{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
851 visninger | Oprettet:

Dygtig hund! indkald. {{forumTopicSubject}}

ja, nu er jeg såmænd fuldstændig og komplet ligeglad med om i kommer med en sviner, omkring at jeg lader min hund løbe fri på n kæmpe græsplæne når indkaldet ikke er 100% endnu, jeg skider jer et langt stykke, så er det sagt!

jeg oprettede dette oplæg for at sige,
at selvom min hund, er kareler og stortset er 100% kareler i sind, og jeg ikke fik andet end en løftet pegefinger der sagde " lad ikke hunden løbe fri, med mindre det er i haven! " fordi det er en reserveret jagthund, og alle de derved kommende fordomme....

dette oplæg er positivt, så er jeg ligeglad med jeres mening. det er mere som opbakning til de ejere med " umulige hunde, der ikke burde løbe frit pga. hundens instinkter, eller andre fordomme" JO, det kan godt lade sig gøre, jeg kan slippe nala løs nu, hun kommer stortset altid når jeg kalder, (vi træner stadig, men 97 af gangene) også selvom der er en fugl, hund, etc.. så jo, i kloge hundefolk *host host* det KAN lade sig gøre, det kræver bare træning, træning, og atter træning! ja - blod, sved og tåre!

men er det ikke det værd når man kan se resultatet af det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dygtig hund! indkald.
  • #2   24. jul 2010 "men er det ikke det værd når man kan se resultatet af det? "

    Hvem spørger du? Dem, hvis mening, du vil skide et langt stykke? Er vist ikke helt med


  • #3   24. jul 2010 (Y) - Det er GODT at du træner med hende & du ikke giver op! - fordi jeg tror mange hunde ejere ville give op. smiley

    - Hvordan har du trænet hende til at komme når der er fugle?


  • #4   24. jul 2010 Self. er det dejligt når enes træning bære frugt, men husk nu snoren for det er jo kun få steder man må have løse hunde.

    Tillykke med det.


  • #5   24. jul 2010 Det er da flot hun kommer de fleste gange. Og godt du vil tage konsekvensen, hvis hun en kommer alvorligt til skade ved ikke og komme ved indkald.

  • #6   24. jul 2010 Jenny Hvem har trådt på dig idag

  • #7   24. jul 2010 Linda - vi startede bare med, at dække hende af, når vi først kom ned på banen ( der er altid fugle ), hun blev læggende, også begyndte jeg at gå, men jeg sagde nej - og bliv til hende, hun løb så, også kaldte jeg på hende, så vendte hun straks om, og satte sig på plads, og ventede på en godbid smiley

    nu løber hun stortset aldrig før hun får lov, og vender om igen når jeg kalder. (y)

    Sanne - jeg går også altid md snor, på veje etc. det er kun på store græs arealer jeg slipper, hvor man må selvf smiley

    Brug hjernen - selv den mest lydige hund kan fejle i et indkald, ALLE har startet et sted, selv du!

    Alice A - ingen overhovedet.... er bare træt af folks "fordomme"..


  • #8   24. jul 2010 Fik du luft? Jamen man får da sørme lyst til at hjælpe dig en anden gang, når det er sådan en sviner man kan logge på til.

    Jeg brugte faktisk temmeligt lang tid på at komme med de råd jeg kunne komme på... omend du absolut ikek var villig til at modtage råd (hverken mine eller andres)... ALT blev skudt ned....
    Når man så ovenikøbet har en hund af de racer du har, som ikke just er egnet til at løbe frit (veludviklet jagtinstinkt -hvis den skulle få fat i noget, så regn med den dræber det... den nøjes næppe med at kigge sødt... hurra for vildtet i dit område).

    Men tillykke da -din hund er hverken helt eller halvt voksen, så jeg håber dog at du vil være varsom med at slippe den, og tænke over at ting kan ændres når hunden bliver ældre.

    Jeg er ret sikker på din hund er en af lykkes hvalpe? Så ved jeg osse at hun ikke lægger skjul på at det ikke er en race der er egnet til at løbe frit.

