{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
717 visninger | Oprettet:

~ Den røde ko ~
~ Den røde ko ~
Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 525

Madterning. Stresser det hende?? {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg er i lidt af et dilemma. Da jeg købte Akila (på ca 6 mdr. dengang) fandt jeg hurtigt ud af at hun næsten sluger maden. Så istedet for at give hende mad i madskålen smed jeg det i stue, gang og køkken (her taler vi altså om tørkost). Men jeg blev træt af at noget af det røg steder hen hvor hun ikke kunne komme til, under sofa og borde. Og blev osse træt af at vade i mad, hvis hun ik lige gad at finde det hele.
Så købte jeg en rigtig lækker madterning som hun kunne rulle rundt med og få mad på den måde, så blev hun jo osse aktiveret. Hun elsker den!
Men nu høre jeg at det kan stresse hende at få maden på måde. Jeg fjerner den som reglt når hun er færdig med at spise men kan da godt glemme det. Er det virkelig så slemt?
Jeg har en lille-bitte have, men den er gravet op så det er et stort mudderbad nu. Så kan ik smide maden derud. Og tvivler osse på at hun ville fodres sådan hvis det regner....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Madterning. Stresser det hende??
  • #1   7. mar 2010 Vi giver også Xena mad i bold og lejetøj og plast flaske. for så sluger hun ikke bare maden men bruger sig selv mentalt. Det er jo dyr, og det mest naturlige er jo de skal knokle for føden.

Vi er begyndt at gå meget op i det fordi Xena er begyndt at kede sig lidt for meget og for sjovt når hun er alene (ødelægger ting). Så vi har fået en masse gode råd herinde fra.

Men ja der er også nogle som siger det stresser osv. Men jeg tror det hjælper

• #2   7. mar 2010 Vi har desværre en hund med tendens til stress og vores hundepsykolog sagde at vi skulle stoppe med at give ham mad i bolden, ved jo ikke om det gælder for alle hunde...

• #3   7. mar 2010 Hvor er det dejligt at høre!! Så er jeg ikke helt gal på den. Jeg har prøvet at give hende hjemmelavet hundemad (men har ikke prøvet det med at bløde maden op) og hun sluger det bare. Her skal læses `meget madglad hund!´ :o) Så jeg tror bare jeg lukker ørene og bliver ved med hendes ynglings madterning (og så er den lavet af gummi så den larmer ik, genialt!).

Sabrina & Kim:
    Jeg har lidt samme problem når hun er alene hjemme, her kan jeg KLART anbefale Kong "kødben" som er hult. Jeg kommer leverposteg i (fylder den ik) og så fryser jeg den til næste dag. Den tror jeg har reddet mange af mine ting fra at blive bidt i.

• #4   7. mar 2010 Rikke F:
    Heldigvis har jeg en hund der ikke stresser. Kun når vi skal ud og gå, så kan det ik gå stærkt nok. Men ellers virker hun utrolig afslappet (dog stadig hvalp og krudtet). Så du har nok ret. For nogen hunde er det måske en dårlig ting...

Kommentér på:
Madterning. Stresser det hende??

Annonce