21. jun 2005 Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Home alone - det skal DU ikk bestemme! {{forumTopicSubject}}
Som nogen måske ved har Kaoz haft meget svært ved at være alene hjemme..
Først hele huset- ødelagde:
*Sofa
*Tæppe
*Bøger
*Sko
*Kattens kurv
*Rengøringsmidler
*Døre
*Papir, reklamer, aviser, toiletruller (alv hvad der kunne laves til konfetti)
Begrænsede ham så til gangen (ingen vinduer han kan kigge ud af) - ødelagde:
*Flere sko
*Flere bøger
*Tapet
*Mere døre
Prøvede med køkkenet (vinduer han kunne kigge ud af) - Brød ud og ødelagde:
*DVD-film
*Bøger
*Sofa
Købte et bur - Brød ud og ødelagde:
*Sofa (IGEN !!!)
*Konfetti af reklamer og toiletpapir
SLUT !!!! Tænkte jeg så.. Så må du sgu bare være udenfor din dumme køter ! (vi har en lukket gård med lukket have bagtil)
I starten gik det fiiiiiiiiint, men så skulle gulvtæppet pludselig ødelægges i gangen (en forgang til lejligheden) og han sprang over ind til haven og gravede et dejligt hul =(
HM ! Så må du jo nøjes med at være i gangen (forgangen) - det er alligevel for koldt til du kan rende ude efterhånden..
Så kommer jeg hjem idag.. Døren ud til gården er åben, men Kaoz er ikke i gården ??
Da jeg så kommer ind hører jeg skramlen fra kurven.. Der ligger Kaoz og tosser lidt med en rangle (ynglingslegetøjet lige PT)..
Han har intet ødelagt og han har da været alene 6½ time...
Sære (men dygtige) hund manner..
Han kan sagtens være alene hjemme når han SELV lukker sig ind, men når jeg gør det føler han trang til at smadre hele hytten...
Spørgsmålet (og meningen med denne milelange stil) er så:
Er han så lusket???? Tænker han "Nææææ moar, DU skal IKKE bestemme om jeg skal være inde eller ude" ??
Det virker til at han måske tænker sådan.. Men lad os nu ikke klappe i hænderne for tidligt.. Måske kommer jeg hjem til ødelæggelse af en anden verden imorgen =/
mar 2006
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 1.816
Virkelig en bisse du har, hva'?
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Og det er kun der der er problemer - han er jordens nemmeste hund på alle andre punkter..
jan 2006
Følger: 115 Følgere: 115 Hunde: 3 Emner: 249 Svar: 1.738
jun 2005
Håber han vokser sig fra det - vil jo gerne kunne gå ned og handle uden først at skulle afsikre hjemmet for "opfindsomme" Kaoz...
jun 2005
jun 2005
jun 2005
jun 2005
Især ikke når man har trænet og trænet og trænet og aktiverer sin hund så den er mere end død og går i seng lige efter aftenturen...
Hvis jeg dog bare vidste hvad der foregik i knolden på den hund så ville det være MEGET lettere at få bukt med denne dårlige vane !
jul 2005
Følger: 35 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 68 Svar: 1.045
Otto kan heller ikke være alene hjemme......han æder simpelthen vinduerne og springer ud den vej!!!
jun 2005
Iiihhh hvor er det skønt at have hund... NOGEN GANGE !
apr 2005
Følger: 127 Følgere: 127 Hunde: 4 Emner: 408 Svar: 3.950
jun 2005
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
De er delt sådan at de ikke går sammen, men kan se og høre hinanden. Hvad har jeg gjort, siden jeg er så heldig at 5 hunde godt kan være alene hjemme i op til mange timer tja, det undrer jeg mig da over.
Håber I får løst jeres problemer, for ellers bliver man jo helt bange for at komme hjem og se hvad den nu har splittet ad - og det er ikke sundt.
Gitte
PS: Det er da mest når vi er hjemme de kan finde på narrestreger. En strømpe ryger i ny og næ - det er Bolette, som den eneste, der synes de er for spændende. Ellers leger de meget med hinanden, måske derfor "det går så nemt".
jun 2005
"se moar, skal vi ikk spise den nu?? jeg er SULTEN efter at have smadret hytten, og du ser da også lidt brødflov ud efter at have ryddet det hele op"
Så tænker jeg lidt over koncekvenserne ved at putte ham i en kurv og sætte ham ved kirken (ligesom man gjorde med babyer i gammel tid)
jun 2005
Og jeg har det heller ikk skønt med at anskaffe mig en mere når den første ikke er helt afrettet..
Men heeeeeeeeldige dig manner... Skal vi bytte?? Bare til gangen er renoveret =)
apr 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 836
http://www.grosserguiden.dk/Ny_hvalp_i_huset/Hvalpens_forste_dage/Renlighed/Gode_vaner___darlige_vaner/Sikkerheden_i_hjemmet/nar_hunden_bider_i_ting.html
og start forfra med alene hjemmetræningen, få evt. nogen til at passe den mens den lære det.
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Nej, jeg synes ikke løsningen er en hund mere - der skal vist andet til for at lære den det. "Candie & Malou" har et godt løsningsforslag, som er værd at prøve.
Var det ikke en idé at lade være med at renovere gangen indtil den har lært at være alene hjemme. For så er gangen ikke spændende, og så kommer det måske af sig selv. Har I prøvet med musik? Nytårsaften spiller vi klassisk musik og ruller gardinerne for, og så har vi glade hunde når vi kommer hjem om natten.
Hilsen Gitte
apr 2005
Følger: 127 Følgere: 127 Hunde: 4 Emner: 408 Svar: 3.950
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Ej, mit forslag lyder på at du indspiller et bånd med din stemme på, evt en lang samtale med en eller anden, sætter båndet på repeat og bare lader det køre på lav volumen mens han er alene.
Går ud fra at du har prøvet at lade en radio stå tændt??
jun 2005
Jepp Geo (og i andre) - Kaoz bliver aktiveret så rigeligt og han er en TRÆT hund når han bliver forladt..
- Jeg lader ham falde helt til ro om morgenen efter vores lille lufter og han er rolig og gumler på sit ben (tyggeben) når jeg går...
At han så hitter på at destroye når jeg så har været væk x antal minutter, timer?? ved jeg ikke lige hvordan det skal forhindres..
Miss - har overvejet at indspille et bånd hvor jeg skriger "NEJ-DÆK" hvert kvarter *LOL* men er overbevist om at han vil regne den ud og ødelægge anlægget ; )
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 237
Mine forældres schæfer bliver destruktiv og panisk hvis døren er låst. Bare hun kan åbne den er der ingenting, så jeg tror nogle gange der er en eller anden form for klaustrofobi hos hunden
Home alone - det skal DU ikk bestemme!