{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.949 visninger | Oprettet:

min tæve snapper ud efter min hånd {{forumTopicSubject}}

hej allesammen.
håber i kan hjælpe mig smiley
jeg har to lhasa'er på 13 mdr (han og en tæve)
og zmilla (tæven) er begyndt at snappe eller bide så hårdt ud efter godbidden at hun en dag bed et lille hul i min finger. jeg har prøvet at øve med at hun skal slikke på godbidden først også må hun få den men den "fiser" ikke rigtig ind. jeg tør ikke at lade andre give hende godbidder og slet ikke børnene i familien... jeg ved ikke om det kan være fordi at hun skal have før Ludvig eller hvad det er, men jeg ved simpelthen ikke hvad jeg mere kan gøre for at få det stoppet???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min tæve snapper ud efter min hånd
  • #1   3. mar 2012 Hvis børn eller fremmede skal give guffer så kan ken anbefale at man har guffen på flad hånd. Lige som hvis man skal give heste Mad
    Hvad angår Snapperiet så et det vigtigt at hun ikke får noget ud af at Snappe eller tykke i fingrene. Og så vil jeg i noget tid træne dette kun med hende selv så hun ikke bliver stresset eller opkørt af den anden hund.
    Tag en godbid og læg den i håndfladen så du holder den fast med tommelfingeren. Tag guffen ned til hunden og lad hende først få guffen når hun forholder sig rolig og ikke snapper eller bider i hånden. Og så gælder det om at være konsekvent i kun at rose og give guf mor hunden forholder sig roligt.


  • #2   3. mar 2012 Vores hund kan også finde på at snappe lidt fordi han bare gerne vil have den. Jeg vender håndryggen mod ham for så kommer godbidden ikke direkte mod hans mund, og så vender jeg den stille om mens jeg siger "stille" .

    Selvfølgelig kan man lære hunden at den skal tages stille, for ellers får den ikke godbidden, men det andet er blevet en vane for mig, og det virker fint her.

    Og med hensyn til at andre ikke kan give din hund godbidder, er det virkelig et problem? Folk skal ikke rende og fodre min hund, det er kun os selv og de folk vi ser ofte.


  • #3   3. mar 2012 Musashi gjorde det der i en periode.

    Jeg lærte ham komandoen "værsågod" så han ikke må tage den før jeg siger det.
    I starten ville han stadig hapse, men så sadge jeg "nej", og vendte hånden så han ikke kunne tage den.
    Sagde oss "stille stille" Og det hjalp for mig =)


  • #6   4. mar 2012 Jeg havde også en hund der snappede efter godbidderne, og det gjorde pokkers ondt nogle gange, men det trænede jeg væk som de andre beskriver, godbidden i lukket hånd, komandoen stille,og først vende hånden når hunden er rolig.
    Jeg har 5 hunde og de kan stå på række foran mig, og få godbidder efter tur, ingen tager fra hinanden, og det ser vældig sjovt ud, når de træder frem en efter en.


  • #7   4. mar 2012 Du kommer ikke til at trække hånden til dig, når hunden snapper ud, vel?

  • #8   4. mar 2012 hej allesammen tak for jere indlæg det er dejligt der er så mange der vil hjælpe jeg vil prøve det med at knytte hånden smiley det er kun når jeg skal give hende en godbid med hånden, ellers kan de sagtens sidde ved siden af hinanden og få godbidder. de er gode til kommandoen "det er min" så sidder de pænt ved siden af hinanden og venter indtil jeg siger værsgo. det er ikke sådan at alle skal kunne give dem godbidder men nogle i familien som har meget med dem at gøre skal have lov til at kunne give dem en godbid også går det ikke at hun er så ivrig efter det.

    det kan være nogle af jer også kan hjlæpe med et andet problem med zmilla??? smiley lhasa'ers øjne løber jo og det er helt normalt men, zmilla's øjne lugter rigtig surt og har fået ad vide at skal vaske med en klorhexidin shampo hvorefter jeg skal smøre med en zinksalve?? er der nogle der ved hvad der er bedst. (Ludvigs øjne lugter slet ikke)


Kommentér på:
min tæve snapper ud efter min hånd

Annonce