    Og skt bernhard har oftest meget veludviklede vogtende egenskaber, så det er osse noget man skal være obs på.

    Kønsagression er osse hyppigt forekommende i din race.

    Jeg skriver ikke dette for at påpege alle problemerne, men for at advare om at indtil din hund er HELT voksen kan meget ændres, og jeg håber sandelig du er opmærksom på det


  • #9   24. jul 2010 Den må jeg lære på min, selvom han ikke har løbet efter dem - ENDNU.

    Men jeg kan godt forstå at du er stolt, det ville jeg også, hvis det var min hund smiley


  • #10   24. jul 2010 Michelle - strid .......

    Hendes hund er 2 år, er den så ikke vosken? smiley
    Eller der er det mig der tager fejl? ;/


  • #11   24. jul 2010 Linda -det er en blanding af kareler (som først er mentalt udvokset omkring 3-3½-årsalderen) og skt Bernhard som osse er sent udvokset både fysisk og mentalt.

    Så nej, den er ikek voksen.


  • #12   24. jul 2010 selv den mest lydige hund kan fejle i et indkald, ALLE har startet et sted, selv du!

    Det første er jeg ikke enig med dig i. Og anden del, ja, jeg startede i lang line, og forsatte på indhegnet areal.
    Ansvaret er dit, og kun dit.


  • #13   24. jul 2010 Michelle - nu var det faktisk ikke dig jeg hentydet til, ikke kun ihvertfald.. men da fint at du kan gå ind i et emne, og rette alt mod dig selv. smiley
    jeg ved udemærket godt hvilke racer jeg har mig, jeg er hverken over 40, eller invalid, vel? JEG siger bare, at jo det kan lade sig gøre, uanset hvilken race det er! nogle skal der bare trænes mere. det er heller ikke umuligt at vende kamp genet ud af en tidligere "kamp hund" vel? det vil altid være der, men det kan trænes til minimalt.


    Linda : ja, det virkede ihvertfald på Nala musen smiley


  • #14   24. jul 2010 Jenny -jeg ser det skam ikke som kun rettet mod mig. Men med den svada du lægger ud med her, er det da 100% sikkert at jeg fremover IKKE kommer med noget som helst hjælp i dine tråde.

    Jeg er ikke den eneste der skrev i din tråd -vi var faktisk en del. Og rigtigt mange af os kom faktisk med råd og vejledning, men gjorde blot samtidig opmærksom på at du ikke skal forvente en hund der er 100% sikker i sit indkald under alle forhold. For sandsynligheden er at en hund som din af og til vil blive fristet, og ja så er det farvel vovse.

    Jeg har hørt om en enkelt mutte der blev LP-champion. Men det er altså yderst sjældent det sker, og der er i sådanne tilfælde tale om en særdeles dygtig fører, og en hund der nok ikke er HELT almindelig indenfor sin race.


    Jeg mener ikke det findes hunde der overhovedet ikke kan trænes. Jeg mener blot at der er hunde hvor man skal sætt sig så hårdt på dem, hvis de skal være løse, at de faktisk ville have mere frihed ved at blive i snoren.

    Og som Brug hjernen skriver -man kunne starte med lang line eller et indhegnet område. Det er sikrere for både hunden og for de folk i møder på jeres vej.


  • #15   24. jul 2010 nu ved jeg faktisk - at danmarks mesteren 2010 eller 2009, mix et par gange ikke lystrede et indkald. så jo, selv den mest velopdragende hund..

    fint, hvis det funker sådan for dig, funker det måske for mig på en anden måde..


  • #16   24. jul 2010 Michlle - Nu er det jo så også du ikke kender nala, og ikke ved hvor race typisk hun er :-).

  • #17   24. jul 2010 Nu er der stor forskel på en lydighedshund, og en lydig hund. Jeg har også set mange lydighedshunde, der absolut ikke er lydige uden for ringen.

