{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.046 visninger | Oprettet:

At starte til Rally lydighed {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg har for nyligt erhvervet mig en ung bull terrier tæve. Hun er 10 mdr og meget skal lærers endnu. men hun virker modtagelig for opdragelse, så selv om hun er en stor udfordring er jeg sikker på at det nok skal blive godt.
Vi går lige nu til almindelig lydighed en gang om ugen og overvejer, hvis jeg kan komme til det mht arbejdstider at kunne komme til at gå to gange ugentligt.

Vi er endnu i gang med de helt basale komandoer og hvordan man opfører sig i snor.

Alligevel er jeg faldet lidt for rally sporten og tænker at, med Sakis mangel på dovenskab, kunne det også være noget der kunne tiltale hende.

Jeg har kigget på en klub i Sorø, det er umidelbart det tætteste jeg kan finde på Høng, som tilbyder Rally træning. Klubben hedder Sorøhundevenner.

Hvis du er nået med gennem min lange smørre, så tak for det smiley
Mine spørgsmål gåer egentlig på, hvornår er man klar til et Rally hold?
Hvad skal man være særlig opmærksom på at have styr på?
Er der nogen der kender Sorø hundevenner eller andre klubber nær høng, som tilbyder rally?

Desuden er ALT inspiration meget velkommen!
Så hvis dig og din hund har billeder af jeres træning eller måske en video, så vis den endelig.
Måske en god histore om en fed oplevelse m rally eller nogle fede youtybe klip med nogle af de rigtig seje rally folk.

Håber på fed inspiration og god debat smiley

Mvh Sidsel & Saki

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At starte til Rally lydighed
  • #1   21. maj 2010 Har desværre ingen videoer jeg lige kan vise dig, men du er klar til rally hvis du kan gå en bare nogenlunde lineføring med kontakt til kræet smiley

Øvelserne i begynder klassen er jo rimelig basis - det mest "vilde" er vel tyskevendingen.... ellers handler det jo mest om lineføring med vendinger og sving, samt plads, sit og dæk...

Jeg synes rally er sjovt og et alletiders alternativ til den lidt "stive" lydighed smiley

• #2   21. maj 2010 Rally-lydighed på begynderniveau er ikke sværere end alm. lydighed - og så er det jo sjovt!!!

Den eneste forudsætning er, at din hund kan gå pænt i snor. Dvs. at den følger dig pænt, uden at trække, og uden at komme for meget bagud. Kan den det - så synes jeg I er klar smiley

• #3   21. maj 2010 Vi mangler stadig en del i snoren endnu og dæk en kun på håndtegn og ikke på komando endnu. men taget i betraktning at jeg fik hende for en måned siden og at jeg dengang var ved at få flået armen af, hver gang vi gik tur, går det jevnt fremad.
    Der er mange ting hun skal venne sig til, issær stresser hun noget så forfærdeligt op en gang i mellem, men med en hel del kotaktøvelser, kan jeg allerede se en forbedring.

Jeg håber stadig på at få en hel del inspiration, så kom endelig frisk med historier, billeder og video. smiley

• #4   21. maj 2010 Det er jo det smarte ved rally - der er ingen der siger, at dine øvelser skal være under verbal kommando. Du må bruge alle de håndtegn og kropssignaler, som du har lyst til smiley

• #5   21. maj 2010 åhh kan kun anbefale det, jeg er for nyligt startede med min amstaff tæve og vi elsker det!!!

vi er kun begyndere, men har haft fat i nogle af de øvede øvelser og syns bare det er super sjovt og dejlig udfordrende

så sæt i gang med træningen, da jeg startede ku hun hveeken dæk eller plads (hun er kun brugt til udstilling og familiehund), men det fik vi hurtigt lært
    jeg hjæmme træner så ofte som muligt, og det giver virkelig pote

• #6   21. maj 2010 Jeg har en lille video af Gaia fra sidste sommer: http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=23627

Hun havde ikke prøvet det før, og det er udelukkende begynderøvelser (dog har man snor på i begynderklassen)

Du behøver ikke kunne en helt masse for at gå tl rally -hvis hunden går rimeligt i snor, sit og dæk, er man egentlig godt på vej. Hvis det er et begynderhold du starter på (og det er det jo sandsynligvis), skal i nok få lært alle øvelserne.

• #7   21. maj 2010 Sejt altså !

Ej, det giver ekstra motivation til min hjemme træning smiley

Det fedeste er at man må rose undervejs, samt anvise, det tror jeg fanger lidt mere hos terrier damen.

• #8   22. maj 2010 God video smiley
    Har fulgt lidt med i emnet da jeg gerne selv vil starte til Rally med Coda. Kender i noget til DCH Risskovs Rally hold?

• #9   23. maj 2010 Det er en af mine veninder der har holdet (sammen med en anden træner).
    Jeg har været oppe at kigge til et par arrangementer, og jeg synes det virker til at være en rigtig god klub, der gør meget for deres medlemmer.

De har for kort tid siden holdt en række sparringsdage (altså i rally) med andre DCH-klubber, og afsluttet med en venskabskonkurrence, og kursisterne har i hvert fald lært noget, for det var mange dygtige hunde og førere jeg så:o)

Så jeg kan kun anbefale at tage ud i klubben og kigge og få en snak med trænerne.

• #10   23. maj 2010 Dejligt smiley mange tak! Var der ude for lidt over en uge siden men de har ikke opdateret deres hjemmeside så kørte desværre forgæves. Men håber vi kan komme ud og kigge i denne uge smiley

Kommentér på:
At starte til Rally lydighed

Annonce