Ekstremt aktiv cocker. {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen jeg håber der er nogle der har nogle gode råd.
vi er for ikke så længe siden blevet de lykkelige ejere af en cocker hvalp- og han er på alle måder en fantastisk god hund. Meenn.. han gør og gør og gør. det er ikke af mig eller min kæreste, men af vores anden hund hvis han ikke vil lege, hver eneste aften, når min kæreste og jeg er gået i seng, Aslan (Chihuahuaen) ligger i sengen og sover og Lupus (cockeren) ligger i en kurv op af sengen- han er meget glad for sin kurv og sover der frivilligt- når han endelig sover. men så hver aften når vi går i seng, min kæreste og jeg ligger og læser lidt, løber han rundt om sengen og gør og bliver ved og ved og ved. dan anden hund inorere ham, da han ikke gider lege om aftenen. men Lupus er lige glad og begynder virkelig at drille den anden hund, ved at trække ham i halen og sådan, den anden hund bliver sur, og viser med al tydelighed at han ikke vil have det! men Lupus er lige glad og bliver ved og ved. imen at han meget højlydt gør og gør. tilsidt kraver han op i sengen og begynder at lege med Aslan så han er nød til at lege med, og det er også en meget højlydt leg her+ at jeg ikke vil have de leger i sengen så jeg kan herefter bruge flere min. på at smide ham ud af sengen jeg har prøvet at ignore det hele- så gøede han i over 20 min. og til sidst blev jeg sindsyg og blandede mig så, jeg har prøvet at give dem hver et lækkert ben, men så prøver de at stjlæe fra hinanden, og bliver derfor uvenner, ellers er de bedste venner og deler nogle gange kurv og leger godt sammen. det er den samme scene om aftenen når vi sidder og ser tv. Lupus vil ikke bare ligge sig og hygge- nej nej han løber rundt og gør igen igen.
Jeg ved ikke om det skyldes forkert aktivering, så her er hans daglidag:
Morgen tur ca. k 8 på ca. 20 min, herefter morgen mad, så er der stille tid til kl. 12 da han jo skal vænne sig til at skulle sove om formiddagen når jeg begynder i skole igen. så er der middags gå tur på ca. 30 min.og frokost den får han i en aktiverings bold, herefter 30 min træning af forskillig art fx. apport gå pænt i snor og rulle. og en aften tur kl. halv 8 til 5 min i 8. på alle turene møder vi venlige hunde og forskellige mennsker, jeg har 3 gå ture som jeg veksler i mellem, og på alle turene laver vi sjove ting som at skulle gå med en apport og finde den i højt græs, eller søge efter mad. vi går til lydigheds træning hver mandag, hvor han leger med andre hvalpe, og ringtræning hver søndag hvor han igen har mulighed for hunde leg. hver weekend er vi enten i skov eller på strand hvor han kan løbe frit og opleve en masse.
Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe- vi bor i lejlighed, vi må gerne have hund, men jeg kan godt forstå hvis naboerne bliver trætte at at han gør fra kl 20 til kl 23 hver eneste aften..
sep 2006
Følger: 64 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 329 Svar: 5.383
jul 2008
Følger: 50 Følgere: 58 Hunde: 3 Emner: 80 Svar: 570
jul 2008
jul 2008
jul 2008
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 2.205
og ikke en selskabs hund
jul 2008
jul 2008
jul 2008
jul 2008
jul 2008
jul 2008
Ekstremt aktiv cocker.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside