{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
782 visninger | Oprettet:

Uvenner med naboerne {{forumTopicSubject}}

Ja, altså hunden, og ikke mig.

For et lille halvt års tid siden flyttede der nogle nye ind her på vejen. De har to hunde. En lille JRT- lignende han og en Airedaleterrier tæve.

Deres hunde kører hinanden op, den ene hopper ud i snoren, og de gør en del når de går tur og vi går forbi dem. Min den lille piver og er meget opmærksom, men jeg kan dog distrahere og lokke videre. Det samme er gældende når vi går forbi deres have.

Den ene dag kommer vi dog for tæt på, og min den lille bliver gearet op og snerrer ud efter dem.
Her forleden dag har vi så havedøren åben, og da de to hunde går forbi på stien udenfor vores have, løber den lille ud og gør. Manden var tydeligvis ikke forberedt og alle tre hunde flipper helt skråt og det lyder som om en verdenskrig er løs smiley
- Min hund blev virkelig tosset, og det samme gjorde deres, og jeg håbede lidt på at det var en reaktion på gensidig forskrækkelse.

Idag ser jeg så i god tid denne nabo dame komme gående forbi med hundene og beder på forhånd min hund holde mund. De kommer tættere på og de når tæt nok på til at vi taler med hinanden, det går rimelig godt. Men igen gearer hundene op, og går helt skråt. Jeg tager fat i min hund og smider hende ind.

Der er ingen tvivl om at vores de to tæver tricker hinanden. Og min stirrede meget på den anden tæve. Vi aftaler hurtigt at det er er en god ide at træne da det er uholdbart at de ikke kan gå forbi på stien udenfor vores have.

Hun siger at deres har begyndende grå stær og reagerer på mørke hunde. Men uden snor er der intet problem. Min gør af alle når hun er i haven, men kan normalt få beskeden ti stille. Hun reagerer helt anderledes og voldsommere på denne tæve..

Jeg havde forestillet mig at vi starter med at træne kun med tæverne og hvor de begge er udenfor egen have, så hvor vi går forbi deres have og så hvor de går forbi vores til sidst, fordi det er der problemet er størst.

Men hvordan griber vi det lige an?? gode råd og ideer modtages meget gerne!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uvenner med naboerne
  • #1   26. apr 2010 Tak, jah det var tanken. De kommer slet ikke tæt nok på hinanden til ville kunne slås om godbidderne. Den anden tæve reagere allerede på 5-7 meters afstand, så det vil tage tid.

Stien her er vel en 2-3 meter bred, men er vi i haven plejer de at gå uden om og holde måske 5 meters afstand til haven, så vi er langt ude i radius.

Jeg ved selvfølgelig ikke om de er mere tolerente når begge er udenfor haven. Vi må se.

Min tanke var også at tage min i snor når vi rykker i vores have, for ikke at skulle "fange" hende. Vil det ikke også nemmere kunne asociere til den forhåbenlige positive oplevelse de får udenfor haverne.??

Kommentér på:
Uvenner med naboerne

Annonce