{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.251 visninger | Oprettet:

(Spor)træning med mops? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg vil gerne begynde at lave alternativ træning med Berta, og hun kan godt lide at søge efter godbidder i græsset.. Men hun er altså ikke så skarp til det altid, men hun virker så glad og ivrigt for det.
Ville det være total idiotisk at prøve at gå til sportræning med hende? kender et sted der tilbyder et lille kursus bestående af 2 gange, så det er selvfølgelig værd at prøve.. Men ved ikke om det er totalt fjollet at tage en mops til sportræning? Har en ide om at hun har sværere ved det grundet den flade snude, og jeg vil helst ikke blive til grin over for andre smiley

Er der evt. Altermative træningsformer end lydighed, I kan anbefale? (vi bor i KBH, hvis I kender konkrete gode træningssteder)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  (Spor)træning med mops?
  • #1   8. okt 2014 Synes da kun det er fedt at man vil prøve andet træning - selvom es race ikke er avlet til formålet smiley

Om ikke andet er det jo god træning og du hygger dig med din hund

• #2   8. okt 2014 Hvis det var min hund og jeg havde lyst til at prøve så havde jeg været ligeglad hvad de andre ville tænke .-)
    Men ja - den vil nok have lidt svære ved det end hunde med knap så "flad næse"
    men kender en boxer som et ganske udmærket spor - så selvfølgelig kan det lade sig gøre hvis hunden ellers synes det er sjovt smiley
    Hvad med rally - det er også sjovt smiley

• #4   8. okt 2014 Alle hunde med en snude kan lære det - Uanset hvor fladtrykt den er smiley
    Og de fleste hunde ELSKER det.

• #5   8. okt 2014 Det er aldrig idiotisk at prøve noget nyt.

På mit hvalpehold har vi en mops der i den grad er trænings villig. Den er super hurtig til at lære nye ting, og den kan virkelig gå spor. Nu er det endnu kun små hvalpespor, men den arbejder virkelig godt - så bare giv gas

• Natchan
    Natchan Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Svar: 36
    #6   8. okt 2014 Jeg lavede lidt spor træning for sjov med en mops jeg passede for et stykke tid siden. Han blev faktisk ret god til det smiley Jeg vil også sige go for it!! smiley

• #7   8. okt 2014 Hvad med agility?

Jeg har gået sammen med mange hunde af forskellig størrelse og støbning.
    www.tak-agility.dk

• #9   8. okt 2014 Afsted med jer! Lyder da som en sjov udfordring!
    Jeg render til træning med ulvene i brugshunde regi, sammen med rotter, boxere og schæfere, tro mig, der blev grinet i starten.
    Så længe det er sjovt og man får nogle gode erfaringer, så er det da bare at komme i gang!

• #10   8. okt 2014 Do it do it Do it !!! smiley
    Sally skal også i gang med det - især nu hvor Sally spiser Råkost..

• #11   8. okt 2014 'Det er bare med at komme i gang. smiley
    Jeg synes bestemt at du skal melde dig til det spor kursus på 2 dage.
    Havde du boet her i nærheden af Kolding, så havde der været flere steder hvor du kunne gå spor med din Moppe.

Og selvfølgelig kan den lære at gå spor selv om den har en flad næse.
    Jeg har en kammerat hvis Franske Bulldog går både IPO3 spor og PH spor. Den gør det rigtig rigtig godt.

Rigtig god fornøjelse med det. smiley

• #12   8. okt 2014 Nu spørger du også efter alternativer til spor.

Jeg bor på Østerbro og dyrker rally (i høj grad) og agility (i mindre grad pga mulighederne..)
    Rally og agility muligheder i Kbh: DAF KBH (de tager ikke nye ind før april, de har også et dog dancing hold), HundPlus (heller ingen nye hold før april og udbyder kun rally og hverdagslydighed), Amagerlands Agility Forening (ingen begynderkurser før april), Hf70 (aner ikke lige med dem smiley ), og så selvfølgelig DKK's tilbud.
    Mht DKK vil jeg dog sige at min erfaring er at det er noget varierende og deres største rally træningsplads ledes af Frank Kuhfeld, (som er en SUPER dommer) men jeg ville ikke gå til træning ved ham.. Han er meget "lokke-med-godbid".. smiley

• #13   8. okt 2014 Fedt med så mange positive tilbagemeldinger - jeg vil straks melde mig til. Og forventer bestemt ikke jeg får vækket den store sporhund, men at vi får noget hygge sammen smiley hun er glad for at lære og samtidig trænger hun til noget aktivering, så tænker det er en god kombi!

