{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.676 visninger | Oprettet:

forskel på træning hos DKK og DCH? {{forumTopicSubject}}

Ja hvad er forskellen, og hvad udelukker det ene, som det andet tilbyder. Og hvad med konkurrencer osv?? Jeg har DCH tættest på mig, og DKK længere væk. Hvad er bedst at vælge??

Tænker også hvis nu f.eks. man vil gå til agility i fremtiden, og måske deltage i konkurrencer o.l.

Første punkt er dog hvalpetræning som vi venter på at starte op på snarest.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forskel på træning hos DKK og DCH?
  • #1   13. jan 2010 Der er noget forskel i deres lydigheds program men Agility er nok det samme
    Du er nok nødt til at gå ind på de forskellige hjemmesider for at læse mere om deres program


  • #3   13. jan 2010 jeg har tænkt lidt på at gå op i lydighedsprøverne også... men har ikk gået ved nogen af de to klubber før... jeg er medlem af DKK og min hund har også DKK-tavle. Men jeg ved ikke hvad forskellen er. Og har kun prøvet at gå til træning før i en helt 3. klub som jeg fandt meget useriøs. Jeg hører vist under kreds 4 - syd og sønderjylland. Og stederne jeg har at vælge imellem er DCH Rødding(som ligger i Jels) og så DCH eller DKK i Vejen

  • #4   13. jan 2010 Hvis du vil gå til konkurrence så har DcH både spor, rundering og feltsøg med når du kommer op i konkurrenceklasserne. Spor først i B-klassen.

  • #5   13. jan 2010 I øvrigt, selv om du træner hos DcH så kan du godt gå til konkurrence i DKK også. Det er der mange der gør fra vores klub.

  • #6   13. jan 2010 mange tak for svarene... hvis der ikke er den kæmpe forskel, så er DCH Rødding helt sikkert nemmest for mig at komme til... skulle bare være sikker på ikke at gå glip af noget ved ikke at være hos DKK smiley

  • #8   13. jan 2010 Ja man er også ganske ulønnet og frivilig når man er DKK instruktør. Du kan læse mere om uddannelsesplanerne her:

    http://dansk-kennel-klub.dk/396

    Jeg blev spurgt i min klub, om jeg havde lyst, og sådan tror jeg det foregår de fleste steder, når de erhverver nye instruktører. :o)


  • #9   13. jan 2010 nogen der kender dem i min kreds som jeg har nævnt?? nogen der kan anbefale det ene frem for det andet?? For jeg kender jo oprigtigt ikke forskellen på de to DCH pladser og så DKK... nogen der træner i lige præcis en ad de klubber jeg har nævnt??

  • #11   14. jan 2010 HL: det kræver fakrtisk en del tid, at blive f.eks. lydighedsinstruktør i DKK

    Dette skal man igennem INDEN du kan påbegynde udd.:

    - gennemgået DKK’s basisuddannelse og bestået DKK’s adfærds- og håndteringskursus, og er DKK-autoriseret Hvalpe- og Grundinstruktør
    - efter at have trænet med egen hund og bestået klasse 1 inden instruktørprøven

    herefter skal du følge 1 instruktør, sammentidig med man begynder uddannelsen.

    Jeg synes faktisk, at det er rart, at trænerne er ulønnet, de gør det af ren og skær interesse for træning af hunde.

    Selvfølgelig skal man holde øjnene åbne, og væres ikker på, at man kan stå inde for den træning stedet benytter.

    Jeg synes også, at det er en god idé, hvis man tager ud og kigger på en time, og ser om man har lyst til at gå hos den træner smiley

    Held og lykke med det :o)


Kommentér på:
forskel på træning hos DKK og DCH?

Annonce