{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning Mops
  • #2   8. feb 2011 Okay tak smiley

Vil også meget gerne gå til træning med den, men var ikke sikker på man kunne. Ja beklager jeg ikke ved så meget om hunde og træning. Så det bliver nok ikke mit første dumme spørgsmål hehe smiley

• #3   8. feb 2011 Ingen dumme spørgsmål. Kun dumme svar *G*

Men bestemt, Det kan du sagtens, Og det vil også hjælpe meget til at styrke jeres bånd hvis træningen ellers er god smiley
    også er det rart med en lille hund der er opdragen - Så kan man måske ødelægge de myter der er om vores "taskehunde" lidt *G*
    ( selvom Zoe, nu ikke er HELT så velopdragen som ønsket... ) smiley :P

• #5   8. feb 2011 Du skriver, at du ikke ved så meget om hunde. har du sat dig ordentligt ind i mopsen som race? Hvad er din begrundelse for netop at vælge denne?

• #6   8. feb 2011 Vibe: Vi er igang med at læse alt vi kan finde om racen. Vores nabo har en og det er sådan vi opdagede racen. Og de er simpelthe så søde. Vi er ikke 100% sikre endnu, men den lyder til at passe godt ind i vores liv.
    Vi er slet ikke klar til at blive hundeejere endnu, men kun igang med forarbejdet smiley
    Dens sind og størrelse er perfekt smiley

Freja og Kira: Tak for jeres gode svar smiley

• #8   8. feb 2011 Uuuuh ja... Stemmer i med Kira smiley Det er IKKE en sofa kartofel *G*
    Jeg troede også jeg fik en lille følgesven, men Rullepølsen løber gerne flere kilometer foran hvis hun måtte smiley

• #9   8. feb 2011 dne kan bestemt godt trænes... jeg havde engang et hold og derpå var der alle mulige hunde... bla en skøn lille mopsepige.. hun var absolut den bedste på holdet. Ejerne havde altid et tæppe med som hun kunne være på, fordi hun ikke kunne holde fokus hvis hun skulle være i det våde eller kolde græs... desuden gjorde det er ejerne også havde lyst til at side nede hos hende og dermed var det med kontakt noget letter. Hun kunne rulle, spille død, zig zag osv ..
    Som ejerne fortalte, så var det jo super let at træne en så lille hund, for de kunne altid træne derhjemme - de skulle ikke altid ud for at gøre det.

• #11   8. feb 2011 LOOL Kira - Lyder bekendt !
    Hvordan er Kleo så mht til at trække ?
    og er hun også en ged lige når man går ud af døren ? *G*

• #12   8. feb 2011 Husk også at sætte jer rigtig godt ind i, hvilken opdrætter I ønsker at købe hos, for at få bedste muligheder for en hund, der ikke har alt for mange fysiske skavanker. Min svigerinde (og nabo) har også en mops ("Delle" her på HG) - hun bruger ca 1000 kr måndedligt i dyrlægeudgifter, og kan ikke få ham forsikret fordi han er mops. Det er også værd at tage med i overvejelserne. Jeg ville være ked af at have en hund, der enten har problemer med rynker, øjne, ører, hud, vejrtrækning, fedme you name it.

• #13   8. feb 2011 Hehe tak for de gode svar. Er bestemt heller ikke en doven hund vi søger, men en hund der ikke kræver flere timers gå ture hver dag.

Hvordan sover jeres? Vi har pt en kat nu, og hans stærke side er ikke at lade os få vores nattesøvn smiley

Og hvor længe kan de være alene? Tænker med henblik på en arbejdsdag

• #14   8. feb 2011 hov næh... han hedder Keno her på HG (hans stamtavle navn) - hvis du ville se ham smiley

• #15   8. feb 2011 Vibe: Men hvis man får en fra en ordentlig opdrætter og som er tjekket for alle de sygdomme mops ofte har, kan man vel godt finde en dejlig mops?