  • #18   24. jul 2010 Jenny -jeg har nok noget nær den lydigste hund på mit træningshold (Gaia). Hun er toplydig, hamrende ligeglad med de andre både mennesker og hunde, og gør som man siger HVER gang.

    Ikke desto mindre er hun absolut ikke lydig hvis jeg tager hende med til f.eks. mine forældre.
    Hendes indkald sidder altid i skabet, men derudover er hun absolut ikke særlig lydig.

    Reiki er osse top-motiveret på træningsbanen. Han er super lydig. Men tag ham på stranden hvor der er måger og slip ham, og ja så ser du ham ikke de næste 2-3 timer...

    Så det er ikke helt sammenligneligt.

    Og så vil jeg da sige at det at du kan dække din hund af og kalde den ind er super (og det mener jeg), men det er ikek det samme som et stabilt indkald.
    Din hund har fået en opgave (at blive liggende) og herefter en ny opgave (at komme når der kaldes).
    Det er noget helt andet at forvente et sikkert indkald når hunden er midt i noget spændende.
    Dermed ikke sagt at du skal opgive træningen, og man skal jo kravle før man kan gå, så det ER da dejligt med succes-oplevelser.
    Der er bare meget langt derfra, og til at forvente at en hund som din kan gå uden snor diverse steder.


  • #19   24. jul 2010 Han lystre ALTID, udenfor og indenfor ringen.

    michelle - ja, man skal kravle før man kan gå, at dække hende af, var sådan vi startede med at træne, nu kan hun løbe efter fuglene, kalder jeg, vender hun om igen smiley

    Hver sin måde at træne på.... nu ville jeg bare dele min glæde med jer, og opmuntre andre hunde ejere med diverse " umulige racer " om at blive ved med at træne! da jeg ved, at nalas indkald snart vil være 100% på plads. tro det eller lad være... men så må i jo komme til Amager og se skønheden..


  • #20   24. jul 2010 Maxs - ja, alle fordomme, somsagt!

  • #21   24. jul 2010 hold da maule smiley sikke en attitude smiley

  • #22   24. jul 2010 Jenny -nogen kalder det fordomme... andre kalder det at erkende hvilken hund man har mellem hænderne.

    Denne tråd minder gevaldigt om de MH-tråde der har været "den skal bare have kærlighed, så bliver den i hvert fald ikke egetkønsagressiv"
    (og nej, jeg har ikke noget imod muskelhunde)

    Jo jo...


  • #23   24. jul 2010 T - smiley

  • #24   24. jul 2010 Hvis man nu bare sørge for at socialicere den ordenligt fra hvalp.. smiley

  • #25   24. jul 2010 Folk er altid bagkloge og bedreviden - især når man sidder bag en skærm smiley

    Klø du bare på, det skal nok komme det sidste. Så længe du har snor på ved vejene og har den løs steder, hvor der ikke er trafik i nærheden, så synes jeg det er fint.

    Man kan træne sin hund til rigtig rigtig meget, men en hund er aldrig perfekt smiley


  • #27   24. jul 2010 Hehe, hun er jo kun 16. Mon ik hun bliver klogere med tiden smiley

  • #28   24. jul 2010 Hvis hun er et sted hvor der ikke er mange mennesker og andre individer og der er ikke er trafikeret vej i nærheden - så ser jeg stadig intet problem. Og fald nu ikke ned af stolen - jeg gjorde det samme med Santos, da han kunne komme 97-98% af gangene smiley

    TS - Du kan også træne gemmeleg med din hund, så hun/han skal finde dig, det er også en god måde at holde hunde 'tæt' ved sig smiley


  • #31   25. jul 2010 Haha, der skal ikke meget til få folk op at køre :O))

    Jeg kender intet til racen, jeg snakker bare ud fra det TS skriver om :O))


  • #33   25. jul 2010 Det giver jeg dig helt ret i smiley Jeg gider dog ikke at hidse mig over noget jeg ikke kan gøre noget ved. Jeg har min hund løs steder, som jeg kender til og ved nogenlune hvad der kommer af mennesker osv osv. Og jo, han er trænet idag smiley Og så selvfølgelig ikke i nærheden af en vej. Så jeg går ud fra , at det som TS skriver, er at hun slipper den løs de steder hvor der ikke er andre mennesker osv. osv. smiley

