Hund i snor! Hund i snor!
Jeg er SÅ træt af at folk ikke kan forstå at deres hund skal føres i snor med mindre det er et friløbs område! Jeg har selv en chihuahua og jeg må løfte hende op når der kommer store løse hunde forbi fordi ejer ikke gider at ha sin hund i snor. Tit er det meget rolige velopdragene hunde som går uden snor, men det gør ingen forskel for mig, jeg kan simpelhen ikke forstå hvorfor folk ikke kan tage på stranden eller i skoven eller i en hunde park hvis de skal have hunde ude af snorén.
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 64 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 1.140
Jeg skal heletiden løfte og bære på Zambo fordi de løber frit rundt.
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 899 Svar: 11.834
maj 2008
Jeg løfter ham op da han er blevet bidt af den dalmatiner der render rundt..
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 65
Og jeg er egentlig ligeglad om vi snakker schæfer- labrador eller chihuahua.
Hunde skal være i snor på offentlige arealer, basta.
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 65
Og til det foremål er der masser af glimrende hunde-skove
maj 2008
Hvis din(e) hund(e) løber hen til andre med hund(e) er det dit ansvar at få dem tilbage med det samme...
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 173 Svar: 1.915
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 8 Svar: 40
Øh??????
Det er jo ikke dét det handler om! Jeg står med to STORE hunde, og ejerne af den løse hund, gider jo IKKE gå den korte tur hen, og være tilstede, hvisder skulle ske noget, f.eks. en slåskamp.
Jeg har responderet; Nej det kan godt være DIN hund ikke gør noget, men det gør MIN!
Tænk sig, så bliver de sørme sure..., jeg kunne være ekstra streng og henvise til de mange skilte om, at hunde skal være i snor.
Jeg ved ikke... havde en forestilling om at hundefolk skulle stå sammen, men nej...
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.327
Problemet er jo bare, at mange mennesker tror/påstår at de har styr på deres hunde, men virkeligheden er jo i de fleste tilfælde noget helt andet.
Det er jo ikke 1 ud af 10 som IKKE har styr på sin hund, men 1 ud af 10 som har styr på sin hund.
Der går dælme rigtig mange runde med deres hund løs og når det kommer til stykket, så er der fåtallet af dem som kan kalde deres hund til sig, hvis hunden ser en anden hund.
Det er også fåtallet af dem, som har respekt nok for os der går med vores hund i snor, at de tager deres egen i snor når de går forbi.
Og de siger allesammen, "jamen den gør ikke noget". Men for h..... da, de kan de jo ikke være 100% sikre på.
aug 2006
Jeg gir jeg ret løse hunde der ik er styr på er smadder belastende.
Selvfølgelig løfter i jeres små hunde, hvis i møder en hund i ved er aggressiv. Jeg ville nok have gjort det samme. Men mener ik man skal løfte hunden i tide og utide.
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 79
Jeg forstår godt at jer som har en hund som behøver meget motion skulle have tænkt på at lovgivningen siger at henden skal føres i snor med mindre andet er engivet. Så skulle i måske have valgt en anden hund hvis i ikke har tid eller lyst eller mulighed for at finde en hundepark eller stranden eller andre setder hvor det er lovligt, ellers må i mælde med til noget hunde lege kom sammen hver anden dag eller sådan noget.
Ja jeg ved godt at jeg ikke må samle duddi op når der kommer hunde uden snor, hvilket relsultere i at hun faktis er bange for andre hunde men jeg bor som sagt på amager og her er næsten KUN muskelhunde som meget unge piger og drenge anskaffer sig og de kan simpelhen ik fysisk holde deres hunde hvis de vil æde duddi, og for at være ærlig så tror jeg de er pisse ligeglade om min hund blev bidt ihjel.