• #17   8. feb 2011 De kan sagtens være alene hjemme en arbejdsdag så længe den har fået opfyldt sine behov - Det er en selvskabsrace, så den vil gerne være omkring jer hele tiden -men de kan sagtens lære at hygge sig for sigselv og sove når man er væk smiley

Tror 10 timer ville være for meget - men ja.. .det er en hund som alle andre så at sige smiley

Min sover som en sten..... totalt komplet... Gerne i 14 timer af gangen *G*
    Jeg fik hendes bl.a. for at kunne komme tidligere op om morgnen - men hun virker nok modsat smiley DOH !

Jeg kan godt lide deres energi behov fordi de godt kan køres trætte - En god tur, med lidt hundeleg og en masse dufte, også snorker de i flere timer smiley

• #18   8. feb 2011 LOOOOL Kira det lyder super smiley

Zoe er en ged de første 5 min på en tur - Hun er SÅÅÅ glad og aktiv og frisk så hun hopper bare afsted ( så aaaltid sele til at starte med - har normalt halsbånd med... når jeg skal fotografere hende *G* ) Men så slapper hun af efter det, og så kan vi gå stille og roligt *G* haha

• #21   8. feb 2011 Lone: Der er som sagt en mulighed for, at I kan få en nogenlunde rask hund, hvis du vælger en seriøs opdrætter, der vægter sundhed frem for eksteriør. Men som nu med min svigerinde, som virkelig brugte god tid på at finde en opdrætter, der var god, endte alligevel med en hund, der har Dermodex (mider i huden), jævnligt problemer med øjne og ører, som skal dryppes osv, og det er bare så synd for lille Delle, for det er jo træls for ham smiley Dog er han en af de mopser med allermindst vejrtrækningsbesvær, som hans dyrlæge har mødt. Men han har rigtig svært ved at klare at gå tur sommervarmen, han overopheder og kan slet ikke komme af med varmen. Det er måske "småting", men stadig ting, som er rigtig ubehageligt for hunden, og som kræver mange udgifter til dyrlæge.

• #22   8. feb 2011 Jeg har gået til Rally med to af mine.. og de elsker det.... de har alle gået på hvalpe motivation + ringtræning smiley
    Og som de andre siger... de er ikke dovne..

Jeg har aldrig haft nogle problemer med forsikringer til dem.. heller ikke sygeforsikring... som vi 7-9-13.... ikke har haft brug for.
    Held og lykke med jagten o husk det er altid godt at tage på udstilling og snakke med de forskelige opdrætter... fx.Fredericia d. 12 /2 ( hal C Ring 20 )

• #23   8. feb 2011 nåh ja, han er også tit forkølet..

• #25   8. feb 2011 Uhh ja.. Tag endelig på udstilling og mød de seriøse mennesker smiley :) Godt råd !! ^^

• #27   8. feb 2011 nåh ja, så har mopsen også meget tendens til at få tandsten (--> paradentose) - hvilket med jævne mellemrum koster en narkose med tandrensning (ikke billigt)

Nu er det jo ikke for at være sortseer, jeg skriver alt det her - men jeg synes virkelig du skal være klar over alle de sundhedsmæssige udfordringer, du køber, når du køber mops smiley

• #29   8. feb 2011 Nej selvfølgelig er det ikke alle. Men hvis du søger en smule på google, vil du komme frem til, at det er en af de racer, der har flest skavanker, og er markant dyrest i dyrlægebesøg. Forsikringen dækker jo som oftest ikk arvelige lidelser, og det er jo primært dem, mopsen er plaget af.

• #30   8. feb 2011 Du har ret Vibe at mopsen er en sart race..... men som du opstiller det, så lyder det jo ikke til at man overhoved kan få en sund mops... Men det kan man altså godt. Hvis man gider at bruge lidt tid og penge på at købe en fornuftig hund. Jeg er ked af at din svigerinde har været uheldig.... Men der findes altså massere andre mopseejere der ikke har de problemer......
    De ting jeg har været til dyrlæge med, med min mops er ikke race relateret..... Intet af de ting du nævner mops fejler, har min nogensinde fejlet......

Kommentér på:
Træning Mops

Annonce