705 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Hund i snor Hund i snor

Hej Hundegalleri

Jeg kan simpelthen ikke få min lille sbt til at gå i line, er hun fri fiser hun rundt med halen oppe, men lige så snart jeg giver hende line på sætter hun sig promte på jorden og nægter at gå. Hvis jeg trækker lidt i linen, begynder hun nærmest at hoppe, og skælve.

Nogen der ved hvordan jeg får hende til at gå i line?

Mvh Søren

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund i snor
  • #1   16. apr 2006 Kendlen sagde at hun ikke kunne lide at have line på, og har heller ikke haft en på særlig meget.
    Har ladet hende snuse til sin line, lagt den på gulvet sammen med lejetøj osv, men lige så snart jeg tager den i hånden prøver hun at stikke af.

Tror jeg vil prøve at give hende den på mens hun er inden for, og bare lade tiden gå til hun vender sig til at gå med den.

• #2   16. apr 2006 Har jeg også tænkt mig, da jeg prøvede at få hende til at gå i snor var det også kun i 5 min af gangen. Vil absolut ikke tvinge hende til noget.

Tusinde tak for alle de svar smiley

Skal altså også lige siges at jeg hentede hende i morges smiley

• #3   16. apr 2006 Tina C ->
    Vi står og opmundrer på fuld skrue smiley og godbidder osv... har lige fået hende til at gå en meter nu, det er fremskridt smiley

• #4   17. apr 2006 Så lykkedes det endeligt. Startede med at give hende halsbånd og snor på inde i lejligheden. Derefter tog vi bare små skridt af gangen, en meter, så en godbid og massere af ros. Senere gav hun så tegn på at hun skulle lave bamser, (sætter sig ved døren og gør en enkelt gang) og jeg prøvede så at gå ned med hende. Der gik lige 2 sek også begyndte hun så småt. Derefter har vi så været ude og gå i 1½ time, så hun fik en rigtig god oplevelse med at have line på.

Tusinde tak for hjælpen! smiley

Mvh Søren

• #5   17. apr 2006 Hey Søren og tillykke med din SBT smiley

Nu har du lige fået hende, så bare rolig hun skal nok lære det, når hun finder ud af det ikke er så slemt og der evt er godbider i vente med snoren på.

Forvent at hun kommer til at fjolle lidt rundt med snoren på, det er jo noget mærkeligt noget i starten.
    -Men det går hurtig, og lige pludselig vil hun bare fremad, det er fedt, men knap så fedt når hun runder de 15 kg smiley

Masser af godbider i lommen på gåturene og ikke noget med, at hive eller noget, bare ros hende når hun går fremad og går 5 min i pænt tempo ved siden ad dig.

Når hun bliver lidt ældre vil du kunne mærke hendes iver for at behage dig, det må man gerne udnytte smiley

Held og lykke med hende fremover

• #6   17. apr 2006 Casey ->

Tror bare ikke selv hun har læst at hun er en frygtløs hund endnu smiley Ej hun klarede det fint, og jo længere vi gik, jo mere rolig blev hun. Havde hende i en 5 meter løbeline, men hvis hun kom ud i max, stoppede hun op, ventede på mig og kæresten for så at følge os igen. Ikke noget med at trække osv, men det kommer nok senere når hun bliver lidt for modig smiley

Hvor er en sbt dog en dejlig hund!! smiley

• #7   17. apr 2006 Hun vejer allerede 12 kg selvom hun kun er 4½ måned gammel... så de 15 kg er nok ikke om så længe.
    Der er dog heller ikke noget at sige til vægten da hun har fået scrambled eggs og sødmælk hver eneste morgen smiley

• #8   17. apr 2006 Så kan man vist godt sige, at hun har det som blommen i et æg smiley

Min egen SBT Murphy var os lidt beskeden med gåturene i starten, men det gik hurtigt over og så ville han bare frem og så det ellers bare med, at lære at gå pænt i snor hehe

Kommentér på:
Hund i snor

Annonce