{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
721 visninger | Oprettet:

Therese H
Therese H
Tilmeldt:
15. maj 2010
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 16

Alene hjemme, igen igen {{forumTopicSubject}}

Jeg er så småt startet på alene hjemme træningen af vores hvalp men har lige nogle spørgsmål:

- Jeg har læst at de fleste af jer anbefaler at hunden er på et afgrænset område når den er alene hjemme. Herhjemme vil det være køkken og gang men pt kommer han meget lidt i de to rum, han opholder sig stort set altid i stuen. Vil det ikke skabe yderligere stress for ham hvis han pludselig skal være i et "ukendt" rum?

- Jeg har forsøgt at aktivere ham med forskelligt legetøj og lækre tyggeben under træningen og det virker også efter hensigten, han er fuldstændig ligeglad med at jeg går i flere minutter. Problemet er bare at han ikke gider tingene i mere end ca 5 min og så drøner han efter mig så snart jeg går og kan pludselig kun være alene i få sek.

Han har et virkelig stort tryghedsbehov og er ret dårlig til bare at være i et andet rum end os. Jeg kan fx ikke gå i bad om morgenen uden at han sidder og hyler, selvom jeg lader døren til badeværelset stå åben og lader være med at trække badeforhænget for så han hele tiden kan se mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme, igen igen
  • #1   27. maj 2010 Hvor gammel er hvalpen ?

    Hvorfor kan den ikke være i stuen når den skal være alene hjemme ?
    I hvilket rum træner du så " alene hjemme " ?

    " Alene hjemme " træning kan du netop også lave når du går i bad.
    Spred noget tørkost på gulvet som hvalpen skal finde. Imens det står på, går du i bad.
    Det samme når du træne med hvalpen. Mad ud på gulvet og så smutter du ud af rummet. Du kan hører den snuse efter maden.
    Når du kan høre at den er færdig med at spise, venter du lige et lille øjeblik inden du går ind til hunden igen. Lad vær med at ros eller noget. Hvis hvalpen kommer farende over til dig, så nøjes med at klappe den en enkelt gang. Lad vær med at sige noget- det skal ikke ha været frygteligt at du har været lidt væk.
    Når du bruger hvalpens foder som træningsmiddel, skal den selvfølgelig ikke have noget mad i dens skål.


  • Therese H
    Therese H Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 16
    #2   27. maj 2010 Han er 12 uger, vi har haft ham i 2.

    Lige nu træner jeg alene hjemme mens han er i stuen, hvor jeg ved han er tryg. Han kan som sådan godt være i stuen, det er bare to meget store rum, ca. 40 m2 hvilket jo er væsentligt større end den anbefalede plads.
    Derudover har vi et virkelig sart trægulv i stuen, jeg er som sådan lidt ligeglad men min kæreste er ekstremt øm over det.

    Det var et rigtig godt råd med maden, hvis han skulle blive færdig inden jeg er færdig med badet og sætter sig til at hyle, skal jeg så gå ud til ham? Skal jeg fortsat lade døren til badeværelset stå åben?


  • #3   27. maj 2010 Lad døren stå åben ud til badeværelset.
    Maden du giver ham på gulvet, kan jo evt være alt hans morgenmad- så tager det vel et godt stykke tid, før han er færdig.
    Hvis du spreder det sådan at det er spredt i to rum, skulle der være tid nok til at blive færdig med badet.
    Hvis han hyler, så lad ham selv finde ud af at komme ud til dig. Han kan jo se dig.....................


  • #4   27. maj 2010 Hvilken race de det egentlig ?

  • Therese H
    Therese H Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 16
    #5   27. maj 2010 Problemet er bare at han fortsætter med at hyle selvom han sidder lige foran brusekabinen og kan se mig. Jeg har også prøvet at snakke til ham imens men han fortsætter uafbrudt indtil jeg kommer ud af badet..

  • Therese H
    Therese H Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 16
    #6   27. maj 2010 Han er en blanding af pekingeser og papillon

  • #7   27. maj 2010 Vi havde hunden på badeværelset da vi trænede desvære så bed hun slangen over til toilettet så vi kom hjem til et oversvømmet badeværelse så købet jeg et af de helt store bur til hende som hun å blev lukket ind i nå hun skulle være alene hjemme.. inden længene så gik hun selv derind og var klar til og skulle få sine godbider også kunne vi ellers godt skride.. hun eeelsker sit bur som stå i gangne og er nu lidt over et år gammel.. buret stå stadig samme sted og det ligesom hendes kurv. hun elsker det og stå altid klar deridne nå vi skal til og gå.. dog er ve begyndt på og lade hende være i huset nu også nå hun er alene hjemme da hun er faldet mere til ro nu hun er blevet ældre og ser hele huset som sin slap af plads og laver ingen ballade

  • #8   27. maj 2010 Uh, der må andre vist træde til.
    Jeg ved nok hvad jeg selv ville gøre, men skulle jeg forklare det, ville det komme til at fylde to A4 sider.
    Sikker på at nogen herinde er bedre til at fomulerer sig, end jeg er .


  • #9   27. maj 2010 Min da hun var lille hylede også lige nå man fik men 30 sek efter holdt hun op og efter meget kort tid så gjorde hun det slet ikk..

    hvis du snakker til hunden nå den hyler tror den bare at nå den hyler få den opmærksomhed


Kommentér på:
Alene hjemme, igen igen

Annonce