{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
618 visninger | Oprettet:

Rikke H
Rikke H
Tilmeldt:
7. jun 2016
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 23

Alene hjemme - igen {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

Har en dejlig Cocker, som ikke er så glad for at jeg går fra ham.
Bor sammen med min kæreste, men det er mig som står for hunden, dvs. han går ikke ture med den eller fodre den.

Når jeg skal afsted lægger jeg hans kurv ud i gangen, hvor hans skal være, men han vil efterhånden ikke derud efter han har set jeg har sat kurven derud, fordi han godt ved at han skal være alene. Når man så prøver at fange ham, undviger han.
Han piver og hyler lige når jeg lukker døren til ham, men kan se gennem vinduet til gangen, at når jeg er gået, så sidder han bare og stirrer på døren.
Han følger mig rundt i hele lejligheden, og det gør mig ikke så meget, men har lagt mærke til at han f.eks lægger sig steder hvor han kan se mig hele tiden. Han vil gerne kunne se mig hele tiden.

Spørgsmålet er så: Hvordan lærer jeg ham at være alene hjemme? Hvordan får jeg ham til at slappe af?

Det samme med når jeg tager jakke og sko på. Han piver og skaber sig indtil vi er ude af døren. Det lykkede mig at få ham ud roligt og stille efter at have ventet en god halv time på, at han skulle blive stille og være rolig. Nogle idéer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme - igen
  • #2   7. jun 2016 Hvordan har du lært ham at være alene hjemme til at starte med?
    Gå langsomt frem, og begynder hunden at hyle og pive så er det netop fordi du er gået for hurtigt frem. Det handler alt sammen om at gøre det i HUNDENS tempo, og kan man fx. ikke lukke døren i 1 min. så lukker man den kun i 30 sekunder inden hunden når at blive ked af det.

    Det ville selvfølgelig have været lettere hvis i var kommet godt fra start, så han kun havde haft gode oplevelser, men jeg ville starte forfra igen og kun forlade ham i den tid han kunne holde til, dvs. du må aldrig være væk så længe at han når at hyle og pibe! smiley

    Hvis du evt. SKAL i skole/på arbejde, har du så nogen der kan passe ham i mellemtiden?


  • Rikke H
    Rikke H Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 23
    #3   7. jun 2016 Har lige ændret lidt i opslaget smiley

    Hvis jeg skal noget, så nej, så skal han være alene. Har heldigvis læseferie lige nu, så derfor ville jeg bruge tid på træning, nu da jeg er hjemme hver dag


  • #4   7. jun 2016 Kan ikke lige se hvad du har ændret, men som sagt, hvordan er du startet med at træne ham i at være alene hjemme? Jeg ville starte helt forfra som med en ny hvalp, der ikke kan være alene - altså starte ud med at være væk det stykke tid han kan (og det kan godt være, at det kun er et par minutter), og så gradvist øge tiden han er alene, men altid hellere for lidt end for meget, han skal slet ikke nå at blive ulykkelig. For det han får nu, det er bare negative oplevelser med at være alene hjemme, hvis han gang på gang bliver ulykkelig når han er alene - og så forstærker du blot angsten smiley

  • #5   7. jun 2016 Forresten, hvor gammel er din hund? Du kan jo med fordel lære ham at være adskilt via et babygitter, det kan godt lette overgangen hvis man lærer dem at det er helt i orden du er på den ene side og han er på den anden, og der flere timer om dagen (de timer, han kommer til at skulle være alene) ikke sker noget så han lige så godt kan lægge sig til at sove og slappe af.

  • Rikke H
    Rikke H Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 23
    #6   7. jun 2016 Tak for svar smiley kan godt se, at den ikke rettede mit opslag alligevel.

    Men han er 5 år, har haft ham en lille måneds tid. Han er min venindes mormors hund. Hun har været alkoholiker, og har fået at vide, at hunden vidst bare har fået lov til at passe sig selv, mere ved jeg ikke om hans daværende situation.


  • #7   7. jun 2016 Ahh ja okay så kan det være en kamp at rette op på, hvis han aldrig har lært det. Men nevertheless så ville jeg prøve at starte forfra, og kun forlade ham i så lang tid at han ikke når at blive ulykkelig, og se om der ikke sker fremskridt. Giv ham fx. et frossent marvben som han kan bruge tid på hvis ikke han har det i forvejen smiley

  • #8   7. jun 2016 Start som om han er en hvalp, og så ville jeg droppe at den skal ud og ligge i gangen. Det lyder ikke til, at det er et sted, hvor han er specielt vant til eller tryg ved at være.

  • Rikke H
    Rikke H Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 23
    #9   7. jun 2016 Okay, jeg starter fra scratch smiley
    Indtil videre kan jeg ikke lukke døren helt. Lige så snart han ser at håndtaget står vandret begynder han at pive. Og skal jeg give godbid eller bare lade det være belønning i sig selv, at jeg står på den anden side af døren, når jeg åbner til ham?


  • #10   7. jun 2016 Jeg vil ikke gøre en masse ud af at komme ind til ham igen. Han skal være så uinteresseret at du uden videre kan gå ud med skraldet og tilbage igen, men hvis du kommer til at gøre en masse ud af det og give godbid hver gang du kommer tilbage, så bliver det ikke det der "nå går hun ud med skraldet igen det gider jeg ikke følge med i" smiley

    Ikke fordi at man ikke må hilse på sin hund når man kommer ind igen. Men hav i baghovedet at han, sådan helt optimalt, skal være ligeglad med at du går, og derfor modarbejder det jo pointen hvis man gør det til noget mere specielt end normalt at gå og komme igen smiley


  • Rikke H
    Rikke H Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 23
    #11   7. jun 2016 Så jeg skal lade ham blive i gangen, gå ud, lukke døren, åbne døren og hvad? Gå ind og sige hej til ham, eller gå derind som om jeg skal noget derinde, eller hvordan?


  • #12   7. jun 2016 Jamen altså det kommer an på hvor hans grænse går - luk døren, vent i et par sekunder, åbn den igen og gå ind og gør det, du nu skal gøre. Gør det så mange gange i løbet af en dag, at han til sidst er ligeglad med om du går ind eller ud ad døren. Hvor mange gange man kan øve de her små "ud og ind igen" i løbet af dagen varierer meget fra hund til hund, så det er noget man må føle sig frem til.

    Nej, jeg ville personligt ikke gøre det som en afsked "vi ses - hej igen", men som noget helt naturligt og kedeligt at du kan vade ud og ind ad døren i løbet af døren uden det overhovedet er noget specielt smiley


Kommentér på:
Alene hjemme - igen

Annonce