{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.088 visninger | Oprettet:

Øv, Beckie er i løb {{forumTopicSubject}}

Det skal jeg jo egentlig være glad for. Men hun er lige startet til agility i mandags, og nu må hun sidde ude de næste 3 gange. Lige der hvor hun skal lære forhindringerne. Ærgerligt, men sådan er det at have tæver.

Storesøster Bianca træder til, for jeg har ikke tænkt mig at blive væk 3 gange. Jeg har jo lige så meget brug for at lære at handle rigtigt. Bianca har gået til agility før, så der er et grundlag at træne på de næste 3 gange.

Så må jeg stille banen op i haven og træne herhjemme imens. Det er klubbens politik at på begynder og letøvede holdene, må tæver i løbetid ikke komme. Det generer hannerne, som også er unge og fuld af hormoner. Det forstår jeg godt, da jeg selv har løbet med Baloo da han var yngre. Denne tråd er ikke om hvorvidt det er "for dårligt" at tæver i løbetid ikke må træne, bare så der ikke kommer en kæmpediskussion ud af det. Jeg er bare glad for at jeg kan komme med Bianca i stedet for.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv, Beckie er i løb
  • #1   2. apr 2011 Ja det er så surt når man skal springe træningen over. æv æv.

Men heldigt du har en anden at træne med..

Vi blev også væk fra træningen da Molly var højløbsk.

• #2   2. apr 2011 Arj hvor øv, når i lige er startet. Men det er da rart med en "reserve" tæve så. *s*

Vi gav drengene sån et sæt til haven i julegaven, som jeg glæder mig til at få i brug.

• #3   2. apr 2011 Det er bare så ærgeligt når de går i løb og man ikke kan træne ! smiley

men godt du har en reserve, nu Zita steriliseret så vi har ikke det problem længer det skønt! ;o)

• #4   2. apr 2011 Jeg har trænet fremadsendelse med Beckie i haven i dag. 2 spring blev sat op. Det lykkedes for mig i første forsøg at sætte hende af, gå ud til næste spring og sagde "værsgod" - min måde at sætte i gang på - og så tog hun første spring og ved at sige fremad tog hun også det næste. Det gjorde jeg en 4-5 gange, og det sad i skabet hver gang. Selvom hun kun er 10 mdr., så er hun meget nem at lære nye ting. Skønt at det lykkes, og jeg vil lige så stille lægge nyt ind imens vi træner hjemme.

Jeg ved godt at hun ikke må springe særlig højt, men blot lære hende forhindringerne og kommandoerne, så kommer højden når hun bliver lidt ældre.

• #5   2. apr 2011 Surt Gitte, men som du siger sådan er det at ha tæver...
    Men det er skide godt gået, at hun kan så meget allerede...

• #6   2. apr 2011 Jeg forstår ikke - men jeg har selvfølgelig også en tæve - hvorfor man ikke må træne med en tæve i løb? Med mindre det er fordi kræet ikke gider?

Tæverne stiller op - løbske eller ej - i samme startrækkefølge som i kataloget til agility. Så drengehundene kan jo lige så godt lære det fra starten...?

De steder jeg træner må tæverne gerne deltage når de er i løb...

• #7   2. apr 2011 Anna, det var ikke det tråden gik ud på. På konkurrenceholdet må tæver i løb gerne deltage. Men når det er "for sjov" og alle er mere eller mindre teenagere på begynderholdet, så vil hannerne slet ikke kunne koncentrere sig. Derfor, og det accepterer alle og der er mange der træner i den klub. De 3 uger som tæver i løb er ude, får de refunderet i kontingent. Nu vælger jeg at tage storesøster Bianca med, for jeg vil gerne deltage, selvom Beckie må sidde ude.

• #8   3. apr 2011 undskyld, nej, du har ret... det var uden for emnet ... beklager... det var bare en undren...

• #9   3. apr 2011 Anna, pyt med det. Nu har jeg forklaret at på konkurrenceholdene må tæver i løb være med. Men det har jeg absolut ingen ambition om. Jeg synes det er fair for hanhundeejerne at tæver i løb ikke er velkomne. Jeg ved jo fra udstillingsverdenen, hvor tæver i løb er velkonme, hvor meget det påvirker hannerne. Det er en drift, som kan være svær at få dem til at holde op med. Det ved jeg med en han og 2 tæver herhjemme.

• #10   3. apr 2011 Aj hvor træls! I vores klub må tæverne gerne komme selvom de er i løb, og selvom jeg er hanhunde ejer syntes jeg det er helt fint.

Vores han hunde skal sgu lære at arbejde selvom tæverne er i løb! Syntes det mærkeligt man bare siger at de skal blive væk!

• #11   3. apr 2011 Jeanette, se lige hvad jeg skriver. Er det så svært at forstå. Det er betingelser som jeg har sagt ja til. Det skal ingen have ondt af.

Derfor kan jeg da godt synes at det er et ærgerligt tidspunkt at Beckie er gået i løb, lige hvor vi kun lige er startet. Men et eller andet tidspunkt skal jo være første gang, og det var så nu. Men jeg sætter mig ikke og venter til de 3 uger er gået. Jeg finder en anden løsning, så jeg stadigvæk kan træne, blot med hendes storesøster. Det handler jo også om at handleren lærer noget.

Der er ingen der ikke ved at sådan er reglerne, og der er stadigvæk mange deltagere på deres agility hold, så det må jo være fordi de har respekt for både klubben og hanhundeejerne. Det har jeg i hvert fald.

• #12   3. apr 2011 Gitte: enig...

Kommentér på:
Øv, Beckie er i løb

Annonce