{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
942 visninger | Oprettet:

Mit hundedrømmescenarie :D {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger, er det her bare ren og skær drømmeri, men nogle gange kan de da blive til virkelighed, så vil da lige høre, om det kan blive til noget engang laaaangt ude i fremtiden smiley
Kæresten og jeg er helt sikre på, at vi skal have endnu en mops til flokken, så det skal nok blive til noget, men da vi også er vilde med labrador begge to, drømmer vi om, at flokken vil kunne blive til tre engang. Så det ville blive til Berta, Bodil og Fifi smiley Det bliver dog først, når vi er flyttet i hus med have (så ca om 8 år)

Mine spørgsmål er så:

1. Ville en labrador kunne få et godt hundeliv, hvor den fik sine behov stillet, hvis den fik nogle lange gåture i skov o.lign, træning 1 gang om ugen og ellers træning derhjemme som fx klikkertræning men også spor? Den ville være familiehund sammen med mopserne

2. Labrador og mops sammen? Det er jo begge racer, der er glade for andre, men der er jo en størrelsesforskel + det er labben, der er hvalpen, så den er mere klodset omkring de små, kunne jeg forestille mig.

Andet, jeg ville skulle være obs på med en labrador?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mit hundedrømmescenarie :D
  • #1   15. okt 2013 Kan slet ikke se nogle forhindringer i forhold til at mops sammen med labrador hvalp. Vores franske har leget med bullmastiff hvalp, rottweilere og en stor boxer blanding uden problemer. Han har aldrig haft problemer med at klare mosten. smiley Så der skulle ikke være noget galt der.

Ja, labradoren ville sagtens kunne klare sig med det du beskriver. Så kan ikke løfte pegefingeren i forhold til noget smiley

• #2   15. okt 2013 Vil da også lige dele min drøm, drømmer om et par eller 3 schæfere, som skal IPO trænes, og et par GD'er til udstilling og ringtræning smiley

• #3   15. okt 2013 Mia og Christian: Mange tak for svaret. Berta har også leget med nogle store basser og tager gerne kampen op så at sige, men det har været i begrænset tid. Men det handler nok om tilvænning fra hvalpens side.
    Ih, din drøm lyder da også meget dejlig smiley

• #4   15. okt 2013 Ja, vi har haft både bullmastiff hvalpen og boxer blandingen boende næsten en hel sommer, de var her flere gange om ugen, og sov her ofte. Til sidst gik de bar rundt som om alt var normalt, de legede engang imellem, men ellers var tingene meget fredelige. (Det var endda 3 hanhunde)

Tja, drømme koster ikke noget.. Smiler, med 2 små børn i huset, er der desværre lange udsigter til at den bliver realiseret, men det skal nok komme en dag. Håber jeg da.

• #5   15. okt 2013 Ja okay, så er det ikke helt umuligt. De kan jo helller ikke holde til at lege hele tiden smiley så falder interessen lidt kunne jeg godt forestille mig ift. når de bare lige mødes til en gåtur og/eller leg.

Forhåbentlig kommer det til dig en dag. Håber jeg da for dig smiley

• #6   15. okt 2013 Jeg kan ikke svarer på hvordan labben vil fungere, men tror da det er fint.

Men kan slet ikke se problemer i de to racer sammen, mopsen er lille men robust så ingen problemer i mine øjne..
    Problemet kommer når man kommer ned i racer som chihuahua fordi de er så små og "skrøbelige" Lucky er f.eks. meget spinkel og vejer kun 1,6 kg.

Og så deler jeg da lige min drøm smiley

Jeg drømmer om at få en Staffordshire bullterrier, som primært skal være min kærestes, så han bestemmer træning og om den evt skal udstilles.
    Og så at vi på et tidspunkt ender op på at have 3 hunde, da jeg gerne vil have en lille chihuahua mere til udstilling, Lucky har nemlig ikke tavle. smiley

Der går dog nogle år før vi overhovedet kan snakke om hund nr 2, så vi har go tid.

• #7   15. okt 2013 Ja, det bliver jo hverdag for hundene at bo sammen. Og de skal nok blive trætte af at lege hele tiden.

Hvis ikke det gør, så er det selvforskyldt. Pt. prioriterer jeg noget andet højere.

• #8   15. okt 2013 Lille fisens mor: Ja, mops er heldigvis ret robuste i deres størrelse ift fx chihuahua, men der er stadigvæk en stor forskel på 25 kg og 7/8 kg, synes jeg.
    Del endelig jeres drømmescenarier smiley staff er nu også en lækker race, så håber da, at det bliver muligt en dag.

