1.084 visninger
|
Oprettet:
Når hunden stresser {{forumTopicSubject}}
Jeg har jo min meget højt elskede lille Sam Og han er en rigtig kvik lille fyr, og fanger hurtigt hvad tingene går ud på.
MEN, den lille skønne hund, kommer simpelthen sån op at køre. Flyver rundt, sitter dækker, giver pote, ruller rundt på en gang Og andre gange har han så travlt med at få udført tricket, at han egentlig ikke for det udført
Men har fundet ud af, at han forholder sig nogenlunde i ro, hvis jeg snakker meget stille og roligt.
Men mit spørgsmål, hvad gør i egentlig, for at jeres hunde ikke bliver for vilde, og stressede når i træner?
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Jeg trænede stress ned med Kaoz ved at sidde mig roligt ved ham og nussede hans bryst i cirkel-bevægelser mens jeg "messede" stiiiiiiiille dreng, rooooolig hund, slap aaaaaaaaaaaf og hvad jeg ellers fandt på..
Dvs han blev kaldt hen HVER gang han stressede, og jeg tog mig tiden til at få ham helt ned på jorden før vi gik videre, fortsatte træningen og hvad vi ellers var ved.
Det tager tid og tålmodighed at træne det, men Kaoz er stress-fri på kommando idag =)
jun 2005
maj 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 123 Svar: 1.135
Tror også jeg vil prøve det med at nusse ham på brystet og "messe"
jun 2005
Det er egentligt "bare" at afgive din egen sindstilstand til hunden - så du SKAL være rolig og fattet, have tiden til træningen og bide de lange høje dyyyygtiiiiig i dig ; )
maj 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 123 Svar: 1.135
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.643
Når hunden stresser