{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.252 visninger | Oprettet:

Hun snapper ud efter børn (langt) {{forumTopicSubject}}

min veninde har en golden på 7 mdr. de har problemer med at hun snapper ud efter børnene når de nærmer sig hende når hun spiser og tygger ben.

Det skal lige siges at efter vi havde været ude og lege i mandags var hunden så træt og havde lagt sig til at sove. De to små børn på 2½ og 4 kom så hun og krammede hende, og her snappede hun selvfølgelig ud efter dem da hun blev bange. Dette har de nu så også lært børnene er forbudt.

Efter dette kan de små så ikke komme i nærheden mens hun har mad/ben. Den store af børnene på 6 kan næsten gøre alt ved hende uden at hun reagere.
igår lå hunden med sit ben og den mindste gik forbi, idet hun passere snapper hunden ud efter hende.

Jeg har rådet dem til at lade børnene give nogle virkelig lækre godbidder, så hunden lærer at når børnene kommer får hun bare noget lækkert af dem. ved ikke om det er den rigtige måde at gøre det på, men bare den måde vi vænnede nala til at vi er i nærheden af hende når hun spiser. Nogle der ved hvad man skal gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun snapper ud efter børn (langt)
  • #1   22. feb 2010 Kan slet ikke forstå hvorfor hunden så overhovedet hár ben o.lign som den kan vogte over..
    Det tænker de måske ikke over.. Men fjern alt der kan udløse denne adfærd, hvis der ikke er problemer på andre områder !


  • #2   22. feb 2010 Lyder som et meget godt råd du givet dem. Det skal selvfølgelig være sammen med forældrene, så der ikke er noget der går galt.
    Og ellers må de lukke hunden væk mens den får sådan nogle dejlige ting.
    Når så ungerne er kommet i seng, så kan den jo sagtens få dem inde i stuen sammen med de voksne :0)


  • #3   22. feb 2010 Hmm ved faktisk ikke om de har problemer med det på andre tidspunkter. De har for en måned eller 2 siden haft problemer med at de ikke selv kunne nærme sig hende når hun spiste. Og der gav jeg også bare samme råd med at de måtte putte noget lækkert i madskålen når de gik fordi så hun kunne lære at det bare var en god ting. Det tror jeg umiddelbart har hjulpet, for har da ikke hørt mere til det siden.

  • #5   22. feb 2010 Giver ret i at hunden ikke bør have ben / mad når børnene er der.

    Hvis det er eneste tidspunkt der er problemer, så kan det nemt løses på den måde.
    Ville nok vente med træningen til børnene er lidt ældre... Men fint at give godbidder når der ikke er noget i nærheden der er værdifuldt for hunden..

    Og så aldrig hund og børn sammen uden opsyn :o)


  • #6   22. feb 2010 Det er ikke så pokkers usædvanligt, at hunde ikke kan læse små børns intentioner.

    Og så er det jo de voksnes ypperligste pligt både at passe på børn og hund - at blokere for, at børnene kommer hen til hunden i situationer, hvor den kan blive usikker. For det er jo det, den bliver.

    En god ide at lade børnene giver guffer - men de skal stadigvæk ikke have mulighed for at komme til hunden, når den har noget, den gerne vil have for sig selv.
    I øvrigt synes jeg, det er et grundvilkår når man både har børn og hund.


  • #7   22. feb 2010 men har svært ved at vejlede dem, da Nala aldrig har vist aggressioner på nogen måde over hendes ting da hun altid har været vandt til at vi er der når hun spiser eller tygger i et ben (sidder nogle gange og holder benet for hende fordi hun har fundet ud af at det er nemmere og hyggeligere at vi har det sammen), men vi har også vænnet hende til det fra start af. Og så har jeg jo heller ikke børn.

