torn eller noget tog vi til dyrelægen og fik afvide hun havde forstrukket et eller andet i benet.

vi skulle holde hende i ro noget tid, men hvordan holder man en hund i ro og sammen tidig sørger for dagen ikke bliver kedelig? vi går nogen små korte ture med hende da hun som sagt skulle holde i ro, og så fodrede jeg hende på plænen imorges, og hun har fået et ordenlig stor kødben fra slagteren, og ud over det stopper jeg hende og Elvis hvis de begynder at lege vildt, men hvad kan man mere gøre så hun ikke begynder at kede sig?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  holde hund i ro, hvordan?
  • #1   5. maj 2013 Slet ingen leg overhovede. Korte ture i kort snor hvor der kun skides og tisses. Intet andet aktivitet hvor benene skal røres. Sådan holdes vores helt i ro når det har været nødvendigt

• #2   5. maj 2013 Og man kan nok ikke gøre så meget for de ikke keder sig i sådan en tilværelse, når de er vant til mere og specielt ikke når det oven i hatten er en brugshund

• #3   5. maj 2013 ja hun er meget svært at holde i ro vi plejer jo at tage en god tur om morgen, og har kun været ude med vores den anden fordi hun skulle holdes i ro, og kan allerede rede mærke nu hun virker lidt rast løs smiley

• #4   5. maj 2013 Da Laika skulle have ro, spillede vi en masse spil, klikkertrænede (touch-øvelser, så hun ikke skulle bruge benene), hun fik en masse viskestykker med godbidder i og knude på. Bøtter med godbidder, hvor hun selv skulle få låget af. Søge godbidder i haven, både på jorden og nogen der var sat på hækken i hovedhøjde, så hun skulle søge i luften.
    Så gik vi meget korte spor (Hun måtte gå ture af 10 minutter. Så i stedet for en tur, fik hun lov at gå et kort spor og så kunne hun tisse ved samme lejlighed).

Men ja, det er svært at holde aktive hunde i ro smiley

• #5   5. maj 2013 må lige prøve det med viske stykket, vi skal heldigvis til konfimation her senere så der er de alene og ligger forhåbelig bare og sover, har det helt dårlig over hun ikke må være aktiv smiley

især når hun lige for det blik at nuy skal der ske noget og hopper i lege position og jeg så må hen og stoppe dem smiley

• #6   5. maj 2013 Hvis din hund kan bruge et bur, og du har et, så kan det også være en god ide at bruge det, især når der er en anden hund.
    Jeg ville så ikke lade 2 hunde være alene, når den ene skal holdes i ro.

• #7   5. maj 2013 lise: så du vil simplehen sige dit job op osv. så du kunne være hjemme for at tjekke dine hunde ikke leger osv når de er alene? nu plejer hunde at sove når de er alene, og går jeg stærkt ud fra vores osse gør, de ligger ihvertilfælde i deres seng når vi kommer hjem, der udover har vi vores nabo til at tjekke til dem idag, da vi skal til konfimation, ud over det er den anden blevet godt aktiveret så han er meget træt, min kæreste er næsten lige kommet hjem med ham, og han ligger bare og viler nu, plus vi køre om 45 min, så går stærkt ud fra det forsætter sådan med ham.

• #8   5. maj 2013 vores Tiko på 11 mdr er igang med sin ¨4 ugers ro¨ periode efter operation i albuen. Vi har brugt spor rigtig meget. Ligger 3 ad gangen. Et nemt lige at komme igang på, et lidt sværere og til sidst et lidt nemmere for succesoplevelsen at gøre smiley Det tager meget af den uro Tiko har i kroppen ellers, pga. den megen ro. Derudover har jeg været igang med at lære ham triks som at bakke, vinke (nu hvor benet er bedre) osv. osv. smiley

• #9   5. maj 2013 ja det er klart at hun er svær at holdes i ro, men det er hundejers opgave.. Jeg har prøvet det med Malinois og brugsschæfer mange gange.. så kender det..

Jeg ville ikke lade dem være alene hjemme i samme rum..

• #10   5. maj 2013 Bur når du ikke kan være der, ture i snor, fodersøg, ben o.lign. Men ja, det bliver kedeligt, sådan er det bare...

• #11   5. maj 2013 bur er ikke nødvendigt hvis man ikke er der, hvis hunden bare lægger sig ned og sover imens den er alene... Som de fleste hunde gør smiley

• #12   5. maj 2013 Næh, men klagede trådstarter ikke over, at de legede sammen når hun ikke var der? Eller læste jeg forkert?

• #13   5. maj 2013 Nej smiley Hun skriver at de plejer at ligge og sove når de er alene.. Legen er når de er hjemme, og hun må stoppe dem i at lege vildt smiley

• #14   5. maj 2013 Jeg tog fri i starten efter Laikas operation. Og så satte vi børnelåge op (to henover hinanden, så de ikke bare hoppede over) så hundene var adskilt den første måned :o) Så skete der ingen "uheld". (Hunden kan jo godt nå at komme til skade, inden du når at stoppe dem).

Men nu er en forstrækning selvf. heller ikke helt så alvorlig :o) Så hvis du bare følger hvad dyrlægen har anbefalet, så skal det nok gå godt.

• #15   5. maj 2013 hej sry det sene svar har været til konfimation ved min lille bror, men køresten hun bestemte sig for at blive hjemme ved Luna og Elvis, så det problem blev klaret smiley

den med bur når vi ikke er der tror jeg ikke går da de aldrig har været i bur og tror simplehen de ville flippe hvis vi gjorde det uden tilvænning.

men vi vil prøve lidt foder søg osv for bare hun for lov at lave et eller andet, kan godt mærke her til aften hun har lagt stille hele dag, hun trækker dog ikke så emget på benet mere som før så det er frem skridt smiley

har osse givet dem ben fra slagteren som de har lagt og gnavet i idag så ikke så meget vildt legen idag.

men må bare aktivere Lunas hovede istedet for kroppen nu her, så hun ikke over anstrenger sig plus vi lufter dem hver for sig smiley

men mange tak for de forskellig råd

Kommentér på:
holde hund i ro, hvordan?

Annonce