924 visninger
|
Oprettet:
Hund piver - hjælp {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg håber i kan hjælpe mig med et lille problem der er opstået og ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an.
Eks. Mig og min veninde sidder i sofaen, min dejlige franske bulldog Eigil, ligger i sin kurv i gangen, som går lige ved sofaen så kan kan sagtens se os og sådan. Eller bare står ved sofaen og vil have vores opmærksomhed.
Men når vi så sidder og snakker eller ser tv, begynder han at pive rigtig meget. Går ud fra at det er for at få opmærksomhed. Lige meget om jeg ber ham om at ti stille, eller bare ignorere ham, hjælper det ikke.
Har i nogle ideer?
Påforhånd tak.
Hilsen Liv
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.220
jul 2008
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 2
Men når han så stopper med at pive, skal jeg så give ham opmærksomhed, fx, lege eller nusse med ham lige efter? Så han finder ud af at det betaler sig at lade vær?
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.397
Derefter så:
Ros ham hver gang han ligger i kurven uden at sige en lyd. Ros al ønsket adfærd, ignorer al uønsket :o)
Smid evt. et ben eller andet hen til ham når han ligger stille som han kan hygge med så han lærer at forbinde det med at ligge stille i sin kurv med udelukkende positive ting :o)
Og det er også dagen igennem indtil I fornemmer at han har forstået det :o)
Kia er 3 år og jeg tager stadig mig selv i at rose hende når hun ligger og hygger i sin kurv :o)
jul 2008
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 2
Mange tak for hjælpen
Mvh Liv
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
Hund piver - hjælp