Søger råd - hund alene om natten?? {{forumTopicSubject}}
Jeg står og har lidt et problem - Jeg prøvede at oprettet mit "spørgsmål" for noget tid siden, men der var ikke rigtigt nogen som kunne hjælpe, så jeg tænkte jeg ville prøve lykken en sidste gang, og prøve at spørge igen
Jeg har efterhånden haft Kayla i omkring 3-4 måneder, og i alt den tid har hun jo lært at være alene hjemme, og det er der ingen problemer med.
For når jeg kommer hjem, er der mussestille, og jeg kan gå hele vejen ind til stuen før hun opdager der er nogen hjemme, fordi hun som reglt ligger og sover- og jeg har også indtrykket af, at hun sover det meste af tiden, når hun er alene hjemme om dagen..
Men nu kommer mit problem, hvor vi ikke rigtigt ved hvordan vi skal træne eller tackle det. For hvis jeg en eller anden gang, skal i byen, sove hos en veninde eller noget og derfor ikke sover hjemme eller først er hjemme omkring en 3-4 tiden om natten - så kan hun ikke være alene hjemme, og hun gør non stop.
Eller der er ikke nogen problemer så længe mine forældre er oppe, men det er ligeså snart de begynder at gå i seng, og hun ligesom opdager at jeg ikke ligger i min seng, så begynder hun..
For at give et eksempel, fra forrige weekend da jeg skulle til en fødselsdag og derefter i byen. I mens jeg var til fødselsdag var mine forældre omme og spise hos min Onkel og Tante, da de kommer tilbage efter Kayla har været alene et par timer, ligger hun og snorkbobler på sit tæppe, og sanser ikke de er kommet hjem før min mor står ved hende - de var hjemme omkring en 8 tidne, og sætter sig derfor og ser tv osv som de plejer, og Kayla ligger på min mors skød, ingen problemer.
Men da mine forældre så går i seng, sætter min mor Kayla op på mit værelse - og hun siger, at den første ½-1 time sagde hun ikke noget oppe på værelset, så fra 11-12 ca sagde hun ikke noget - men så omkring omkring en 12 tiden, begyndte hun at gø, og havde så gøede indtil jeg kom hjem klokken 4
- Hun har før skulle sove uden mig, så mine forældre har prøvet noget forskelligt for at se hvad der hjalp: at Kayla var nede i stuen (hvor hun altid er, når hun er alene hjemme i løbet af dagen), de har prøvet at min mor lagde sig til at sove i min seng. De har prøvet at lade lyset været tændt på mit værelse når hun var alene der, de har prøvet at slukke det mens hun var der. Men intet hjælper.
Vi har også prøvet, at hun blev sat derop og så kom jeg hjem efter hun havde været alene omkring 1-2 timer. Men den slags træning hjælper heller ikke..
- Og nu står vi lidt, hvordan skal man træne det, at hun godt kan lære at hun sagtens kan sove uden mig, eller hvad man skal sige? For syns det er svært, når der ikke er nogen problemer om dagen, men at det er om natten hun ikke vil være alene.
Nogle gode råd??
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 73 Svar: 795
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 179
mar 2009
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 34
Havde en veninde der sov de første dage med den ved siden af sin kurv..
Det er ik nemt at afvænne en hund med at gø, har selv lidt problemet nogle gange, men mest når den søger opmærksomhed. Er joi ik det samme.. Men der er ik andet for end at blive ved med at træne, men sikker på der er en del herinde der har nogle svar..
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.754
Søger råd - hund alene om natten??