31. mar 2008 Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 166 Svar: 1.900
Dominerende hund {{forumTopicSubject}}
Hej folkens ,
står med et mindre problem : Jeg er ejer af en sød lille Cairn terrier hanhund, og min kæreste ejer en stor dejlig Cocker spaniel.
Cockerspanielen var den første i huset , og derefter fik min Cairn.
Problemet er at den store har problemer med at vi snakker med den anden , eller generelt det at der er en risiko for at han går glip af det mindste .
Dvs. hvis den ene af os sidder og snakker med Cocker'en og den anden snakker med Cairn'en så møvre cockerspanielen sig ind mellem cairn terrieren og den der snakker med ham .
Generelt vil han bare være først og ikke gå glip af det mindste . Er der nogen måde man kan lære ham at slappe lidt af og ikke møvre sig sådan ind? da dette forhindre mig en del i at træne min hund og cockerspanielen på samme tid.
håber i forstår hvad jeg mener. Det skal dog lige siges at det ikke er sådan at den store på nogen måde bliver snydt på noget tidspunkt.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.082
Det har fungeret her. Hun har fundet ud af at det er noget smertere at dele opmærksomheden, end slet ikke at få opmærksomhed, så nu kan hun finde ud af at give lidt plads til reiki osse.
mar 2008
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 166 Svar: 1.900
Så hvis der var flere løsninger så vil jeg meget gerne høre om dem , og indtil da knokler jeg videre med den anden måde
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.082
Den slags tager lidt tid, men det er vigtigt at man bliver ved, og at det er hver eneste gang hunden begynder at møve imellem, osse selvom man lige er midt i en god film, ved at lave mad e.l. Hunden må aldrig få succes med at gøre det.
Men den skal så self have rod og opmærksomhed når den gør det rigtige.
Jeg kan ikke lige helt sætte tid på hvor lang tid det tog med Gaia. Men i hver fald omkring 3 mdr eller deromkring, og det sker stadig engang imellem at hun gør det. I dag behøver jeg dog sjældent andet end lige at bede hende gøre plads til Reiki, så kan hun godt huske det.
mar 2008
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 166 Svar: 1.900
Det sværeste er faktisk det at være konsekvent syntes jeg , for det ikke altid man når at lægge mærke til det osv. så skal ha afsat noget tid til at øve det ekstra godt med ham .
Dominerende hund