{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
726 visninger | Oprettet:

"du må ikk være på legetæppet hund?"! {{forumTopicSubject}}

Hej HG..

Ja som overskriften hentyder til, ved jeg ikke hvordan jeg skal træne min hund i at den altså skal holde sig fra legetæppet, og med det samme man har fået ham af det, er han derpå igen! man beder ham om at gå og han kigger så den anden vej eller på en og ligger sig :@?!

Jeg vil gerne have nogle råd om hvordan jeg træner ham til at lade tæppet være, selv min kat forstår den kun må sidde på det ene hjørne af det tæppe.

Det skal ikke misforståes til at jeg ikke vil have hunden sammen med min søn (9½måned gammel) self skal de være sammen og er sammen hver dag på gulvet, i samme rum og her er ikke noget hundegitter nogen steder for at adskille dem, da charlie forstår at når jeg siger stille skal han være rolig omkring magnus, han er ikke vild og har ikke været det med magnus i nærheden. Men han skal IKKE ligge på legetæppet/legetøjet når han har et tæppe i stuen selv og sin kurv i gangen.

Håber på nogle super gode råd (:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "du må ikk være på legetæppet hund?"!
  • #1   30. dec 2009 annematte, jo du kan tro hvis jeg siger "gabby" (kattens navn) "ka du så' styre dig" når den i ny og næ fiser rundt på tæppet og leger meed legetøjet så render den for fulde skrue ud i gangen ;)!! lidt har hun fattet og hun bruger kun et lille hjørne og må så finde sig i en meget intresseret magnus som siger "ae'ae" og ja så leget hun med ham smiley jeg har en underlig kat!

okay, så hvis jeg ikke selv er på tæppet og siger "tilbage" forstår han også at det er fordi han ikke må være på tæppet? altså når vi har trænet det? for får jeg ham til at gå, går han bare derind igen, ret træls når man sidder og ser tv og kan rende frem og tilbage mellem tæppet og sofaen *Gg*

• #2   30. dec 2009 *hov har da skrevet dit navn helt galt smiley
    Annette!: (: tak det vil jeg prøve... ja nu har vi jo ikke haft ham så længe , så ved ikke lige hvordan han er mht at lærer noget da han 50% af gangene ligner en der tænker "øh nåe , hm du snakker ikke til mig, gør du?:)" og det er så lige meget om det er fordi han skal gå ud af køkkenet eller i kurven smiley det kommer nok det hele..

• #3   30. dec 2009 Lad være at skubbe. Det kan give konflikt som I ikke ønsker og som er unødvendig :o)

Brug nej ahh ahh eller lign. i det øjeblik han placerer en pote på tæppet ...
    Skamros når han træder af tæppet. Ros hver gang han ligger sig ved siden af tæppet og generelt opfører sig ønskeligt omkring tæppet.

Hunden er klog så den skal nok hurtig lære at der intet godt er ved at være på det tæppe men en masse ros og guffere når den ikke er på tæppet.

• #4   30. dec 2009 Jeg er sikker på at du kan lære din vov det. Dog skal du vide at din hund sikkert elsker det tæppe fordi det dufter så dejligt af menneske :o)

Hav evt. et andet tæppe med i seng så det kommer til at dufte af jer. Læg det ved siden af og lær hunden at det er dens tæppe og lær den at bruge dette i stedet hvis det er praktisk for jer :o)

Min hund kender kommandoen. Kia tæppet !! Hun skal ligge sig på det tæppe jeg peger på ... Rejser hun sig og går uden tilladelse får hun kommandoen "Tilbage tæppet !!" og hun skynder sig tilbage.

I skal så lære jeres vov det modsatte :o)

Min hund må fx. ikke være i stuen uden tilladelse. Hun kender kommandoen "Tilbage køkkenet !!"

Dette er trænet med at hun så snart hun satte en pote ind i stuen fik hun nej og ahh ahh. Hun får ros og opmærksomhed hvis hun er i køkkenet og hendes andre rum. ALDRIG i stuen medmindre hun er inviteret. Og så må hun kun være der så længe hun ligger stille på sit tæppe i sofaen. Ellers får hun besked på at smutte tilbage i køkkenet :o)

Dette kan I lave med tæppet.

• #5   30. dec 2009 sanne, tak, ja der er noget at gå igang med (: men jeg vil prøve , for det skal da nok lykkes, kan bare ikke lige finde det gyldne ord .. hvad jeg skal sige når det er ... smiley

• #6   30. dec 2009 Det er helt op til dig. Bare du er konsekvent når du finder den rette kommando :o)

• #7   30. dec 2009 ja det er med at holde fast smiley nogen ideer til hvad "ordet" kunne være ? jeg ved det virkelig ikke... og det er jo noget rod at sige 700 forskellige ord hver gang smiley så forstår han jo intet.

Kommentér på:
"du må ikk være på legetæppet hund?"!

Annonce