{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

Stresser hurtigt op... :0( {{forumTopicSubject}}

Diva er en pleaser uden lige, og hun lærer hurtigt. Når først tingene er indlært så sidder de i skabet :0)
Men hvis jeg så prøver at lære hende noget nyt, så gør hun alle de andre kommandoer, helst på èn gang, simpelthn fordi hun er så ivrig efter at gøre det rigtige.
Når hun får kommandoer som hun kan, så gør hun og hopper op af mig, og hopper rundt.....
Jeg ignorer hende når hun gør det og vender ryggen til hende, men er der andre måder man kan få hende til ikke at stresse sådan op, og at hun ikke laver stort set alle kommandoer på en gang når man giver hende en kommando???

Håber I forstår hvad jeg mener, ellers må I spørge :0)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stresser hurtigt op... :0(
  • #1   9. feb 2010 Det gør det svært at lære hende noget nyt, fordi hun stresser sådan op....

• #2   9. feb 2010 Klikker du hende???

• #3   9. feb 2010 Hver gang du gør dig klar til en ny øvelse og hun stresser, så ignore hende. I det øjeblik hun slapper af klikker du. Det er super vigtig du selv er meget rolig i stemme og bevægelse.....tror jeg. Kender jo ikke din vuf:.)

• #4   9. feb 2010 Balto gør nøjagtig det samme, især hvis jeg bruger rigtig gode godbidder (skinketern, pølser m.m.). Han er mere rolig, hvis det bare er de "kedelige" godbidder (hans tørfoder), men nogle gange kan han stadig godt blive vildt ivrig, og så gør han også det med at lave alle kommandoer på én gang... Som om han ikke rigtig hører efter, hvilken kommando jeg giver ham, men bare prøver sig frem indtil han får en godbid....

• #5   9. feb 2010 Maria: Lige nøjagtigt!!!! Men Diva er så madglad, at uanset hvad det er, så kan det spises :0) Så det ville ikke hjælpe at skifte det ud med noget kedeligt....Intet er kedeligt i Divas hoved :0)

Gitte: Jeg er lige begyndt at klikker-træne hende, men vi er kun ved at lære klikkeren at kende og genkende :0)
    Men det er da værd at prøve det du skriver.
    Hun er meget blød over for os mennesker, men en gang imellem må man lige "puste sig op" (ikke i bogstaveligste forstand!!!), og så er det lige som om at hun et kort øjeblik tænker: "Hmmm, hun mener det, okay :0)". Men det tager kun 2 sek. så er hun oppe igen :0(
    Og det er jo ikke lige den måde jeg gerne vil træne på. Netop fordi hun er så blød og virkelig en pleaser :0)

• #6   9. feb 2010 Gaia er osse lidt af en stressbombe. En god idé kan være at indlære kommandoen "rolig"/"stille"/"stop" eller hvad du nu vil bruge.

Det er utroligt effektivt her. Når hun begynder at hoppe rundt og stresse meget, så får hun et "stille", og det får hende til at stoppe op. Når så hun er faldet tl ro, kan ma prøve igen

• #7   9. feb 2010 Michelle: Hvordan får jeg det indlært, altså hvordan får jeg hende til at forstå hvad det er jeg vil??

• #8   9. feb 2010 Kan det være en ide at køre hende en smule træt (motion) inden man går i gang med at træne lydighed/tricks med hende??

• #9   9. feb 2010 Det med at ignore hende og kun give hende kontakt når hun forholder sig rolig, tror jeg vil virke rigtig godt på hende. Kontkakt = øjne-stemme-berøring. Jeg har set det virke på meget gøende eller som din stressende hunde.

• #10   9. feb 2010 Riley: tror det er en god ide at træne når de er lidt trætte, men ikek alt for trætte for så gider de slet ikk... ligesom de skal være lidt sultne, men ikke alt for sultne for så bliver de bare ivrige... er lige det med at finde balancegangen...

• #11   9. feb 2010 Maria: Det der med sult..... Diva er ALTID sulten, seriøst *GG*!!!!

• #12   9. feb 2010 Gitte: Vil prøve at indlære hende det, og så en kommando som Michelle siger.
    Det er vildt ærgeligt at hun stresser sådan op, da hun er vildt hurtig til at lære og er helt vild med det.
    Fra jeg oprettede denne tråd og så til nu, har jeg "lært" (ikke helt, men påbegyndt) hende at rulle, så da jeg ville lære hende at lægge guffer på hendes poter, begyndte hun også både at give pote og rulle *S* bare for at please moar ;0)

• #13   9. feb 2010 Hehe kan se der er lab i hende... De skulle efter sigende være MEGET madglade.. Kan godt se det er et problem hvis hun bare altid er sulten... Men prøv det med at træne når hun er lidt træt og se om ikke det hjælper lidt.... Er da forsøget værd.. Selvom det kan være svært at vente til de er lidt trætte uden at komme til at vente for længe og så ende med en hund der er for træt til overhovedet at træne...

• #14   9. feb 2010 Maria: Ja det er jo lige det :0)

Kommentér på:
Stresser hurtigt op... :0(

Annonce