  • #8   22. feb 2010 Camilla: Jeg må ærligt indrømme at hvis det var min hund, så måtte den enten vente med at få ben og andre godter til børnene var kommet i seng, ellers ville jeg lukke hunden væk.
    Jeg ville sågar gå så langt at jeg kunne finde på at låse døren til det rum hunden var i, mens den spiste, hvis f.eks. børnene ikke kunne forstå at de ikke måtte gå ind i det rum hunden var i.
    Og det er både for børnenes skyld og for hundens skyld.
    Hunden gør det fori den er utryg ved børnene (den ved ikke om den kan stole på at de ikke tager hendes mad), og der er ingen grund til at fremprovokere uheld. Det går både udover hund og børn, og også forældrene, for de ville aldrig tilgive sig selv hvis der skete noget.
    jeg ved ikke om det er at springe over hvor gærdet er lavest (ved at lukke hunden væk, og evt. låse døren det korte stykke tid), i stedet for at træne.....men det er altså svært at træne med så små børn, og det er ikke altid at man kan have øjne i nakken, hverken hvad angår hunden eller børnene.
    Ved at lukke hunden væk, er der ingen der kommer til skade, og hunden bliver ikke stresset og utryg.....


  • #9   22. feb 2010 Tror jeg siger det videre. Væk med hunden når den spiser smiley Det er simpelthen så dejligt at man lige kan gå herind og spørge når det er noget man ikke selv har så meget forstand på smiley Tak for svarene allesammen.

  • #10   22. feb 2010 lige et tillægs spørgsmål. Hun siger at hunden også "jorder" de små når de kommer hjem. den hopper kun op af dem, ikke den store eller de voksne?

  • #11   22. feb 2010 Det er jo kun en hvalp :0)
    Men de kunne lære hunden kommandoen "stille" eller de kunne dække den af indtil de er kommet ind af døren og der er ro på, og så lære hunden at hilse stille og roligt :0)
    Det er mit bud ;0)


  • #12   22. feb 2010 Jeg ville så modsat sørge for, at børnene var så godt opdragede, at de forstod at der er regler i omgang med hunden. Børn overskrider i stor stil hundenes grænser rundt om i de små hjem, og det er hunden der får lov at bøde for dårlig opdragelse hos både to- og firbenede.

    Det er synd og skam at hunden skal lukkes væk før end den kan have sig selv og sine ting i fred, men det kan nødvendigvis være løsningen for at der ikke sker ulykker. Så skal børnene stadig lære, at man ikke går hen og laver ballade foran buret eller rummet hunden sidder i.

    Dit løsningsforslag er absolut ikke dumt, og hunden skal lære, at kunne stole på børnene og at de ikke vil hverken stjæle ting fra den, belemre den eller drille den. Derfor bør al samvær mellem hund og børn være overvåget, og børnene skal kun komme til hunden for at aflevere en lækker godbid og gå igen. Hunden må selv opsøge deres selskab, hvis den syntes den kan overskue det.

    Hvad man vil med en hund med så små børn i huset forstår jeg sjældent, men nu er hund og problem her, og så gælder det selvfølgelig om at løse situationen. Træningen har mange trin, men handler om at opbygge tillid mellem hund og børn. Så som nævnt at dumpe gode ting af til hunden og forlade den igen. Begynde, når hunden kan håndtere det, at sidde og holde tyggeben for hunden. Efterhånden bytte tyggeben med bedre godbid - og give tyggeben tilbage igen. Det tager tid men kan sagtens lykkes. Hvis problemet ikke adresseres eller håndteres forkert, får man med stor sandsynlighed en hund, der tager adfærden med andre steder i hjemmet, og som kan ende som et tal i bidstatistikken.


