{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
625 visninger | Oprettet:

ihhh (langt) {{forumTopicSubject}}

Jeg har to unge hanhunde på 3år... de leger fint sammen og det samme med adre hunde også hanhunde (normalt)...

Vi bor på en gård med tilhørende udlejnings bolig (egentlig lavet til at have en kal boende i) der bor så en der har en Rotweiler tæve og den leger mine super med, den går ude på gårdspladsen når han er hjemme og kan gå hen foran vores have (indhegnet) det er intet problem med hende...

så igår havde han en kammerat på besøg der har en stor schæfer hanhund som mine normalt gerne vil lege med, han gik rundt på gårds pladsen og kom så hen til vores have låge og så fare min ene hanhund op knurre, gør og blottertænder... snapper ud efter ham og er rigtig arrig (har jeg aldrig set ham sådanne før) schæferen svarre igen og går...

sener gentager det hele sig... denne gang drejer min hund rundt og bidder ud efter vores anden hanhund... ligge somom han siger "hvis jeg ikke kan få den ene må jeg tage den anden" og de er normalt alle gode venner.

Har aldrig set ham reagere sådanne... Min kæreste og jeg måtte skille de to hanhunde ad og bede vores lejer om at holde schæferen omme i hans have...

Der var intet resten af aftenen, efter schæferen blev fjernet... (schæferen er vokset op hos vores lejer og sener solgt til hans ven. Den er også 3år)

Hvorfor reager min hund pludslig sådanne?

Og hvad skal jeg gøre?

Der er intet idag...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ihhh (langt)
  • #1   6. aug 2007 Hmm alderen måske.. Territorie..

    Passer jo med at de er ved at blive voksne.. Og så kommer en stor "fremmed" (og det er schæferen i og med at han ikke bor der og kommer der så tit) på DERES grund og besøger DERES tæve!!


  • #2   6. aug 2007 Min brors Rottweiler og hans vens Rottweiler legede fint da de var unghunde....
    Vilde lege , men med godt humør...

    Da de blev voksne måtte de stoppe med at lade dem lege da det gik over i vodsomme magtkampe og min brors endte med at få bidt hul i tungen....

    Så i mine øjne er det en naturlig ting der sker.. Dine hunde er 3 år og voksne nu...
    Som jeanette skriver - Fremmed hund kommer på deres territorie....
    Tror at du skal til at tænke på at måske ikke alle hanhunde kan komme og gå sammen med dine nu...


  • #3   6. aug 2007 din den ene rottweiler bad den anden om at holde sin plads i hierakiet....hos os er der aldrig to hunde der skælder ud på dem der benytter "deres" vej....lederen af flokken går forrest og hvis hun ikke vil ha at de andre skal hjælpe med at råbe røvhul, så farer hun tilbage og hakker dem én...det er rangordenen der spiller ind og hun vil ikke ha at der er andre end hende der må skælde ud....

    én gang har vi haft problemer med 2hanhunde der begge ville bestemme ved hegnet..problemet blev løst med en kasteration af den der var nederst i hierakiet af de to..


  • #4   6. aug 2007
    *Brak's *

    Hold da op........ Så mange Bullmastiffs... Håber ikke at i bor i en 2 værelses smiley .... smiley


  • #5   6. aug 2007 niks...vi skriver under på et nedlagt landbrug i denne uge...weheee....MÈN...jeg har faktisk kun én Bullmastiff og labredoren tilbage og en lille ny på vej...men det kan alt sammen læses under hundenes profiler ;o)

  • #6   6. aug 2007
    *Brak's *

    Dejligt med så meget plads da .... Tillykke !


Kommentér på:
ihhh (langt)

Annonce