849 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

~ Den røde ko ~
~ Den røde ko ~
Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 525

Stor teenage hund, møder lille hvalp. Stor teenage hund, møder lille hvalp.

Min mor har lige købt en lille-bitte hvalp. Og nu skal Akila og Trille (som hvalpen hedder) jo finde ud af det sammen. Idag mødtes de for første gang. Hvalpen på sofaen og Akila på gulvet, så var de i hovedhøjde tænkte jeg. Trille er en fræk lille tøs og selvom hun var lidt bange så ville hun gerne lege og hapsede efter Akila. Så fortsatte vi nede på gulvet, Akila havde sele på så jeg holdt hende tilbage, så kunne Trille selv komme og løbe. Det gik ok. Men Akila er bare så vild. Tør ikke at give slip på hende. Og da hun kørte helt op valgte jeg at stoppe og køre hjem... Vi aftalte så at mødes igen imorgen.

Men hvordan gør vi det allerbedst? Så begge vuffer får noget ud af det...

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stor teenage hund, møder lille hvalp.
  • #1   19. maj 2010 Virkelig ingen der kan komme med guldkorn?

• #2   19. maj 2010 slip dem begge løs og leg med dem uden for. sørg for at have noget de syntes er mere spændende end den anden hvalp hvis det skulle gå galt.
    Berko han opføre sig nogle gange lige sådan når han har sele på. men tager man den af ham så er der ingen ting

• #3   19. maj 2010 Hav lige i baghovedet at ikke alle hunde er gode til hvalpe, min den store duer ikke til hvalpe, hun er alt for voldsom og syns bare det er sjovt at mule de små, så da vi fik hvalp, var de ikke alene på noget tidspunkt i den første uge, og den store var under komando så hun ikke mulede den lille for meget.

Syns det lyder meget fornuftigt at du ikke bare slipper hende løs.

Sid evt på gulvet imens din ligger eller sidder, ros hende for at være rolig (hav gode guffere) omkring hvalpen, hav fokus på hende og ikke hvalpen. Selvfølgelig hvis din tøs har madforsvar skal guf ikke blandes ind i det.

Og så giv tid...

• #4   19. maj 2010 Cecilia V
    Jeg mener også, at det bedste vil være at tage selen af. Begge hunde skal have lige vilkår. Den lille hvalp får sikkert lov til at køre på "hvalpelicens" og derved få lov til en hel del. Min store basse skal også snart ud for at møde en lille hvalp, dog ikke en mini-mini-hvalp, men dog en hvalp - og jeg er overbevist om, at mødet vil gå bedst på "naturlig vis". Hav evt. en rengjort opvaskeflaske med vand i til hjælp. En vandstråle afleder en uønsket adfærd meget mere fredsommeligt end skæld ud smiley

• #5   19. maj 2010 *Tanja*: Tror jeg har fat i noget af det rigtige. For Akila tror jeg osse vil elske at mule den lille. Guffer skal huskes, hun er ikke maddominerende så det er fint. Jeg kan prøve at tag selen af. Men det skal osse være sådan at Trille kan løbe væk uden at blive væltet og møffet. så en kompi af alle må jeg prøve idag. Jeg har desværre ikke noget der er mere intrassant end hvalpen, for det havde jeg med igår og det var Akila SÅ ligeglad med.

• #6   19. maj 2010 jeg ville ikke lægge hvalp til en stor voldsom unghund... pas meget på, unghunde er ofte stadig hvalpe i hovederne, men deres kroppe er voksne og voldsomme

• #7   19. maj 2010 Problemet er jo lidt at vi bliver nød til at de skal kunne sammen. Normalt ville jeg nok osse vente til min hund ikke var hvalp i hovedet. Men det er jo mine forældre og er/var tit hos dem 2-3 gange om ugen. Så hundene SKAL bare kunne være sammen.

Opdate: Vi (hundene, min mor og jeg) vil mødes hver dag, så vidt det er muligt. Idag tog jeg så en gang pølser med. DET var guf. Akila fik masser af ros når hun var rolig og pølser i massevis. Vi startede med, Akila og jeg på gulvet og mor og Trille i sofaen. Efter lidt tid bevægede vi os ned på gulvet, stadig med masser af pølser. Heldigvis er Trille en ufattelig modig og fræk hvalp så det gik rigtig godt. Akila fik dog fat i hende et par gange (i leg) men den lille kom modigt tilbage hver gang. Så håber at fremskridtet går som det skal. Vi tog hjem inden det blev en dårlig oplevelse.

Kommentér på:
Stor teenage hund, møder lille hvalp.

Annonce