  • #13   22. feb 2010 Jeg kan så absolut intet forkert se i at man sørger for hunden har madro..
    Det var faktisk den måde jeg kom min egen hunds madaggression til livs ( og den var virkelig voldsom)

    Mht. at hunden er voældsom ved børnene når de kommer hjem..
    Prøv at en forælder laver " body block".. Altså spærrer vejen for hunden og med kroppen viser at det er no go


  • #14   22. feb 2010 Synes det er en rigtig god idé at sørge for at hunden ikke har ben når børnene er der og sørge for at børnene ikke kan komme til hunden når den spiser
    har heldigvis aldrig haft en hund med madaggressioner men kan forestille mig at det skaber rigtig meget utryghed for såvel hund som
    mennesker

    ani
    gætter på du ikke har børn smiley


  • #15   22. feb 2010 Jeg er så enig med Ani for hvordan ville I selv have det hvis der rendte en eller flere personer rundt om jer mens I spiste?
    Ville I få tanken om de kunne finde på at tage jeres mad?
    Hunden har krav på madro og det er de forældres pligt at sørge for at hunden får lov at spise i fred.
    Dernæst så skal hund og børn være under opsyn konstant.

    Da Noa var helt ny her i huset startede jeg med at lave byttelege. Når han afleverede et stykke legetøj blev han belønnet med et andet sjovt stykke legetøj.
    Da det sad i skabet begyndte jeg at belønne ham med en godbid hvis jeg måtte få hans legetøj eller kødben.
    Når han fik hans mad var det kun os voksne som fodrede ham. Der kunne vi putte 2/3 dele i skålen og når han var gået i gang med spise det så gik en af os hen og puttede den sidste 1/3 i skålen til ham. Netop så han forbandt vores tilstedeværelse for hyggelig og at der så kun kom lidt mere i skålen.
    Men jeg har alle dage holdt på at mine børn skulle respektere at han fik lov at spise i fred og ro og at de ikke tog noget fra ham blot for at drille ham.
    Ergo altid have noget bedre at bytte med.
    Nu har Noa så aldrig været madaggresiv eller vist tegn på det, men kunne ligeså godt fra han var ny vende ham til at vi kunne pille ved hans mad uden vi tog det fra ham.
    Mine børn har også brokket sig og sagt at jeg holdte mere af hunden end dem fordi jeg skældte ud over noget de gjorde ved ham hvor han så reagerede voldsomt. Men vores unger skal lærer at omgåes hunden med respekt og behandle dem ordenligt.


  • #16   22. feb 2010 Jeg ville nok starte til hundetræning med hende og forklare træneren hvad problemet er - evt. ringe først for at spørge om det er noget træneren kan hjælpe med.

    En hund skal ikke snappe ud efter mennesker, selvom man tager dens madskål eller lignende. Den skal vide den er under selv de mindste i flokken. I princippet burde den lade børnene spise dens mad. Derfor er det vigtigt at ændre på dens adfærd på en hensigtsmæssig måde så den lærer at den altså ikke skal beskytte sig selv, for det har den resten af flokken til. Den skal få tillid til børnene, så den lader dem tage dens mad i princippet. De er jo over den i hierakiet - eller, det burde de ihvertfald være!

    Det bedste ville være at få en personlig træner på problemet, men man kan sikkert også lære en del af at gå på et hold, evt. lydighed osv.


  • #17   22. feb 2010 Natasha, hvad har hieraki og ressourceforsvar med hinanden at gøre?

    Og - hvordan skal den få tillid til børnene?


  • #18   22. feb 2010 Michelle: Hvis ellers der var mad nok, så ville hundene i en flok ikke stjæle fra hinanden, og det er helt naturligt at en hund beskytter hvad den lige har fået. Jeg ville dælme også blive sur hvis der var nogen der stjal min store lækre steak jeg lige havde fået!!!!
    Og som CH spørger, hvordan vil du have hunden skla kunne få tillid til børnene??
    Det er altså ikke nemt at få en 2½ årig til at "træne" med en hund.... Hvilket jeg heller ikke mener det skal.
    Nogle hunde er utrygge ved små børn, de er uforudsigelige, og det er vores ansvar som voksne og som forældre at undgå ulykker mellem børn og hunde!!!!
    Jeg kan absolut ikke se noget forkert i at lukke hunden væk, mens den spiser. Mindst lige så meget for hundens skyld!!!!!