Og tak til jer, der kommer med alternative træningshold. Dem vil jeg bestemt have i baghovedet, så snart der kommer mere tid tIl træning. Har hørt godt om rally og kender flere der går til agility med deres mops, hvilket de får rigtig meget ud af smiley

• #14   8. okt 2014 Tag hende da med hos Lotte! smiley Der er jo et nybegynder kursus. Vi har overvejet at tage Maggie med smiley

• #15   8. okt 2014 Calule, det er netop hos Lotte, jeg har meldt mig til :)Tænker at der er plads til alle, hun er så åben og sød smiley

• #17   8. okt 2014 Hm ved faktisk ikke om DKK tilbyder sportræning her. (er ikke medlem af DKK så har ikke tjekket det). Ja, det er Harmonisk Hundecenter her i Valby. Har gået der til begyndertræning og var enormt glad for det smiley

• #18   8. okt 2014 Ja, og tror alle mulige melder sig til. Ikke nødvendigvis racer der har talent for spor smiley

• #19   8. okt 2014 Calule, du har nok ret - glæder mig til at prøve det smiley

• #21   8. okt 2014 Alle hunde kan lære at gå spor -det er ikke alle der bliver lige dygtige til det, men nu har vi jo heller ikke alle de samme ambitioner, så når nu det bare er fordi du gerne vil aktivere din hund på en anden måde og ønsker en hyggelig aktivitet for jer begge, er det jo ret ligegyldigt at i ikke bliver vdernsmestre smiley

Og hvad andre tænker ville jeg ikke bekymre mig så meget om, de flest e er der jo for at hygge sig med hunden, så selvom i måske ikke er på samme niveau, så tvivler jeg på de andre vil beskæftige sig ret meget med hvor god eller dårlig din hund er til opgaven smiley

• #22   8. okt 2014 Jeg har gået til spor med min franske bulldog. Hun elskede det og var super dygtig smiley

• #23   8. okt 2014 Ja, Michelle du har ret. Det er bare for at få noget hygge og sjov med min hund. Har bestemt ikke ambitioner om at få en sporhund ud af hende - så er det den forkerte race jeg har valgt smiley og ja, til pokker med hvad andre tænker om mig. De er sikkert alligevel travlt optaget af deres egen træning smiley

Labsen, fedt at høre smiley

• #26   8. okt 2014 Harmonisk er i hvert fald et dejligt sted at træne synes jeg. Det er jo altid meget rart at få en intro til det basale i sportræning smiley og så kunne det da være sjovt at møde endnu en HG'er smiley

• #27   8. okt 2014 Birgitta: Men en mops kan vel ikke være med på DRK's sportræning/sporprøver?

• #29   8. okt 2014 Calule - Der er mange afdelinger af de forskellige specialklubber, som også tager andre racer ind.

• #30   8. okt 2014 Ved godt at terrierklubben tager andre racer ind, men det var mere om retriverklubben gjorde smiley

• #32   8. okt 2014 DRK tager så vidt jeg ved, ikke andre racer ind -det gør de i hvert fald ikke i de afdelinger jeg kender til, men ved ikke om der kan være forskel fra afdeling til afdeling.

Men umiddelbart giver det da meget god mening ikke at tage andre ind -retrievernes arbejdsområde er jo ikke det samme som f.eks. spaniels, så det er vel næppe samme træning de skal have

• #33   9. okt 2014 Kira, ja det tror jeg bestemt er muligt. Lotte, som ejer det og står for træningen, plejer at være meget forstående og på deres hjemmeside står også, at hvis man fx har en hund, der reagerer over for andre hunde, kan man stadig deltage ved at stå lidt længere væk. Måske en meget god ide at skrive til hende for en sikkerheds skyld, men ville tro, at du og Kleo stadig kan deltage smiley

• #34   9. okt 2014 Kira: Når du tilmelder på siden så er der et kommentarfelt, skriv hvis du har en reaktiv hund, så kan Lotte jo informere de øvrige på holdet smiley
    Jeg har trænet med ihvertfald 3 på hendes hold der havde hunde, der ikke kunne med andre. De har bare sagt det når de kom i nærheden af mig, og så har jeg holdt mig væk.

• #35   9. okt 2014 Jeg har haft en mops på hold engang der var super skrap til spor, så afsted med jer.

• #36   9. okt 2014 Det lyder godt, Zarah,Så kan det faktisk godt være, at jeg bliver positivt overrasket over moppedellen smiley Jeg glæder mig faktisk rigtig meget - nu er der bare lang tid til november smiley

• #38   9. okt 2014 Fedt Kira. Bliver rart at der også er en anden mops smiley bliver nu også sjovt at se, hvilke andre racer, der er repræsenteret smiley

• Laika-musen
    Laika-musen Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 1 Emner: 20 Svar: 85
    #39   9. okt 2014 Er der nogen her, der har erfaring med nogle af de andre kurser, som de udbyder ved harmonisk hundecenter? Fx dog parkour?

• #41   9. okt 2014 Laika-musen. Kender en der går til Rally, som vist er meget glad for det smiley Har selv gået til begyndertræning der og var glad for det smiley

Kira: Ja, det bliver sjovt at møde dig og Kleo også. Og så hilser vi bare på afstand, så Kleo ikke bliver forskrækket smiley

• #42   9. okt 2014 Laika: Vi har gået til agility og det var vi glade for, men synes man skal være lidt selvkørende og have en del know-how selv. Ellers har vi gået til hvalpetræning, begynder og let øvet smiley

• #43   12. okt 2014 Ja afsted med jer:-) jeg gik til spor med min Papillon med stor succes! Det var virkelig noget hun nød, det er nemt at fortsætte med sportræningen hjemme:-)

• #44   12. okt 2014 Ej hvor fedt Chris. Det er fedt at høre så positive tilbagemeldinger smiley håber på at kunne træne videre med Berta hjemme, hvis det er noget, hun gerne vil smiley

Kommentér på:
(Spor)træning med mops?

Annonce