{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
868 visninger | Oprettet:

Hvalp i snor? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg haft min hvalp i snart 2 uger. Og hun vil stadig ikke gå i snor! Hvis vi tager bilen og kører et sted hen, så vil hun gerne gå i snor, men hvis vi bare skal ud og gå der hjemme fra, så vil hun ikke!!!! Hun sætter sig bare ned, og så vil hun ingenting! Hvad skal jeg gøre? Jeg har prøvet med godbidder, men den virker ikke! Ikke når jeg går selv!

HJælp??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp i snor?
  • #1   13. apr 2010 Tålmodighed, er den vise sten.

Du kan evt. gøre det, at du sætter linen på og lader hunden gå med den, så den slæber hen ad gulvet.

Så når der er gået en tid, så kan du gå uden for, og lokke hunden hen til dig,

Bor du et stille sted, så kan du gå lidt i forvejen, og kalde på hunden under vejs, og så rose hunden når den kommer hen til dig.

• #2   13. apr 2010 H. B:
    Tak smiley Jeg må jo prøve. Men det er simpelthen så svært med tålmodighed. Når hun sætter sig ned, så er der intet at gøre. Jeg har stået i meget lang tid, og ventet på at hun skulle komme af sig selv, eller vendt ryggen til og så har hun bare lagt sig ned, Synes det er rigtig svært når man gerne vil ud og gå en tur med sin hund smiley

• #3   13. apr 2010 Min hund er over 1½ år og er begyndt på det samme! I går på aftenturen stod vi og gloede ondt på hinanden i 15 minutter før jeg lod hende gå ind!

Vi prøver en teknik med at der kun sker sjove ting udendørs. Fx træning, ros og så videre. Altså er det mega kedeligt at være inde smiley håber det virker!

Held og lykke med din hvalp

• #4   13. apr 2010 Katrine P:

Jo tak smiley Man bliver sku lidt frustreret når hvalpen bare sætter sig ned. Men god ide. smiley

• #6   13. apr 2010 Det tog måneder med min hund. Han satte sig også bare og rokkede sig ikke ud af stedet, så eg købte en flexline så jeg kunne gå et par meter frem og så sætte mig på hug og lokke og så gå lidt længere og sætte mig og lokke så bærer ham lidt (eller sidde i barnevognen med min mindste) så sætte ham så gik han måske fem skridt så gå lidt frem og sætte mig og lokke, men jeg tror han var 4 -5 mdr før han rigtig gad gå tur, jeg troede aldrig det ville ske og det krævede MEGET tålmodighed

• #7   13. apr 2010 Altså vi lærte vores at gå i snor uden snor, hvis man kan sige det. Vi gave hende halsbånd på og lokkede hende rundt i stuen, så hun gik på plads. Så bevægede vi os ud i haven og gjorde det samme.

Hun opdagede aldrig at hun fik snoren på smiley

• #8   13. apr 2010 Balto ville heller ikke gå tur før han var omkring mdr.... Hos os hjalp det som det er skrevet tidligere at lade ham slæbe snoren efter sig i haven... så gik vi lidt fra ham og kaldte på ham og lagde nogle godbidder og mens han spiste gik vi lidt længere væk og gentog.... udover det brugte jeg fire dage på at tage ned til mine forældre og deres hund med ham og gå tur sammen med dem og deres hund så han lissom kunne se at det altså ikke var farligt og at andre hunde synes det var sjovt... Det hjalp også en del....

• #9   13. apr 2010 Vi har heldigvis været så heldige, at vores hvalp gik i snor med det samme uden problemer.. Vi fik hende hjem her i fredags..

Hun går selvfølgelig ikke perfekt i snor - men hun har ikke nogen problemer med at snoren er der..

Hun tror dog at hun kan bestemme hvor vi skal hen - og hiver derfor når det er... Men øvelse gør mester..

Nu sætter hun kun røven i gulvet - hvis det er hun virkelig bare er for træt til at gå.. hehe..

Men jeg holder mig også til den med at hunden selv skal gå med snoren.. og jaa øvelse gør vel mester.. Kender i ikke nogen med hund som i kan gå med? Kan være det hjælper - ligesom en anden skrev smiley

Kommentér på:
Hvalp i snor?

Annonce