ihhh (langt) {{forumTopicSubject}}
Jeg har to unge hanhunde på 3år... de leger fint sammen og det samme med adre hunde også hanhunde (normalt)...
Vi bor på en gård med tilhørende udlejnings bolig (egentlig lavet til at have en kal boende i) der bor så en der har en Rotweiler tæve og den leger mine super med, den går ude på gårdspladsen når han er hjemme og kan gå hen foran vores have (indhegnet) det er intet problem med hende...
så igår havde han en kammerat på besøg der har en stor schæfer hanhund som mine normalt gerne vil lege med, han gik rundt på gårds pladsen og kom så hen til vores have låge og så fare min ene hanhund op knurre, gør og blottertænder... snapper ud efter ham og er rigtig arrig (har jeg aldrig set ham sådanne før) schæferen svarre igen og går...
sener gentager det hele sig... denne gang drejer min hund rundt og bidder ud efter vores anden hanhund... ligge somom han siger "hvis jeg ikke kan få den ene må jeg tage den anden" og de er normalt alle gode venner.
Har aldrig set ham reagere sådanne... Min kæreste og jeg måtte skille de to hanhunde ad og bede vores lejer om at holde schæferen omme i hans have...
Der var intet resten af aftenen, efter schæferen blev fjernet... (schæferen er vokset op hos vores lejer og sener solgt til hans ven. Den er også 3år)
Hvorfor reager min hund pludslig sådanne?
Og hvad skal jeg gøre?
Der er intet idag...
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Passer jo med at de er ved at blive voksne.. Og så kommer en stor "fremmed" (og det er schæferen i og med at han ikke bor der og kommer der så tit) på DERES grund og besøger DERES tæve!!
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.783
Vilde lege , men med godt humør...
Da de blev voksne måtte de stoppe med at lade dem lege da det gik over i vodsomme magtkampe og min brors endte med at få bidt hul i tungen....
Så i mine øjne er det en naturlig ting der sker.. Dine hunde er 3 år og voksne nu...
Som jeanette skriver - Fremmed hund kommer på deres territorie....
Tror at du skal til at tænke på at måske ikke alle hanhunde kan komme og gå sammen med dine nu...
okt 2006
Følger: 66 Følgere: 62 Hunde: 7 Emner: 274 Svar: 4.727
én gang har vi haft problemer med 2hanhunde der begge ville bestemme ved hegnet..problemet blev løst med en kasteration af den der var nederst i hierakiet af de to..
jun 2007
*Brak's *
Hold da op........ Så mange Bullmastiffs... Håber ikke at i bor i en 2 værelses ....
okt 2006
Følger: 66 Følgere: 62 Hunde: 7 Emner: 274 Svar: 4.727
jun 2007
*Brak's *
Dejligt med så meget plads da .... Tillykke !
ihhh (langt)