Jeg er tit udsat for løse hunde om lige får snoren på når de ser mig og duddi og det er jeg simpelhen så glad for at de gør og så kan duddi hilse og sådan, og det er dejligt når folk tager hensyn. Det drejer sig jo ikke om størrelsen på hunden og den skal i snor eller hvor lydig den er eller hvor meget motion den skal have, men alm pli over for andre hunde ejere og mennesker. Dette er kun et spørgsmål om over tredelse af lovgivningen og høflighed over for andre mennesker.
apr 2008
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.625
jeg går så meget jeg kan løs med mine hunde, Men hvis jeg ser der kommer hunde i snor kalder jag dem til mig,(de kommer næsten altid)
apr 2008
Det her handler ikke om størrelsen på hunde, min lille selsskabshund har da også brug for at spasse ud så finder vi da bare et tilladt område.
Man har vel sat sig ind i den race man har købt inden man købte hunden! Så viste man også hva de har brug for og hva lovgivningen siger. Der er ingen undskyldninger med at store hunde har brug for mere motion, i gider bare ik finde de rigtige steder simpelhen. Fordi der er altid steder som kan benyttes, ellers er stranden ok, selv om hunde faktis skal føres i snor på de fleste stranden så ved vi alle at hvis vi tager vores hund med på stranden så er der 99 % chance for løse hunde og sådan er det bare.
apr 2008
Hvorfor kan vi ikke alle nyde at gå tur med vores hunde? (i snor)
apr 2008
apr 2008
Det er en synd og skam nogle folk ikke kan se det fra min/vores side at vi også gerne vil nyde vores bedste ven, men når ens bedste ven går og ryster og kigger konstant rundt og er bange fordi at jer som mener at i kan kontrolere jeres hunde gerne må overtræde lovgivningen, at det er okey for jer at have en løs hund. -Selv om jeres hunde intet gør så giver det mig og Duddi en sikkerhed i at i har jeres hunde i snor.
apr 2008
Det handler også lidt om at jeg ik kender hund og ejer når jeg ser en løs hund kan jeg ikke bare "antage" at den er løs fordi den er godt opdraget fordi det kan koste min hund en tur til dyrlægen eller 7-9-13 i værste tilfælde en aflivning.
Det er tryghed for mig at se at i har jeres hund i snor, og tryghed for vores medmennesker, der er jo faktis nogle som lider af hunde forbi og det må være forfærdeligt at have det sådan og så møde løse hunde.
maj 2008
apr 2008
brugshunde har brug for "mere" end en chihuahua ja jeg er enig men det skulle man have sat sig ind i, men undskyldningen at der ikke er steder nok er for drålig fordi det viste man jo godt da man anskaffede sig den slags hund.
En helt anden ting er dog at jeg er enig med dig i at vi bestemt ikke har hunde parker og fri løbs områder nok. Nogle gange ser man hundeparker fra usa i tv, og tænker gid det var sådan nogle hundeparker i danmark også.
apr 2008
apr 2008
apr 2008
Hvis hunden lyster 100% og fuldstændig ignorer min hund. Simpelhen lader som om den ikke kan se den. Har jeg intet problem, jeg er stadigvæk usikker da jeg ik kender den fremme hund. Men som jeg hele tiden har sagt så kender man jo ikke de løse hunde, og mange hunde ejere er desværre af den mening at deres hund er trænet rigtig godt lige ind til det går galt.
apr 2008
maj 2008
Du vil aldrig nogensinde 100% kunne stole på dine hunde, hvis de vil løbe så løber de sku...
og det sker en dag..
apr 2008
Det vil svare lidt til at jeg smider en kvæler slange i skødet på et menneske som lider af slange fobi og så siger "bare rolig den er mæt den bider altså ikke" -Det jeg prøver at forklare er at det ikke handler om dig og dine hunde og om du har kontrol men om de mennesker og hunde du gerene ved at lade dine hunde gå løse.
apr 2008
maj 2008
Lige nettop...
Jeg indrømmer gerne at jeg ikke har kontrol over Zambo, for hvis han har lyst til at smutte fordi der er en anden hund så blæser han sku på hvad jeg siger..
apr 2008
Men en hund er en hund. Og det er synd og skam min hund (har været til træning med hende -hjælp ikke) Skal gå og være nervæs og bange fordi nogle mennesker er af anden mening end den forskrevne lovgivning. Lovgivningen er jo netop lavet så vi alle kan nyde vores pelsede venner uanset størrelse eller race.
apr 2008
apr 2008
Nååå jeg skal lave mad... nu diskutere videre senere.
aug 2006
Jeg mener også der er for få steder hvor hundene har lov til at rende løs.
