{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.795 visninger | Oprettet:

hvalp i snor {{forumTopicSubject}}

Kenzo er en Bullmastiff på 14 uger
vi er startet til hvalpe træning, vi træner kontakt og følge mig i snor

Vi startede med at løkke ham frem men godbider er bare ikke så spændene som hele verden (prøver lever ost skinke kødboller hjerte osv)

nu går vi frem højer og venster men kenzo fatter det ikke helt så det bliver noget trækken ham rundt

men det skal jo være sjovt osv
Suk suk jeg har virkelig brug for hjælp

det er helt vildt svært at fange hans opmærksomhed når vi er ude i stuen går det bedere

Vi går jo også for at opleve biler børn cykler osv der kan jeg da godt se han ikke føler mig men bare går med sig selv og oplever,
er det forkert

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvalp i snor
  • #2   3. mar 2010 Jeg gør gerne det, at når jeg har en ny hvalp 8 uger gl. så skal den lærer at ha snor og halsbånd på.

Mange gange kommer man ud for at hvalpen bare sætter sig og vil ikke længere.

For at komme dette til livs, så får hvalpen linen på og får lov til at slæbe linen efter sig, så den bliver vant til at det er en hverdagsting.

Når vi så går tur, slæber hvalpen linen efter sig, og jeg går bare lidt i forvejen, og sætter mig på hug og kalder og lokker hvalpen hen til mig.

Når hvalpen kommer får den ros og godbid, så har jeg opnået det jeg gerne vil ha hvalpen til at forstå, nemlig med at komme hen til mig.

Sådan forsætter vi et stykke tid, kræver intet andet en at hvalpen følger efter mig.

Når man går til træning med en hvalp på 12 uger, så skal man tilpasse træningen, så hvalpen ikke bliver træt, og man skal ikke forlange ret meget af hvalpen, den skal ikke sætte sig eller noget andet, den skal synes at det er sjov og spændene, og at føreren er sjov og spændende at følges med.

Og så er det at stoppe i tide, for ikke at gøre hvalpen ked af det. Alt træning skal forgå på et nevu hvor hvalopen er, og ikke hvor føreren er..

• #3   3. mar 2010 pia k
    Jeg syntes også helt klart at han bare skal have lov at gå og snuse det er jo som du også skriver for han skyld vi går ikke for at komme far a til b
    bare han ikke trækker så er jeg glad

Men jeg tror jeg vil prøve at gå over på marken og øve som du skriver det tror jeg er en meget god ide

Babett
    jeg har også måtte gå lidt væk de sidste par gange for som du skriver det skal være sjovt
    ved bare ikke helt hvad træneren syndes
    men han kan ikke konsentrer sig så lenge
    han har det fint med sin snor, vi gjorde også sådan i starten

han er jo enlig også god men det kan virkelig være svært at få hans opmærksomhed, og jeg skal jo heller ikke misbruge ordene så jeg venter på ham og prøver igen når han ligner en der lige står en der tænker hvad skal jeg nu finde på, men min kæreste siger det er for vattet det er mig der bestemmer hvad siger i

• #5   3. mar 2010 Det kunne da faktisk godt være det var en god ide med den bold

Så du syntes ikke jeg er for vattet ??
    Hvis vi skal få et makker skab eller hvad man vil kalde det
    tror jeg bare det er nemmer hvis man er glad og giver lidt plads selvfølgelig skal man også være bestemt men også svarened til hans alder

eller er jeg bare et blød dyr

• #6   3. mar 2010 nej - til hans alder synes jeg at du reagerer helt ok. men som du selv skriver så går det bedre når i træner i stuen, der er ikke så mange nye spændende ting. så når man vil indlære noget nyt, skal der ikke være alt for spændende rundt omkring. så find et fast sted i fred og ro og træn med ham, og når i så går alm tur, så lad være med at tage det så højtideligt hvordan han går.

når han så har helt fod på øvelsen på det rolige sted, så kan du langsomt begynde at øve det på steder hvor der er lidt mere uro. når han så kan det, så flyttes øvelserne igen. han skal have helt tjek på øvelsen før han kan administrere at blive distraheret imens.

som du også er klar over, så er det sådan med hvalpe. de kan ikke koncentrere sig ret lang tid ad gangen, og skal helst undersøge og holde øje med alt der er nyt og spændende. og lad ham endelig gøre det. det giver den bedste hund i det lange løb. lineføring kan han lære med tiden og lidt tålmodig træning ind imellem. men oplevelserne er meget vigtige specielt nu.

så sig til kæresten at det der har højest prioritet lige nu er at han får rygsækken fyldt med positive oplevelser uden at blive skældt ud eller hevet i halsbåndet. en glad hund er meget nemmere at træne med senere hen. og tiden indtil 16 uger er den vigtigste hvad oplevelser angår!!

• #8   3. mar 2010 tina f og pia k
    1000 tak for jeres svar det er rat at høre jeg ikke er helt galt på den
    var sku lige ved at blive helt i tvivl..

pia k. er det de ting han lære nu han vil huske altid,

så skal han vel også opleve fyreværkeri inden han bliver 16 uger??

• #9   4. mar 2010 ja - netop de ting han lærer nu er noget der sidder fast altid. derfor er det så vigtigt at det kun er positive ting der kommer ind i hans "skal" nu. hvad fyrværkeri angår - så er det jo af gode grunde lidt tricky. men en masse larm og skyderi fra en film i tv skruet op gradvis efterhånden som han vænner sig til det, kan også være en slags erstatning.

• #10   4. mar 2010 ja det var en god ide

Kommentér på:
hvalp i snor

Annonce