1.380 visninger
|
Oprettet:
Hvalp - snor - gåture ??????? {{forumTopicSubject}}
Hej derude ..
Har en hvalp på snart 11 uger , der høre efter når jeg kalder, følger efter mig hvis jeg går lidt for langt mm. Men kun når han er uden snor??? ligeså snart der kommer snor på, (når vi fx. Skal over en vej, der kommer nogen fremmede osv)
gider han ikke det ene og det andet?? Han bliver stædig, trækker sig tilbage, HAN HADERR at ha snor på:-)
Er det normalt ? Og syntes i jeg ku gøre noget anderleds ? Og skal han vænnes til snor, eller sker der automatisk når han bliver ældre ?:-) sikke mange spørgsmål .. Håber der nogen der er lidt klogere end jeg, derude ?
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 49 Svar: 1.540
maj 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 73
feb 2015
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 13
Godbidder og måske kun 10-50m af gangen og rose rose og lokke lokke
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.636
maj 2015
På forhånd tak
okt 2010
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.571
Brug MASSER af yndlingsgodbidderne, ros hver gang han går pænt (uden at trække), og hver gang han tager kontakt til dig, ignorer (stop op), når han trækker og ros når han tager kontakt til dig.
Hvad er det han ikke kan lide, når han skal have selen på? Mange hunde bryder sig ikke om, at få selen over hovedet, så hvis du ikke har en, der kan spændes op, så prøv at anskaffe sådan en. Ellers så lok med en godbid, så den går en godbid for at stikke hovedet igennem selen. Gør det, uden at lægge selen på, indtil hunden er tryg ved det og gør det uden at tøve. Så kan du begynde at lægge selen på, mens hunden stadig får godbidder. Det kan evt. være en god idé at være to om det - en til at holde selen, og en til at fodre hunden. Når hunden er tryg ved det, kan du langsomt begyndte at give færre og færre godbidder. Jeg giver stadig ofte godbid, når hun skal have/har fået sele på, selvom min hund snart er 2 år gammel.
maj 2004
maj 2015
Men mange tak for jeres svar, det nok ikk sidste gang i høre fra mig??.. Mvh.
okt 2010
maj 2015
Men mange tak godnat herfra
maj 2004
Noget andet er, at den jo ikke rigtig lærer at gå i snor, hvis du aldrig rigtig bruger det. Selvom din hvalp lige nu lystrer dig fint, vil der for de fleste unghunde komme en tid, hvor de ikke hører efter. Det er helt naturligt, når hvalpen begynder at få mere selvtillid, og skal ud at undersøge verden på egen hånd. Ligesom med små børn. Derfor vil det være rart for dig, at få lært din hund at gå pænt i snor nu, i stedet for at skulle bøvle med det, når den bliver større og stærkere og sværere at opdrage på.
Så selvom det lige nu er rarest for dig at gå med den uden snor, så prøv alligevel at have snor på den. Hvis den ikke prøver det jævnligt, vil den heller ikke for alvor vænne sig til den.
Hvalp - snor - gåture ???????