    Jeg kender intet til den forrige historie som hun skriver om, jeg skriver som sagt bare ud det som hun skriver smiley


  • #35   25. jul 2010 Jeg tror at du glemmer, at danskerne idag er egoistiske og er ligeglad med hvad andre tænker, måske kan det hjælpe lidt - det skal jeg ikke kunne sige - men jeg tror helt ærligt bare at folk tænker; "Det skal du sku da ikke bestemme" smiley

    Måske skal man sætte flere skilte frem, hvor der står at hunden skal være i snor - selvom jeg faktisk stadig tror at de fleste vil undgå dem smiley


  • #37   25. jul 2010 Din tråd starter godt nok meget negativt...
    " jeg sk**er jer et langt stykke " , OMG!.. du kunne også bare sige det pænt..

    men tillykke ellers med din hund...
    pas på den.. der kan ske mange ting når man mindst venter det..


  • #38   25. jul 2010 Så sent som i torsdags, kom en lille hund løbende over til Taiko og mig på gåtur. Hvis jeg ikke på det nærmeste kvalte ham, havde den lille hund ikke været hel i dag. Den unge ejer kunne ikke kalde den til sig, men nøjes med og fortælle den ikke gjorde noget.
    Arrigt gøenden kom den løbende over til Taiko, der ikke bryder sig om fremmede hunde.
    Taiko har et nogenlunde indkald, så næste gang tror jeg han kommer fri af linen.Han kommer jo de fleste gange jeg kalder. Så der er vel ingen problem i det.
    Jeg syntes snart det er synd for ham at han ikke kan gå i fred uden og blive løbet ned af fremmede løse hunde. Måske han i fremtiden skal have friheden til og fjerne disse hunde.
    Jeg kan som sagt bare sige han kommer ved indkald de fleste gange, så ser det ud til og være ok, og have hunden løs.



  • #39   25. jul 2010 Gider ikke skrive noget i en tråd med sådan en tone men bliver alligevel nødt til det..
    Er du godt klar over hvor meget den atitude her ødelægger for andre teenagere som mig der forsøger at bruge det her forum seriøst og håber på at blive taget seriøst pga min opførsel selvom folk har fordomme over for unge mennesker med hunde! Kan virkelig pisse mig af sådan noget her! Hvad var din pointe? Jeg læser bare en masse lort og så 1 linje omhandlende din hund! Prøv at fornemme sproget og skriv pænt som os andre!


  • #40   25. jul 2010 Linda - Jamen jeg undre mig også meget. Men der er jo forskel på at have en hund der kommer 98% af tiden, når man kalder - men IKKE løber væk. Og så er der dem, hvor hunden kommer 98% af tiden, og hvor hunden så kan finde på at strejfe eller løbe væk og det er jo helt klart der at uheldene sker.
    Jeg tror man skal passe på med at skære alle over en karm. smiley


  • #41   25. jul 2010 Kathine - jeg er da fuldkommen ligeglad smiley

  • #43   25. jul 2010 charmerende træk

  • #44   25. jul 2010 Hvad i alverden snakker du om?

  • #45   25. jul 2010 Katrine P - FULDSTÆNDIG enig! Kunne ikke have sagt det bedre selv! Her sidder man og prøver at gøre alt for at folk faktisk vil tage en seriøst, når man som teenager har brugt en masse tid på at opdrage sin hund og taget ansvaret for det at have hund, og så kan et enkelt indlæg faktisk godt ødelægge det for os andre.
    M Hysted dette er overhovedet absolut ikke "dis" til dig, men når du skriver, hun er jo også teenager, beviser det jo at et indlæg som dette bekræfter det. Ih hvor bliver jeg irriteret!



Kommentér på:
Dygtig hund! indkald.

Annonce