• #9   15. okt 2013 Det tror jeg sagtens kan lade sig gøre, sådan rent teoretisk, men det kommer jo an på hvordan de to enkelte hunde har det med hinanden. Og det kan man jo aldrig vide, før man prøver. :o)

Mit drømmescenarie er, at bo på landet, med samojede, dansk spids og en border collie - og vi skal have dem i den rækkefølge, så samojeden er ældst. :o)
    Og så selvfølgelig mine hestebasser ;o)

• #10   15. okt 2013 Jamen, det lyder ikke så umuligt, som jeg måske tænkte. Eller altså, der ville jo nok lige være det med tiden, men det ser jeg jo på til den tid, om det er en mulighed smiley

Lyder også lækkert, CTS!

• #11   16. okt 2013 Det lyder da slet ikke umuligt.

Jeg har Broholmere sammen med Petit Basset Griffon. Min broholmerhan på 2 år vejer 65 kg og måler 78. Den mindste Petit på 4 år vejer ca 12 kg.

Petit'erne er ældst, de er nu 6 og 4 - broholmerne er 2 og 1 år. Kun den yngste er tæve. Petit'erne blev kastererede da hun var 6 måneder.

Vi har ingen problemer med den sammensætning. De store lærer automatisk at være mindre voldsomme ved de små.

Mit drømmescenarie:
    At komme på landet og opdrætte broholmere. Har taget et par skridt : taget opdrætterudd og fået kennelmærke og har fået tæve. På sigt at have 2 tæver og en hanhund ( ikke til indbyrdes avl)

Resten må komme lidt efter lidt, når det yngste barn er færdig med folkeskole og det ældste med gymnasiet. Når Petit'erne om mange mange år ikke er her mere.

• #12   17. okt 2013 Trine B: hvor dejligt, at dine hunde er endnu et eksempel på, at det sagtens kan lade sig gøre smiley der er endda endnu større forskel. Det er måske slet ikke så umuligt endda.

Det lyder altså som en dejlig drøm. Håber den går i opfyldelse smiley

• #13   17. okt 2013 Vi var faktisk ude ved min svigermor igår, hendes nye kæreste har en sød labrador på 7 år (så den er selvfølgelig også en ældre hund) som var med derude igår. Og vi havde jo selvfølgelig vores lille Lucky på 10 mdr med.

Det var første gang de skulle møde hinanden, labben stod bare lige så stille og gik faktisk et par skridt baglæns engang imellem, fordi Lucky lige røg op i hans røde lege felt, så han var larmende og rendte over alt -.-'
    Men Labben tog det pænt, og lod ham være irreterende, og jeg prøvede at fange ham, men det er altså utrolig svært når han er så lille og render under borde og sofaer smiley
    Nå men Lucky fik hilst og brugt lidt energi, og faldt da så meget til ro at vi kunne høre hvad vi selv tænkte smiley
    Resten af aftenen rendte han labben i røven, de legede ikke sammen, men var sammen, og lucky fik engang imellem et flip, og så gik labben lidt efter ham imens han stormede rundt osv. smiley
    Vi var ude på en lille gå tur sammen, og da vi kom ind ved 20 tiden, lagde de sig til at sove sammen på labbens tæppe på gulvet..

Nu var labben selvfølgelig også gammel, især i forhold til Lucky.. Men det var dejligt at se at labben alligevel passede lidt på ham, og selvom de ikke legede sammen, havde i hvert fald Lucky stadig stor glæde af Labben smiley

• #14   17. okt 2013 åh, hvilken dejlig historie smiley Det lyder som en virkelig dejlig hund. Labrador virker bare til at have overskud og tålmodighed, og det er virkelig det dejlige ved dem også.
    I mandags var Berta også sammen med to labradorer, og de var også bare så tålmodige omkring hende, selvom hun hoppede rundt om dem, snusede og gjorde ved. De var bare så dejlige. Det var faktisk også de to hunde, der igangsatte kærestens og mit drømmeri smiley

• #15   17. okt 2013 Jeg ville i hvert fald ikke tøve med at få en lab hvis jeg havde mops.

herhjemme er labben dog for stor, især fordi det ville være hvalpen, men Lucky er trods alt kun 1,6 kg tung smiley

Men under opsyn må Lucky gerne være sammen med labrador. smiley

• #16   17. okt 2013 Det kan jeg godt forstå. En mops er også en mere robust basse end en chihuahua, så den kan tåle lidt mere smiley

Kommentér på:
Mit hundedrømmescenarie :D

Annonce