Jeg bryder mig ik om hundeskove, fordi jeg ik kender de hunde jeg møder.
Tiger- Så du mener ik folk gider finde steder hvor hundene kan rende løs. Ved virkelig ik hvilke steder du hentyder til?
Det eneste sted jeg ved det er tilladt er i hundeskovene, og der kommer jeg ik, da folk skider på de regler der er der.
maj 2008
maj 2008
Min hund kan godt lide store hunde, det er ikke min jeg snakker om...
Min hund bor sammen me´d en amstaff så det er ikke mig jeg snakker om.
aug 2006
Citat:
Jeg syntes til gændgæld ikke der er steder nok til de små hunde, for alle tænker store hunde skal have motion og steder at lege, ja det er sku fint nok, men vi med små hunde har ingen steder at tage dem hen hvis vores hunde ikke kan lide store.
Okay du får det bare til at lyde som om du gerne vil have specielle område for små hunde.
maj 2008
Ja måske, men nej...
jan 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 2.217
Hunden skal føres i snor hvis man IKKE har fuld kontrol over den. (med mindre der er skiltet med andet)
Så når jeg går over i parken på den anden side af vejen må politiet hjertens gerne kigge på mine løse hunde.
feb 2007
Og rigtig mange af de ejere, har ingen respekt for dem som går med deres hund i snor. De løse hunde får ofte lov til at komme alt for tæt på dem i snor, før ejeren måske gider tage sig sammen til at kalde på den. Ofte ser jeg i hvert fald, at de ikke kan kalde hunden til sig i første kald, men der skal op til flere kald på hunden før den reagere.
Det er bare totalt respektløst overfor andre mennesker, hvad enten de har hund i snor med eller uden hund.
jan 2007
Det er jeg slet ikke uenig i, men derfor er det stadig ikke ulovligt HVIS man faktisk har kontrol.
jan 2007
feb 2007
Men loven er lavet til det store antal hundeejere som ikke har den kontrol og det er der, der burde slåes hårdt ned. Jeg ved bare ikke hvordan det skal gøres.
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 173 Svar: 1.915
jan 2006
Følger: 49 Følgere: 59 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 8.379
jan 2007
"Hvis hunden føres i snor, skal snoren være så kort at hunden holdes TÆT ind til føreren"
Hvor mange tror du overholder det ???
;O)
jan 2007
"Føres hunde i bånd, skal dette være så kort, at hunden holdes tæt ind til ledsageren."
jan 2006
ja jeg indrømmer at jeg overtræder den så
Babe holdes tæt ind til mig når vi møder andre, ellers får hun lov til at løbe linen ud
det samme med Tabu
jan 2006
apr 2008
Som tidligere skrevet hvis hunden er løs og ejeren spotter mig og duddi på lang afstand og tager derefter deres egen hund i snor og går pænt forbi er dette bestemt intet problem. Mit problem er de personer som lader deres hunde rande hn til min hund imens de råber "bare rolig den vil bare hilse" Jeg syntes bare det er en rigtig dum måde, og det relsultere lidt i at min som flere af jer beskriver det selvskabshund bliver bange og nervøs.. Og hunde træning har ikke hjulpet. Vi går mange ture for at vi kan møde andre hunde men det er bare surt når andre folk ik kan kalde sine hunde til sig fordi de sødt nok bare vil lege med duddi. Min mening er dog at alle hunde skal være i snor når de går tur.
apr 2008
Nu kender jeg jo ikke nogle af jeres hunde, diskutionen er også mere sådan generalt at folk er dårlige til at forstå at det ikke er alle der kan lide løse hunde.
apr 2008
apr 2008
Jeg kunne faktis godt ønske mig en "lille hund" park/område
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.778
Har hende næsten aldrig i snor når vi går ud...
Men tager selvfølgelig hensyn til at vi ikke er de eneste i verden...
apr 2008
Hund i snor!