  • #19   22. feb 2010 Jeg ser heller ikke noget forkert i at lukke hunden væk hvis ikke jeg kan holde øje med børn og hunde, eller hvis der er mange børn, eller hvis der kommer børn på besøg som er bange for hundene......
    Jeg syntes ikke det er synd for hunden, hellere det end der sker ulykker!!!!


  • #20   22. feb 2010 Jeg ville også til hver tid lukke hunde væk. Det gør vi også herhjemme hvis der er nogle, både for Nalas skyld og børnene. Hvis de ikke er vandt til hund synes de det er voldsomt med en glad hvalp og hun bliver bare stresset over at de ikke han lide hun er vild.
    Men hun er bange for det der med at hunden er højere rangerende end børnene og at det er derfor hunden hopper op af dem og snapper ud efter dem. Det kommer sig nok også af at jeg har sagt at jeg tror det har haft en betydning at de to små børn var panisk bange for hunden da de fik den. Der gik jo altså lige et par uger inden de havde vænnet sig til hende, men netop disse uger er jo meget vigtige i hundens opdragelse. Derfor gættede jeg på at det måske kunne have en betydning.


  • #21   22. feb 2010 Jeg tror ikke at det med at hun hopper op og snapper ud efter dem, har noget at gøre med at hunden tror at den er højere i hierakiet end børnene. Men om hun har "opdaget" at de ikke var trygge ved hende da de fik hende, det ved jeg ikke om det kan have indvirkning på noget....
    Men at hun hopper op når de kommer hjem er for at hilse, så der skal de lære hende at man sagtens kan hilse uden at hoppe op.
    At hun snapper efter dem når hun spiser eller har tyggeben, det er fordi hun ikke er tryg ved dem og ikke stoler på dem.


  • #22   22. feb 2010 Jeg sidder bare og tænker hvalpen er kun 7 mdr gammel - børnene er henholdsvis 2½ & 4 år og et eller andet må der jo foregået mellem hvalp og børn fra den var 8 uger og til nu hvor den er 7 mdr gammel siden den reagere på den måde overfor dem.
    Børn i den alder suser rundt og leger og det kan ikke andet end at fange en lille legesyg hvalp, som vil synes at de er ret sjove at lege med.
    Opgaven er så bare at små hvalpe bider/snapper da deres tænder kløer så er det mon tænderne der kløer som har fået betegnelsen "snappe"?
    Måske har de 2 små børn haft held til at tage dens legetøj, tyggeben osv uden at den har fået noget andet i bytte og på den måde ser hvalpen disse 2 små børn som en trussel og derfor er den begyndt at forsvare dens mad og tyggeben.
    I det tilfælde så har ejeren i den grad svigtet sin hund ergo brudt tilliden som hvalpen helst skulle have fået til ejeren/familien den er flyttet ind hos.

    Men alle situationer er meget svære at beskrive så det er jo ikke utænkeligt at jeg har misforstået tråden.


  • #23   22. feb 2010 Jeg ved desværre ikke hvordan denne "snapperi" er forgået, men vil lige prøve at spørge ind til det. Jeg har forstået sådan at den markerer sig. Men vil undersøge det. Men man kunne da godt forstille sig at de har taget noget af hundens på et tidspunkt. Som jeg sagde til min veninde, så er det hårdt at have en hvalp i lømmelalderen og et barn i trodsalderen samtidig.

  • #24   22. feb 2010 Jeg synes de metoder I alle er kommet med virker gode, dog vil jeg ikke sige de er rigtige, for jeg ved det ikke. Det skal der en træner til at vurdere.

    Derfor siger jeg blot at adfærden er ikke iorden og den skal ændres. Tilliden til andre mennesker skal træneren fortælle hvordan skal ske.

    Men at den føler den er nødt til at snappe ud efter folk der vil tage maden fra dem (børn i dette tilfælde) er ikke iorden og slet ikke hundens skyld self., men noget der er gået galt. Ved ikke hvad, men det må man finde ud af med en træner.


Kommentér på:
Hun snapper ud efter børn (langt)

Annonce